Роз’яснення, у якому випадку не треба сплачувати обов’язковий платіж, зазначений у квитанції, якщо призначена субсидія

0:00 8 Грудня 2016

1. Якщо домогосподарство використало менше послуг, ніж встановлено нормою, то що буде із зекономленими коштами? Чи можуть вони бути зараховані в рахунок обов’язкової плати на наступний місяць?

У разі, якщо мешканці фактично використали менше послуг, ніж передбачено соціальними нормами, невикористана сума субсидій за кожен окремий місяць залишається на особовому рахунку споживача й зараховується як оплата обов’язкової частки. Тобто, може статися така ситуація, що, зекономивши на послугах в одному місяці, мешканець узагалі не буде сплачувати за послуги в іншому , якщо є переплата. Інакше переплата збільшуватиметься.

Скажімо, у жовтні обов’язковий платіж становить 1000 гривень за соціальною нормою 400 кубів газу, а фактично використано лише 100 кубів. Залишок – 300 кубів – можна використати в холодніші місяці, наприклад, у грудні – січні. Минулого року зима була тепла, мешканці дуже багато зекономили, й були випадки, що і п’ять місяців потім не сплачували за послуги через те, що в них субсидія була набагато більша, ніж фактично використані послуги.

Отже, в наведеному випадку мешканець нічого не повинен платити, бо ж не використав 300 кубів газу на суму 2061 гривню (300 кубів множимо на 6,87 гривні). Тобто, за жовтень він вже матиме 2061 гривню переплати і, якщо сплатить обов’язкову частку в повному обсязі, сума переплати становитиме більш як 3000 гривень.

2. Чи потрібно сплачувати обов’язкову частку, якщо є переплата!

У пункті 14 постанови Кабміну № 848 від 8 вересня 2016 року, яким внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій, чітко прописано, що громадяни, яким призначено субсидію, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. Але розмір призначеної субсидії часто дуже великий. Тому в разі, якщо вартість спожитої послуги менша, ніж обов’язкова частка витрат, громадяни сплачують фактичну вартість. А сума субсидії, яка не використана, зараховується як оплата обов’язкової частки на наступні розрахункові періоди.

3. Протягом якого часу можна використовувати зекономлену субсидію?

На сьогодні Порядком надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово–комунальних послуг передбачено, що після закінчення опалювального сезону, тобто на 1 травня 2017 року ( якщо нічого не зміниться ), невикористану суму субсидії на оплату послуги з опалення (теплопостачання ) надавач послуги повинен буде повернути до бюджету в повному обсязі. Майже всю переплату просто «спишуть».

Утім частина невикористаної суми субсидії на оплату послуг з газо, електропостачання для індивідуального опалення, що еквівалентна вартості 100 кубів газу або 150 кіловатів електроенергії у грошовому еквіваленті (станом на 1 травня нового неопалювального сезону), зарахується на наступні розрахункові періоди, у тому числі для обов’язкової частки платежу домогосподарства.

Оскільки цього року переплачені кошти були повернуті до бюджету аж у вересні, в окремих громадян виникла заборгованість, бо вони у травні-серпні не платили за послуги визначену частку сплати. Можливо, просто не знали, що цю переплату повернули до бюджету. Крім того , багатьом споживачам окремі надавачі послуг не надсилали квитанції, тому мешканці й не сплачували своєї частки.

Але варто зазначити, що кошти за призначеними субсидіями за зекономлені послуги водопостачання (водовідведення), підігріву води, електроенергії залишаються на рахунках мешканців та не повертаються до державного бюджету.

4. Чи правда, що, якщо споживач ще не оформив субсидію, то навіть сьогодні це ще пізно, щоб отримати її з початку опалювального сезону.

У порядку зазначено: якщо мешканці впродовж двох місяців з початку опалювального сезону звернуться за субсидією, то вона призначається з початком опалювального періоду. У м. Дрогобичі опалювальний період розпочався 12 жовтня, тому навіть якщо мешканці звернуться за субсидією до 12 грудня поточного року, їм субсидію призначать із жовтня.

Але є сім’ї, які перебувають у складних обставинах. І такими домогосподарствам на підставі акта обстеження ми маємо право призначити субсидію за шість місяців до звернення. Це коли наприклад, хтось проживає сам і перебував довгий час у лікарні. Є різні ситуації. У такому випадку державні соціальні інспектори проводять обстеження сімей, складають акт, і якщо сімейна ситуація складна, скажімо, в сім’ї є важкохворі (інші складні обставини), то комісія при районній адміністрації ухвалює рішення надати субсидію за шість місяців перед зверненням. Але тільки за умови, що сім’я має право на субсидію, тобто коли будь-хто з її членів не здійснював дорого вартісних покупок або оплати послуг, що перевищує 50 тисяч, упродовж 12 місяців перед зверненням за субсидією.

За додатковим роз’ясненням просимо звертатись у відділ прийому громадян управління праці та соціального захисту населення ДрогобицькоЇ міської ради каб. № 8, 9, 11 за адресою: пл. Ринок, 1, м. Дрогобич або за тел. 35780, 410614 та в місті Стебнику: відділ по наданню населенню всіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, кабінет №2, 4, або за телефоном: 441009.

Графік роботи управління: понеділок-четвер з 8:00 до 17:00 год., п’ятниця з 8:00 до 15:45 год. (без обідньої перерви).

Управління праці та соціального захисту населеня Дрогобицької міської ради

Перейти до вмісту