Заготівля деревини в захисних лісонасадженнях залізниці без погодження з АТ «Укрзалізниця» є незаконною
В Україні триває війна з російським загарбником. Однак, маємо пам’ятати про правові відносини в економічній діяльності і збереження зелених насаджень в Україні, у тому числі і захисних лісонасаджень у смугах відводу залізничних колій.
Захисні лісонасадження, які ростуть у смузі відведення залізниць уздовж колій виконують різноманітні функції (частини складного колійного господарства залізниць та інженерних споруд, захист від ерозії ґрунтів, від наслідків можливих аварій, зменшують шумове навантаження, вбирають гази, пил, тощо) та створюються за спеціальними схемами посадки для їх виконання.
Відповідно до постанови КМУ від 16.05.2007 № 733 захисні лісонасадження, розташовані у смугах відведення залізниць, належать до категорії захисних лісів, а згідно постанови КМУ від 23.05.2007 № 761 щодо них встановлюється обмежений режим лісокористування за площею і шириною лісосік, застосування окремих систем і способів рубок.
Дозволом на спеціальне використання лісових ресурсів державного та місцевого значення є лісорубний або лісовий квиток, який видається лісокористувачем, у цьому випадку АТ «Укрзалізниця».
Департамент екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації повідомляє про те, що відповідно до статті 246 Кримінального кодексу України, самовільні заготівлі деревини в захисних лісонасадженнях залізниці без погодження з АТ «Укрзалізниця» є незаконними порубками та становлять пряму загрозу перевізному процесу внаслідок можливого падіння дерев на колію, повітряних ліній ЛЕП, ЛЗ, тощо. Ці дії є підставою для подання прокуратурою позовів щодо відшкодування шкоди, завданої внаслідок незаконних рубок (штраф за одне незаконно зрубане дерево, в середньому складає 5 тис. грн.).
Ми живемо у цивілізованій європейській державі. Тому всім нам треба берегти цінності нашої держави.
Департамент міського господарства