Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

12:01 3 Березня 2021

____________________________________
(дата офіційного опублікування в Єдиному

реєстрі з оцінки впливу на довкілля

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

не зазначається суб’єктом господарювання)

_____________20212237431__________
(реєстраційний номер справи про оцінку

впливу на довкілля планованої діяльності

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

для паперової версії зазначається

суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Приватне акціонерне товариство «Національна енергетична компанія «Укренерго»

код за ЄДРПОУ 00100227

 

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання

 

Місцезнаходження підрозділу: 01032, м. Київ, вул. Симона Петлюри, 25

Тел.: +38 044-238-30-15, Факс: +38 044-238-32-64 Електронна пошта: [email protected]

  1. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

«Реконструкція ПЛ 220 кВ Стрий – Борислав на ділянці обходу карстових явищ на території Львівської області. Інв. №030037».

Заплановано провести реконструкцію повітряної лінії електропередачі напругою 220 кВ Стрий – Борислав (далі ПЛ 220 кВ) на відрізку від існуючої опори №87 до існуючої опори №119 в обхід карстових провалів у  зв’язку з активізацією деформацій земної поверхні в районі гірничого відводу ПАТ “Стебницького гірничо-хімічного підприємства “ПОЛІМІНЕРАЛ”.

 

Технічна альтернатива 1.

Технічна альтернатива 1 передбачає будівництво нової ділянки ПЛ 220 кВ довжиною близько 10 км по новій трасі в обхід карстових провалів, при цьому стара ділянка ПЛ в районі активізації карстових явищ демонтується.

Технічна альтернатива 2.

Технічна альтернатива 2 передбачає влаштування великого переходу через зону карстових провалів. Довжина ділянки великого переходу (одним прольотом без опор) через зони карстових явищ становить 1,75 км. При цьому ділянка ПЛ в зоні активізації карстових явищ демонтується.

  1. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Ділянка існуючої повітряної лінії електропередачі напругою 220 кВ (далі ПЛ 220 кВ) Стрий-Борислав, що підлягає реконструкції, знаходиться на території Дрогобицького району Львівської області.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Територіальна альтернатива 1 передбачає будівництво нової ділянки ПЛ 220 кВ в обхід карстових провалів в районі гірничого відводу ПАТ «Стебницьке гірничо-хімічне підприємство «Полімінерал»  та здійснюється в районі розміщення м. Стебник, с. Солець, с. Колпець та с. Модричі.

Нова траса ПЛ проходить по території: Доброгостівської, Болехівської, Раневицької, та Модрицької сільських рад, Дрогобицького району Львівської області, а також через територію Дрогобицької міської ради.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Територіальна альтернатива 2 передбачає будівництво великого переходу ПЛ через зони карстових явищ на ділянці існуючої траси ПЛ-220 кВ «Стрий-Борислав».  Коридор проектованої ділянки ПЛ 220 кВ співпадає з коридором існуючої ПЛ-220 кВ «Стрий-Борислав» і передбачає винос опор із зони кастових провалів між с. Модричі і с. Станиля.

  1. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Реконструкція ПЛ 220 кВ Стрий – Борислав на ділянці обходу карстових явищ на території Львівської області виконується для підвищення надійності діючої ПЛ 220 кВ та підвищення надійності електропостачання споживачів м. Борислав та Дрогобицького району.

  1. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

На ділянці обходу ПЛ 220 кВ довжиною близько 10 км буде встановлено 35 нових опор, з них 21 анкерна опора та 14 проміжних опор.

На ділянці демонтажу ПЛ 220 кВ буде демонтовано 31 опору та фундаменти під опори, проводи і троси, з наступною рекультивацією звільнених ділянок проходження старої траси ПЛ.

 

  1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

 

щодо технічної альтернативи 1

Уздовж ПЛ 220 кВ встановлюється охоронна зона відповідно до «Правил охорони електричних мереж» (затв. Постановою КМУ від 04.03.1997 № 209).

Охоронна зона встановлюється для створення нормальних умов експлуатації електричних мереж, забезпечення їх збереження та дотримання вимог техніки безпеки.

Інші обмеження планової діяльності пов’язані з дотриманням охоронних зон наявних шляхів і ліній електропередачі, ліній зв’язку, інших інженерних комунікацій.

 

щодо технічної альтернативи 2

Загроза  небезпечних деформацій ЛЕП, пов’язаних з розвитком карстових явищ, в тому числі у зв’язку з добуванням корисних копалин в подальшому.

Технічна  альтернатива 2 передбачає проходження траси ПЛ у межах гірничого відводу Стебницького ПАТ «Полімінерал» і перетин площі залягання корисних копалин загальнодержавного значення. Будівництво у межах гірничого відводу об’єктів, безпосередньо не пов’язаних з гірничими роботами, не допускається. У виняткових випадках така забудова допускається лише в порядку, встановленому Положенням, затвердженим Постановою КМ України від 17 січня 1995 р. № 33.

 

щодо територіальної альтернативи 1

Згідно з «Державними санітарними нормами і правилами захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань» (ДСН 239-96) встановлення СЗЗ для ПЛ напругою 220 кВ не передбачено.

