Відповідь на петицію “ЗНИЩЕННЯ КОРУПЦІЇ”

18:12 29 Липня 2024

ЗНИЩЕННЯ КОРУПЦІЇ

ПЕТИЦІЯ ПРО ЗНИЩЕННЯ КОРУПЦІЇ

Головне питання внутрішньої політики – боротьба з надкритичною проблемою України – КОРУПЦІЄЮ, яка перешкоджає перемозі над Росією. Боротьба з нею стосується кожного громадянина і він має знати усі можливі засоби боротьби.
ТОМУ:
1. Громадяни України, які є джерелом влади і мають право обирати і контролювати своїх обранців (ст. 5 Конституції), вимагають від Верховної Ради негайно внести зміни у «Виборчий Кодекс України» про право виборців самостійно у будь-який час відкликати свої голоси від обраних ними партій/депутатів/мерів/президента, які заплямували себе корупційними діями або зв’язками з корупціонерами, та складання ними своїх повноважень в разі втрати більшості голосів своїх виборців.
2. Раді громади офіційно звернутись до Верховної Ради щодо внесення змін у Виборчий Кодекс України.

 

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Управління правового забезпечення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради проаналізувавши зміст петиції «Про знищення корупції», автором якої є Горбачов Микола Семенович встановило, що вищезазначена петиція не відповідає вимогам пункту 2.4 Положення «Про електронні петиції у Дрогобицькій міській територіальній громаді» (далі – Положення).
Пунктом 2.4 Положення встановлено, що «петиції повинні стосуватись питань, які відносяться до повноважень та компетенції органу місцевого самоврядування, відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцевого самоврядування в Україні» та чинного законодавства.».
Відповідно до частини 1 статті 72 Конституції України всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених цією Конституцією.
Згідно частини 1 пункту 30 статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.
Однак, враховуючи Указ Президента України № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, який діє по теперішній час у зв’зку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України та враховуючи статтю 19 Закону України “Про правовий режим воєнного стану” в умовах воєнного стану забороняються:
– зміна Конституції України;
– зміна Конституції Автономної Республіки Крим;
– проведення виборів Президента України, а також виборів до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим і органів місцевого самоврядування;
– проведення всеукраїнських та місцевих референдумів;
– проведення страйків, масових зібрань та акцій.
Верховна Рада України не пізніше ніж у дев’яностоденний строк з дня припинення чи скасування воєнного стану, якщо чергові або позачергові вибори до відповідних органів мали бути проведені в період, на який було введено воєнний стан, приймає рішення про призначення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих виборів.
Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України рішення щодо призначення виборів, виборчий процес яких був припинений або не розпочався у зв’язку з введенням воєнного або надзвичайного стану, ухвалюється відповідним суб’єктом їх призначення не пізніше місяця з дня припинення або скасування воєнного або надзвичайного стану, а у разі якщо для проведення виборів законом не вимагається окремого рішення про їх призначення, про початок відповідного виборчого процесу оголошує Центральна виборча комісія не пізніше місяця з дня припинення або скасування воєнного або надзвичайного стану.
Враховуючи вищенаведене, проведення виборів та внесення змін у Виборчий Кодекс України не відносяться до повноважень та компетенції органу місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 3.3. Положення у випадку отримання висновку щодо невідповідності вимогам пунктів 2.4. та 2.5 цього Положення, а також якщо зміст питання не належить до компетенції органу місцевого самоврядування, то міський голова приймає рішення щодо відмови в оприлюдненні петиції.

Перейти до вмісту