Освіта має відповідати сучасним потребам ринку праці: у Дрогобичі напрацьовують концепцію розвитку старшої освіти
19 квітня в Науковому ліцеї імені Богдана Лепкого відбувся освітній форум на тему «Трансформації системи загальної середньої освіти Дрогобицької МТГ в рамках реалізації реформи». Відкрив захід міський голова Дрогобича Тарас Кучма, спільно з начальником Департаменту освіти та науки Львівської ОВА Олегом Паскою та начальником відділу освіти ДМР Віталієм Вовківим.
Захід пройшов у форматі презентації та обговорення сучасних вимог, які ставить Міністерство освіти перед закладами та налагодженні комунікації між закладами ЗСО, установами профтехосвіти та підприємствами, які працюють в громаді.
Головна мета – формування замкнутого освітнього циклу, починаючи від початкової школи, продовжуючи базовим та профільним навчанням в старшій школі та професійно-технічних закладах громади та працевлаштуванні на сучасних підприємствах, які мають потребу в кваліфікованих кадрах.
Відтак на зустріч, окрім директорів гімназій та ліцеїв запросили очільників профтехучилищ та коледжів. Зокрема до заходу долучились директор Дрогобицького механіко-технологічного коледжу Богдан Звір, директор Дрогобицького коледжу нафти і газу Юрій Хомош, директор ВПУ №19 Володимир Маринкевич, директор Стебницького професійного ліцею Ігор Стечкевич.
Окрім представників загальної середньої та профтехосвіти до спілкування долучились представники заводів та великих компаній, які займаються виробництвом товарів та послуг в громаді. Зокрема – «Дрогобицького долотного заводу» (Євген Немилостівий), ТзОВ «Грейнпласт Карпати» (Руслан Мацигін), КП «Дрогобичводоканал»(Роман Шагала).
Активну участь в обговоренні взяли також депутати Михайло Задорожний та Роман Грицай.
Модератором зустрічі виступив директор КУ «Інститут міста Дрогобича» Володимир Кондзьолка, який працює над трансформацією освіти Дрогобицької громади та концепцією її розвитку, з метою приведення освітньої мережі до вимог Міністерства та вимог сучасного ринку праці.
Кожен учасник мав змогу презентувати свій заклад, формат роботи, розповісти про рівень учнів, які до них потрапляють після школи та матеріально-технічну базу, на якій вони готують майбутніх спеціалістів.
Представники компаній, які працюють на ринку та мають потребу в певних вузькоспеціалізованих професіях, в свою чергу, розповіли власний досвід роботи з місцевим ринком кадрів.
Місцевий ринок праці має чимало вакансій з достойною оплатою праці. Однак закривати їх важко, бо немає спеціалістів, які могли б працювати на відповідному обладнанні. А немає їх тому, що такому в нас не вчать.
«Кожен роботодавець хоче готового працівника. А щоб його підготувати, має бути відповідна база» – наголошує директор ДМТК Богдан Звір.
Зараз налагоджується співпраця між профтехосвітою та компаніями, які є замовниками конкретних виробничих професій. Зокрема ДМТК та Долотного заводу в частині стажування студентів, з можливістю практикуватись на сучасному обладнанні.
«Два десятки студентів вже пройшли у нас стажування та станом на зараз є працевлаштовані і отримають достойну зарплату. Але попри це в нас є обладнання на кілька мільйонів євро, яке тут просто простоює. Ми пропонуємо високу зарплату, але на ньому ніхто не вміє працювати, бо ніхто тут не готує таких спеціалістів» – відзначив Євген Немилостівий.
Дрогобицький коледж нафти і газу також працює над перепрофілюванням деяких професій, щоб відповідати вимогам ринку та готувати кадри, які точно матимуть роботу по завершенні навчання.
«Час, коли діти йшли вчитись просто заради дипломів, вже минув. Сьогодні всім доводиться підлаштовуватись під вимоги ринку» – переконаний директор Коледжу нафти і газу Юрій Хомош.
Відповідно освіта Дрогобицької громади повинна бути максимально адаптована до вимог часу. Початкова школа має давати базову основну освітню послугу, згодом – якісну профільну освіту, а ліцеї та профтехучилища – мають готувати висококласних спеціалістів, на яких є попит на ринку праці.
Тоді діти, навчаючись, матимуть мотивацію та розумітимуть, що їх чекатиме по завершенні навчання.
Наприкінці зустрічі депутати, спільно з освітянами, торкнулись питання реорганізації освітньої мережі, яке стоїть сьогодні на порядку денному. Адже без цього освітня мережа підлаштуватись до вимог ринку ніяк не зможе.
«Бажання – це тисяча можливостей, а небажання – це тисяча причин. Реформа освіти – не для того, щоб усіх нас посварити. Бо ми сьогодні маємо думати не про конкуренцію між собою, а про спільний розвиток» – наголосив в заключному слові начальник відділу освіти Віталій Вовків.