Трансформація освітньої мережі: у навчальних закладах Дрогобича проводять консультації з педагогами щодо стратегічного розвитку освіти

16:27 2 Березня 2023

З метою забезпечення та надання якісних освітніх послуг, на державному рівні відбувається трансформація сфери освіти — від дошкільної до вищої.

Сфера освіти Дрогобицької громади не виключення — вона також проходить трансформаційні процеси. Ключова мета — якісні, конкурентоспроможні знання та комфортні умови навчання для учнів з використанням передових технологій, які допоможуть дітям краще засвоювати навчання.

Міністерство фінансів спільно з Міністерством освіти та науки розробили формули, відповідно до яких має відбуватись наповнюваність класів та скерування держсубвенції. Так, на основі розрахунків, коефіцієнт наповнюваності класів міських шкіл становить 27 учнів на клас, а сільських — 14 учнів на клас. Враховуючи понижуючий коефіцієнт 0,9 на розрахунок зарплати, з метою збереження заробітної плати на рівні минулого року, коефіцієнт наповнюваності класів для Дрогобицької громади на 2023 рік має становити 30 учнів на клас для міських шкіл та 16 для сільських.

Оскільки, незбалансована освітня мережа та недостатньо заповнені школи породжують ситуацію, коли зростає дефіцит бюджетного фінансування з боку держави, тоді дофінансовувати галузь доводиться з місцевого бюджету. В результаті з місцевого бюджету потрібно дофінансовувати видатки в освіті на зарплати педагогам. Натомість ці кошти можна було б скерувати на розвиток навчальних установ. Провести ремонти в закладах освіти, закупити сучасний освітній інвентар, покращити благоустрій територій тощо.

З огляду на це та з метою напрацювання стратегії розвитку освіти громади до 2027 року, у навчальних закладах проводять консультації керівництва міста з педагогічними колективами. Так, днями на зустріч з колективом Ліцею №4 імені Лесі Українки, який очолює Наталія Гук прибули міський голова Тарас Кучма, начальник відділу освіти Віталій Вовків та директор КУ «Інститут міста Дрогобича» Володимир Кондзьолка.

Найперше, учениці Ліцею №4 привітали гостей та подарували їм музичний дарунок на слова Лесі Українки «Давня весна», з нагоди 152-ї річниці з дня народження видатної поетеси.

Відтак, Володимир Кондзьолка презентував педагогам аналітичні розрахунки щодо впливу фінансових та демографічних факторів на розвиток середньої освіти у Дрогобицькій громаді, механізм та структуру фінансування зарплати педагогів та розрахунки по освітній субвенції починаючи з 2018 року та безпосередньо на новий 2023 рік.

Окрему увагу посадовець акцентував також на програмі великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок», розроблену та презентовану Міністерством освіти та науки України. За цією програмою «Освіта 4.0» — це освіта, яка відповідає вимогам до людських ресурсів Індустрії 4.0, де люди та технології об’єднані задля відкриття нових можливостей.

Для кращого розуміння ситуації педагогам Ліцею №4 презентували результати проведеної раніше реформи в медичній галузі.

Медична реформа та реформа освіти дуже схожі між собою. У медицині гроші йдуть за пацієнтом, в освіті — за учнем. І ми б зараз не організовували ці зустрічі з вами, якби одна реформа не дала результат. У медицині на 2016 рік був дефіцит 80 мільйонів гривень. На 2021 рік дефіцит у результаті реформи становив вже 2,5 мільйони гривень. Всі пригадуєте скільки на початку було спротиву і яку політику розгортали навколо цього питання. Рівень надання послуг значно покращився, медичні установи міста поповнились новітньою апаратурою, кількість операцій зросла, пацієнти задоволені. Ми діємо в межах цифр та розрахунків, а не голослівних політичних заяв. Кожен має чітко розуміти, що оптимізація мережі — не призведе до знищення нашої освіти, а виведе її на новий, значно вищий рівень. Ми провели успішну реформу в медицині, яка показала свою ефективність. Тепер ми повинні подбати про якісну освіту наших дітей, — наголосив міський голова Дрогобича Тарас Кучма.

Нагадаємо, такі зустрічі вже відбулись у Ліцеях № 1, №2 та №3. Надалі консультації з освітянами проходитимуть і в інших ліцеях та гімназіях Дрогобича та Стебника.

Перейти до вмісту