Торік Дрогобицький водоканал зафіксував півсотні випадків крадіжок води
За інформацією служби збуту КП “Дрогобичводоканал”, торік було задокументовано півсотні порушень, допущених споживачами підприємства. Крім самовільного під’єднання до мережі та демонтування водомірів, виявлено 11 випадків впливу магнітом на роботу лічильника. Порівняно з 2014 р, коли крадіжок води з використанням магніту зафіксовано 19, сьогодні цей вид споживацької спекуляції відзначається спадом. Позитивний статистичний стрибок можна пов’язати з численними рейдами служби збуту, яка систематично інспектує умови споживання послуги. Проте і у цьому напрямку є складнощі. По-перше, служба не спроможна охопити усіх до єдиного споживачів тотальним контролем, не кажучи вже про те, що в окремих випадках споживачі принципово не надають доступу до лічильників. По-друге, завдання підвищеної складності домогтися у нечесного споживача щиросердечного зізнання у зловживанні. Момент істини для однієї споживачки водоканалу тривалий час довелося встановлювати у суді. Винахідлива жінка впливала на роботу лічильника, використовуючи магніт, при цьому з порогу проганяла контролерів і відхрещувалася від злодіяння. У судовому порядку провину жінки було встановлено і махінація з лічильником їй коштувала понад 7 тис. грн штрафу. Разом з тим, до часу встановлення нового водоміра з антимагнітним захистом порушниця зобов’язана сплачувати вододоканалу додаткові нарахування.
Контингент нечесних споживачів за останні роки зменшився, констатують у службі збуту, але не зник. Його існування підтверджують результати повірки засобів обліку, згідно з якими близько 13% водомірів у багатоквартирних будинках не відповідають нормам. Підприємства з водопостачання обласних міст як ефективний спосіб боротьби з нечесними абонентами уже давно застосовують побудинковий облік. Цього року до виправданої практики планує перейти і Дрогобицький водоканал. “Аби під приціл потрапили саме споживачі-порушники спочатку лічильники загального обліку з’являться на тих будинках, у яких велика кількість абонентів споживає воду без лічильника. Критерієм першочергового відбору багатоповерхівок для встановлення загального лічильника також буде кількість квартир, у яких прописана всього одна особа, а обсяги споживання набагато більші від норми, передбаченої для однієї особи, – роз’яснюють у службі збуту водоканалу.
Як відомо, плату за нормою споживання здійснюють 22% споживачів КП “Дрогобичводоканал”, половині абонентам цієї категорії нарахування проводяться на одну, прописану в помешканнні, особу. Часто-густо працівники служби збуту стикаються з проблемою щодо укладення договору на надання послуги з власником житла. Поширеними є випадки, каже начальник служби збуту Роман Яджак, коли квартира, де прописана одна особа, перебуває у наймі. Фактично там проживає кілька осіб, а нарахування за воду підприємство здійснює на одну зареєстровану в помешканні особу, тобто власника житла.
Побудинковий облік, переконані в адміністрації КП “Дрогобичводоканал”, стимулюватиме підвищення планки відповідальності серед споживачів. Крім правових наслідків, крадіїв води із встановленням єдиного на увесь будинок лічильника на воду ще й чекатиме моральна відповідальність перед тими, з ким вони живуть під спільним дахом багатоквартирного будинку. У квитанції кожному споживачу буде надана повна інформація про середній обсяг споживання та середній обсяг плати іншими споживачами. За таких обставин шанси вдаватися до нечесних викрутасів у споживанні послуги і при цьому залишатися у тіні впадуть до нуля.
КП “Дрогобичводоканал”