Торік Дрогобицький водоканал зафіксував півсотні випадків крадіжок води
![Торік Дрогобицький водоканал зафіксував півсотні випадків крадіжок води](https://drohobych-rada.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09/vodokanal.jpg)
За інформацією служби збуту КП “Дрогобичводоканал”, торік було задокументовано півсотні порушень, допущених споживачами підприємства. Крім самовільного під’єднання до мережі та демонтування водомірів, виявлено 11 випадків впливу магнітом на роботу лічильника. Порівняно з 2014 р, коли крадіжок води з використанням магніту зафіксовано 19, сьогодні цей вид споживацької спекуляції відзначається спадом. Позитивний статистичний стрибок можна пов’язати з численними рейдами служби збуту, яка систематично інспектує умови споживання послуги. Проте і у цьому напрямку є складнощі. По-перше, служба не спроможна охопити усіх до єдиного споживачів тотальним контролем, не кажучи вже про те, що в окремих випадках споживачі принципово не надають доступу до лічильників. По-друге, завдання підвищеної складності домогтися у нечесного споживача щиросердечного зізнання у зловживанні. Момент істини для однієї споживачки водоканалу тривалий час довелося встановлювати у суді. Винахідлива жінка впливала на роботу лічильника, використовуючи магніт, при цьому з порогу проганяла контролерів і відхрещувалася від злодіяння. У судовому порядку провину жінки було встановлено і махінація з лічильником їй коштувала понад 7 тис. грн штрафу. Разом з тим, до часу встановлення нового водоміра з антимагнітним захистом порушниця зобов’язана сплачувати вододоканалу додаткові нарахування.
Контингент нечесних споживачів за останні роки зменшився, констатують у службі збуту, але не зник. Його існування підтверджують результати повірки засобів обліку, згідно з якими близько 13% водомірів у багатоквартирних будинках не відповідають нормам. Підприємства з водопостачання обласних міст як ефективний спосіб боротьби з нечесними абонентами уже давно застосовують побудинковий облік. Цього року до виправданої практики планує перейти і Дрогобицький водоканал. “Аби під приціл потрапили саме споживачі-порушники спочатку лічильники загального обліку з’являться на тих будинках, у яких велика кількість абонентів споживає воду без лічильника. Критерієм першочергового відбору багатоповерхівок для встановлення загального лічильника також буде кількість квартир, у яких прописана всього одна особа, а обсяги споживання набагато більші від норми, передбаченої для однієї особи, – роз’яснюють у службі збуту водоканалу.
Як відомо, плату за нормою споживання здійснюють 22% споживачів КП “Дрогобичводоканал”, половині абонентам цієї категорії нарахування проводяться на одну, прописану в помешканнні, особу. Часто-густо працівники служби збуту стикаються з проблемою щодо укладення договору на надання послуги з власником житла. Поширеними є випадки, каже начальник служби збуту Роман Яджак, коли квартира, де прописана одна особа, перебуває у наймі. Фактично там проживає кілька осіб, а нарахування за воду підприємство здійснює на одну зареєстровану в помешканні особу, тобто власника житла.
Побудинковий облік, переконані в адміністрації КП “Дрогобичводоканал”, стимулюватиме підвищення планки відповідальності серед споживачів. Крім правових наслідків, крадіїв води із встановленням єдиного на увесь будинок лічильника на воду ще й чекатиме моральна відповідальність перед тими, з ким вони живуть під спільним дахом багатоквартирного будинку. У квитанції кожному споживачу буде надана повна інформація про середній обсяг споживання та середній обсяг плати іншими споживачами. За таких обставин шанси вдаватися до нечесних викрутасів у споживанні послуги і при цьому залишатися у тіні впадуть до нуля.
КП “Дрогобичводоканал”