Відповідь на петицію “ХТО ОБИРАТИМЕ ВЛАДУ?”

18:13 11 Вересня 2024

ХТО ОБИРАТИМЕ ВЛАДУ?

ХТО ОБИРАТИМЕ ВЛАДУ?

Війна змусила багатьох українців шукати притулок в тих регіонах, де можна захистити свої родини. Там де є захист, вони влаштовуються на роботу, відкривають, оновлюють свій бізнес . Інші виїхали за кордон, але живуть думками повернутись в рідний край. Військові на фронті воюють з надією повернутись у свої міста та села.
Всі виборці зацікавлені обирати ефективну місцеву владу. СПИСКИ ВИБОРЦІВ ГРОМАД мають складатись по-новому, на основі ОСОБИСТИХ ЗАЯВ громадян. Заяв від тих, хто буде голосувати і відповідати за дії обраних до влади.

КЕРІВНИЦТВО ГРОМАДИ :
1. Організовує електронний збір підписів виборців (в тому числі переселенців, вимушених емігрантів, військових), які живуть або мають намір жити на території громади, мають намір обирати новий склад керівництва громади. Процес складання списків має бути відкритим для загалу.
2. Передає до ЦВК ці списки як основу до «Реєстру виборців України».

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

В петиції пропонується складання списку виборців на основі особистих заяв тих, хто буде голосувати, а організація електронного збору підписів виборців (в тому числі переселенців, вимушених емігрантів, військових), які живуть або мають жити на території громади, покладається на керівництво громади.
Громадяни можуть звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.(ст. 23-1 Закону України «Про звернення громадян»).
Списки виборців складаються з врахуванням норм ст. 6, ст. 7 та ст. 19 Закону України «Про державний реєстр виборців».
В петиції пропонується кожного разу складати списки тільки із тих громадян , які виявили бажання голосувати, на підставі поданих ними заяв.
Згідно ст. 6.Закону України «Про Державний реєстр виборців» :
1. До ідентифікаційних персональних даних виборця, які однозначно визначають його особу, належать:
1) прізвище;
2) власне ім’я (усі власні імена);
3) по батькові;
4) дата народження;
5) місце народження;
6) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (якщо така інформація внесена до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України).
2. У разі відсутності у виборця по батькові відповідно до звичаю національної меншини, до якої він належить, вноситься службова відмітка про відсутність по батькові.
3. У разі відсутності документально підтверджених відомостей про число та місяць народження виборця як число та місяць народження зазначається 1 січня відповідного року.
4. Місце народження виборця, народженого в межах сучасної території України, зазначається відповідно до сучасного адміністративно-територіального устрою України. У разі якщо населений пункт перестав існувати, зазначається його назва відповідно до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство виборця. При цьому до Реєстру вносяться:
1) зазначення країни народження (Україна);
2) власна назва відповідного регіону України, зазначеного у частині другій статті 133 Конституції України;
3) власна назва району (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення), до складу якого входить населений пункт, в якому народився виборець;
4) категорія населеного пункту, в якому народився виборець, та його власна назва.
5. Зазначення місця народження виборця, народженого за межами сучасної території України, включає такі відомості, що вносяться до Реєстру:
1) сучасна назва відповідної країни;
2) для федеративних держав – назва відповідного суб’єкта федерації;
3) категорія населеного пункту, в якому народився виборець, та його власна назва.
Згідно ст.7 Закону України:
1. До персональних даних, які визначають місце та умови голосування виборця, належать:
1) виборча адреса виборця, визначена відповідно до статті 8 цього Закону;

3) номер виборчої дільниці, до якої віднесений виборець;
4) відомості про постійну нездатність виборця пересуватися самостійно (за наявності підстав).
2. Номер виборчої дільниці, до якої відноситься виборець, визначається на підставі відомостей про його виборчу адресу.
3. За зверненням виборця, який має право голосу на відповідних загальнодержавних виборах чи всеукраїнському референдумі, включаючи виборця, стосовно якого у Реєстрі наявна службова відмітка про вибуття з відповідної території, орган ведення Реєстру може тимчасово (на період відповідного виборчого процесу чи процесу референдуму) змінити виборцю місце голосування (виборчу дільницю, дільницю референдуму) без зміни його виборчої адреси. Порядок подання та розгляду заяви про тимчасову зміну місця голосування виборця встановлюється Центральною виборчою комісією. Таке звернення подається до органу ведення Реєстру не пізніше ніж за п’ять днів до дня голосування на відповідних виборах чи референдумі.
Процедура тимчасової зміни місця голосування виборця не застосовується щодо спеціальних виборчих дільниць.
4. На місцевих виборах тимчасова зміна місця голосування виборця без зміни виборчої адреси не застосовується.
Стаття 19 Закону України «Про Державний реєстр виборців» встановлює порядок звернення особи за власною ініціативою до органу ведення Реєстру щодо включення до Реєстру.
1. Особа, яка набула права голосу, або особа, яка має право голосу, однак виявила, що вона не включена до Реєстру, може за власною ініціативою звернутися до органу ведення Реєстру за місцем свого проживання на території України щодо свого включення до Реєстру.
2. Особа, зазначена в частині першій цієї статті, подає до органу ведення Реєстру письмову заяву за формою, встановленою розпорядником Реєстру, із зазначенням відомостей про себе, наведених у частині першій статті 6 та пункті 1 частини першої статті 7 цього Закону. Така заява може бути подана до органу ведення Реєстру особисто або через уповноважену особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Також заява може бути надіслана особою в електронній формі з накладанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” з використанням мережі Інтернет у встановленому розпорядником Реєстру порядку. Особа, яка не має зареєстрованого місця проживання, може подати заяву щодо включення до Реєстру в строк, встановлений частиною третьою статті 20 цього Закону.
Пропозиції викладені у петиції, можуть бути реалізовані шляхом внесення змін до Закону України «Про державний реєстр виборців».
Згідно з п. 19 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції міської ради відноситься прийняття відповідно до законодавства рішень щодо організації проведення референдумів та виборів органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського, селищного, міського голови.
Як бачимо ст. 26 Закону передбачає прийняття рішень щодо організації проведення виборів з дотриманням названих вище законів, а не внесення змін до діючого законодавства.
Пунктом 2.4 положення «Про електронні петиції у Дрогобицькій міській територіальній громаді», затвердженого рішенням ДМР від 23.09.2021 року № 669, передбачено, що петиції повинні стосуватись питань, які відносяться до повноважень та компетенції органу місцевого самоврядування.
На підставі викладеного, управління правового забезпечення вважає, що питання викладені у петиції не відносяться до компетенції ДМР, а тому не підлягають розгляду Дрогобицькою міською радою.

Перейти до вмісту