Освіта: У Дрогобицькій ЗОШ №3 відбувся семінар щодо енергоефективності у освітніх закладах, як нової генерації

0:00 24 Листопада 2017

Сьогодні питанню енергоефективності приділяється значна увага  з боку держави: прийнято низку нормативно-правових документів, діють урядові програми. Для досягнення успіху у цій справі необхідно, щоб виважені політичні рішення підтримувались людьми. Ми не можемо впливати на  тарифи, але можемо зменшити споживання води, газу, електроенергії. Ще у школі потрібно велику увагу приділяти вихованню свідомого розуміння  необхідності  економити природні ресурси. «Ми всі родом із дитинства» –  говорив Антуан де Сент-Екзюпері,  тому енергоефективні звички важливо  формувати з  ранніх років.

22 листопада 2017 року у Дрогобицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 відбувся методичний семінар для керівництва та педагогічних працівників щодо залучення закладів освіти міст Дрогобича та Стебника до участі у проекті «Енергоефективні школи: нова генерація». Презентацію проекту провела Сафіуліна Кадрія Рашитівна, доцент, кандидат технічних наук, представник Всеукраїнської благодійної організації «Інститут місцевого розвитку», координатор впровадження освітніх програм (м. Київ).

Інноваційний проект «Енергоефективні школи: нова генерація»  є одним із найуспішніших освітніх проектів з енергоефективності в Україні.  Головна мета проекту – пропагування серед школярів, їхніх батьків та вчителів дбайливого ставлення до енергоресурсів, формування особистої відповідальності за тепло та комфорт у своїх помешканнях, виховання свідомого екологічно-орієнтованого споживача житлово-комунальних послуг.

Програму «Енергоефективні школи» розроблено Всеукраїнською благодійною організацією «Інститут місцевого розвитку» (ІМР) у 2009 р. за Проектом USAID «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» (РМТ) та реалізовано у 24 школах восьми міст-партнерів Проекту РМТ. Впродовж останніх п’яти років удосконалено структуру та оновлено навчально-методичне забезпечення Проекту. Зокрема, для курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження», що є основною складовою Проекту, розроблено програму та навчальний посібник «Про енергопостачання та енергозбереження для майбутнього споживача» для учнів 6-8 класів, які отримали гриф МОНУ.

У 2016-2017 навчальному році Проект ДТЕК отримав нове дихання та нову назву «Енергоефективні школи: нова генерація». У цьому унікальному для України Проекті  для  курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження» та факультативного курсу «Абетка з основ житлово-комунального управління» розроблено програму дистанційного навчання, у структуру якої, вбудована онлайн-гра «Розумний будинок».

Гра «Розумний будинок» дозволяє моделювати в навчальному класі реальні житлово-комунальні проблеми, що виникають у багатоквартирному будинку та вирішувати їх спільними зусиллями. Учні стають власниками квартир та співвласниками багатоквартирного будинку (свого класу), в якому створюють ОСББ. Зароблені учнями під час навчання бали  конвертуються в ігрові гроші, що дозволяє співвласникам оплачувати комунальні послуги та впроваджувати енергоефективні заходи у своїй квартирі та будинку.

Упровадження програми дистанційного навчання уможливлює  відстежувати рівень опанування дисциплін кожним учнем, здійснювати ефективний моніторинг за Проектом та розширювати географію його учасників. У 2016-2017 н.р. уперше в Україні за допомогою програми дистанційного онлайн-навчання охоплено близько 10 тис. учнів 108 географічно віддалених шкіл із мінімальними витратами на проведення навчання і здійснення моніторингу його ефективності.

У рамках конкурсу на зменшення споживання електроенергії ЗНЗ-учасникам вдалося заощадити 482 тис. кВт·год.  Крім того, у 125 школах реалізовані енергоефективні заходи вартістю від 10 тис. грн до 180 тис. грн. Більшість – за проектними пропозиціями, розробленими школярами за результатами проведених ними енергетичних аудитів шкільних приміщень.

Проект формує  «запит на енергоефективність» знизу. Запрошуємо до участі в інноваційному проекті заклади загальної середньої освіти міст Дрогобича та Стебника!

Сафіуліна Кадрія Рашитівна, доцент, кандидат технічних наук, представник Всеукраїнської благодійної організації «Інститут місцевого розвитку», координатор впровадження освітніх програм ; Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету

Перейти до вмісту