Зовнішня реклама: правила розміщення та відповідальність бізнесу за благоустрій міста
Зовнішня реклама це не лише ефективний інструмент для просування продукції та послуг, але й частина вуличного середовища, що впливає на естетику міста та комфорт мешканців.
Для того щоб забезпечити баланс між рекламними потребами бізнесу та інтересами суспільства, законодавцем введено ряд обмежень та вимог.
Зокрема, правила розміщення зовнішньої реклами визначені Законом України «Про рекламу» та місцевим Положенням про порядок розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Дрогобицької міської територіальної громади (ознайомитись можна на сайті Дрогобицької міської ради у рубриці Зовнішня реклама). Цих правил необхідно дотримуватися як бізнесу, так і рекламним агентствам, щоб забезпечити гармонійний розвиток міста та його візуальне сприйняття.
Основні вимоги розміщення зовнішньої реклами:
Правилами встановлюються обмеження щодо розміру, місця розміщення, вмісту та дизайну рекламних конструкцій та сюжетів. Наприклад, реклама не повинна перешкоджати зоровій доступності дорожніх знаків, світлофорів або вікон будинків. Також вимагається дотримання естетичних стандартів, щоб реклама не порушувала загальний вигляд міста.
Перед розміщенням будь-якої зовнішньої реклами необхідно отримати відповідний дозвіл від місцевих органів влади
Рекламні конструкції повинні гармонійно вписуватися в архітектурний контекст міста і не порушувати його історичну цінність
Всі рекламні конструкції мають відповідати вимогам безпеки і технічних стандартів, встановлюватись згідно проекту, щоб уникнути будь-яких небезпек для громадськості або порушень правил технічної експлуатації.
Також, важливо враховувати дотримання вимог та стандартів впливу рекламних конструкцій на навколишнє середовище, зокрема вони не повинні завдавати шкоди довкіллю, викликати забруднення чи надмірне споживання електроенергії, світлова реклама не повинна відволікати учасників дорожнього руху.
Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність згідно закону. Зокрема, за самовільне розміщення конструкцій зовнішньої реклами штраф для громадян становить від 340 до 1360 гривень, для громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від 850 до 1700 гривень.
Повідомити про порушення законодавства у частині розміщення зовнішньої реклами можна через сервіс «Відкрите місто».