Виконання робіт по ПЛ на місцях локалізації об’єктів археології здійснюються відповідно до обмежень та вимог, передбачених Законом України «Про охорону культурної спадщини» та «Європейською конвенцією про охорону археологічної спадщини».

При проходженні ПЛ через водойми та біля них виконання робіт на землях водного фонду здійснюються відповідно до обмежень та вимог, передбачених Водним кодексом України.

Розрубка просіки виконується відповідно до вимог п. 2.5.166 ПУЕ:2017.

 

щодо територіальної альтернативи 2

Згідно з «Державними санітарними нормами і правилами захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань» (ДСН 239-96) встановлення СЗЗ для ПЛ напругою 220 кВ не передбачено.

При проходженні ПЛ через водойми та біля них виконання робіт на землях водного фонду здійснюються відповідно до обмежень та вимог, передбачених Водним кодексом України.

Загроза  небезпечних деформацій ЛЕП, пов’язаних з розвитком карстових явищ, в тому числі у зв’язку з добуванням корисних копалин в подальшому.

Територіальна  альтернатива 2 передбачає проходження траси ПЛ у межах гірничого відводу Стебницького ПАТ «Полімінерал» і перетин площі залягання корисних копалин загальнодержавного значення. Будівництво у межах гірничого відводу об’єктів, безпосередньо не пов’язаних з гірничими роботами, не допускається. У виняткових випадках така забудова допускається лише в порядку, встановленому Положенням, затвердженим Постановою КМ України від 17 січня 1995 р. № 33.

 

  1. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

 

щодо технічної альтернативи 1

Під час виконання проекту всі заходи з інженерної підготовки та захисту проектованої території від несприятливих геофізичних процесів і явищ (зсуви, ерозія схилів, підтоплення) будуть розроблятися з врахуванням результатів інженерно-геологічних вишукувань.

 

щодо технічної альтернативи 2

аналогічно до технічної альтернативи 1

 

щодо територіальної альтернативи 1

аналогічно до технічної альтернативи 1

 

щодо територіальної альтернативи 2

аналогічно до технічної альтернативи 1.

 

  1. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1

Під час реконструкції ПЛ 220 кВ можливий вплив на довкілля:

На атмосферне повітря:

  • викиди забруднюючих речовин від будівельної техніки та задіяного на реконструкції автотранспорту, від зварювальних робіт на опорах ПЛ 220 кВ.

На земельні ресурси:

  • вилучення земель у тимчасове користування для проїзду будівельної техніки та під майданчики для викладки опор уздовж траси ПЛ 220 кВ;
  • вилучення земель у постійне користування для розміщення фундаментів під нові опори ПЛ 220 кВ;
  • звільнення земельних ділянок від ПЛ 220 кВ на ділянці демонтажу лінії з наступною рекультивацією.
  • встановлення/зняття охоронної зони уздовж нової/старої траси ПЛ 220 кВ;

Ґрунти:

  • можливе забруднення внаслідок проїзду будівельної техніки та утворення будівельних та побутових відходів;
  • порушення структури ґрунтів на місцях проведення земляних робіт (риття котлованів для влаштування фундаментів під опори) та на місцях влаштування майданчиків під монтаж/демонтаж опор та влаштування майданчика АПМ;

Рослинність:

  • розрубка просіки при проходженні траси ПЛ 220 кВ по заліснених ділянках (ліс, лісосмуги уздовж залізниці);
  • пошкодження трав’яного покриву при проходженні траси ПЛ 220 кВ по вигону.

Під час експлуатації ПЛ 220 кВ:

  • під час експлуатації навколо проводів ПЛ 220 кВ  створюється електромагнітне поле (ЕМП), напруженість якого підлягає нормуванню;
  • запобігання виникненню надзвичайної ситуації з відключенням електропостачання житлових будинків, промислових підприємств, курортів та інших споживачів електроенергії м. Борислав та Дрогобицького району.

 

щодо технічної альтернативи 2

Під час реконструкції ПЛ 220 кВ можливий вплив на довкілля:

  • на атмосферне повітря, земельні ресурси, ґрунти – аналогічний до технічної альтернативи 1;
  • на рослинність – пошкодження трав’яного покриву на місцях проведення БМР.

Під час експлуатації ПЛ 220 кВ можливий вплив на довкілля аналогічний до технічної альтернативи 1.

 

щодо територіальної альтернативи 1

Аналогічні як для технічної альтернативи 1

 

щодо територіальної альтернативи 2

Аналогічні як для технічної альтернативи 2. Територіальна альтернатива 2  з ряду вищевказаних причин не доцільна.

 

  1. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).

Планована діяльність належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (пункт 10 частини 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).

  1. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.

  1. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, буде виконаний у відповідності до п.2 ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та Додатку 4 до «Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля» (затв. Постановою КМУ від 13 грудня 2017 р. № 1026).

  1. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде __________Дозвіл на виконання будівельних робіт _____________________

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11)

__________________________________________________________________________________________,

Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається _      Департаментом Державної архітектурно – будівельної інспекції України__________________________________________________________________________________

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  1. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації, 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 98, тел./факс  (032) 238-73-83,   [email protected]

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та

  Начальник відділу оцінки впливу на довкілля та стратегічної екологічної оцінки – Сорока Назарій Любомирович                                                                 ____________________

контактна особа)

Перейти до вмісту