95% боржників КП “Дрогобичводоканал” наростили борги задовго до воєнного стану
Інформація про стягнення боргів приватними виконавцями викликала незадоволені коментарі у соціальних мережах, зокрема, через те, що підприємство вдається до такого методу у воєнний час.
Передусім адміністрація КП “Дрогобичводоканал” наголошує, що процес стягнення боргу триває щонайменше рік і 95% боржників нарощували борги ще до війни. Цей процес складається з претензійної роботи, позивної та передання судових рішень на виконання.
Як до воєнного стану, так і під час нього підприємство використовувало методи виконавчих стягнень для повернення своїх коштів. Цього року водоканал вирішив, крім державних, скористатися послугами приватних виконавців. Це дозволяє закон і відмінність між двома видами виконавців полягає лише у зацікавленості ведення справи. Є випадки, коли державні виконавці повернули підприємству судові накази без виконання внаслідок нібито відсутності майна у боржника. Водночас приватним виконавцям вдалося виконати ці накази.
Борги населення – зароблені кошти підприємства, які воно вчасно не отримало. Послуги боржник спожив давно, та не заплатив за них до сьогодні. Дефіцит цих коштів водоканал гостро відчуває. Підприємство працює у тих же реаліях воєнного стану і вимушене робити все можливе, щоб виконувати стратегічну функцію і не допустити зриву безперебійного водопостачання через дефіцит коштів.
Серед наших споживачів більшість тих, які справно платять за послуги, підтримуючи життєдіяльність підприємства. Та є категорія затятих споживачів, які не платили як до воєнного стану, так і не платять під час нього. Тому для впливу на них використовуються усі дозволені законом методи.
Адміністрація КП “Дрогобичводоканал” наголошує, станом на 1 лютого борг населення за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення становив 22 млн грн та 2,5 млн грн – борги з абонентської плати.