Яка роль шкільних бібліотек? Зміна пріоритетів діяльності в умовах реформування освіти
Професійні дискусії навколо питань реформування шкільної бібліотеки точаться давно. Хто є їх ініціатором? Ті самі шкільні бібліотекарі. Ефективність цих багаторічних дискусій, що не виходять за межі бібліотечної спільноти, дорівнює нулю. Увага до проблем шкільних бібліотек з боку державних органів обмежується забезпеченням навчальних закладів підручниками та навчальними посібниками. З появою кожного наступного документа, що визначає стратегічні напрями розвитку загальноосвітньої школи, шкільний бібліотекар, озброївшись олівцем, вчитується в кожний рядок, шукаючи те, що стосується шкільної бібліотеки. Але цей структурний підрозділ школи, що покликаний забезпечувати всі напрями освітнього процесу конкретного закладу в засвоєнні як програмових, так і позапрограмових вимог у самоосвіті — залишається незмінним.
Задавшись питаннями шкільні бібліотекарі міст Дрогобича, Стебника, Трускавця, Борислава 4 жовтня відвідали URBAN бібліотеку у місті Трускавець. Традиційну бібліотеку пострадянського зразка перетворили на сучасну «урбаністичну», яка не тільки обслуговує читачів, а й служить простором для реалізації цікавих соціально-корисних заходів. Які визначальні фактори таких змін?
Зустріч відбулася у форматі панельної дискусії на тему «Зміна ролі та пріоритетів діяльності шкільних бібліотек в умовах реформування освіти», модераторами якої були Савка Віра та Пецкович Олександра.
Спершу відвідувачі оглянули кожен куточок бібліотеки, всі сучасні технологічні новинки, обладнання, фонди книгосховища та залів. Говорили про виклики і вимоги, які ставляться перед шкільними бібліотеками у час становлення Нової української школи. Ділилися досвідом роботи, обговорювали нові інтерактивні заходи та шукали підходи до читача, відвідувача бібліотеки. Піднімали питання розвитку і належного функціонування шкільної бібліотеки.
Савка Віра, завідувач URBAN бібліотеки, вразила присутніх своєю наполегливістю та відкритістю. Зі щирістю та захопленням розповідала про труднощі, які виникали під час колосальної роботи, в легкістю ділилася своїм знаннями та демонструвала особисті лайфхаки.
Завершила зустріч Демко Ярослава, методист бібліотечних фондів міста Борислава, яка поділилася своїм багаторічним професійним досвідом, підтримала колег та надихнула до подальших звершень.
Тож об’єднані спільною ідеєю змін бібліотекарі підсумували, що особлива роль шкільної бібліотеки та шкільного бібліотекаря — формування інформаційної культури підростаючого покоління, що визначається, як мінімум, двома факторами: 1) наявністю відповідних інформаційних ресурсів та матеріального забезпечення; 2) професійною готовністю шкільного бібліотекаря до формування інформаційної культури сучасних учнів.
Головний меседж зустрічі: «Ми – готові до змін!»
Пецкович О.Д., бібліотекар міського методичного кабінету