Як правильно оформити повернення працівників до роботи після карантину?
Для відновлення звичного ритму роботи, роботодавцям трібно подбати про те, як повертати працівників до роботи. Зокрема, визначити, які працівники необхідні на своїх робочих місцях, а які можуть продовжити працювати віддалено або в умовах гнучкого робочого часу.
Щодо повернення працівників з «карантинних відпусток», то варто зазначити, що автоматичного виходу працівників з таких відпусток законом не передбачено. Крім випадків, коли працівник одразу в заяві на відпустку без збереження заробітної плати вказав дату виходу на роботу.
Переривання відпустки (основної або додаткової) можливе лише в випадках, передбачених ст. 79 КзпП. У решті випадків вихід з відпустки має відбуватися зі згоди самого працівника. У такому випадку роботодавець може вчинити так:
1) зв’язатися з працівниками та поінформувати їх про можливість виходу на роботу у зв’язку із закінченням карантину;
2) працівник має написати заяву з проханням перервати відпустку та стати до роботи;
3) на підставі заяви працівника видати наказ про переривання відпустки без збереження заробітної плати, яку було надано на час карантину;
4) у наказі вказати дату, коли працівнику потрібно стати до роботи.
У разі запровадження роботодавцем дистанційної роботи під час карантину, то до виходу працівників на свої робочі місця потрібно підготуватись. Для цього треба:
1) визначитися з датою повернення працівників;
2) з’ясувати, чи всі працівники мають можливість працювати ;
3) підготувати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи.
Необхідно видати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи, в якому зазначити: причину зміни режиму роботи з дистанційного на звичайний, а саме – у зв’язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, відновленням роботи транспорту; дату припинення дистанційної форми роботи; дату виходу працівника на робоче місце; перелік працівників, які повертаються до звичного режиму, та їхні посади; порядок ознайомлення працівників з наказом та зміною режиму роботи.
Якщо частина працівників залишається вдома, то про це потрібно вказати в наказі або окремим наказом продовжити режим дистанційної роботи для певних працівників, але для цього такі працівники мають написати відповідні заяви.
Повертаючи працівників до робочих місць , варто подбати про дотримання санітарних та епідеміологічних вимог,визначених, у першу чергу, Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Обов’язковим є: проведення дезінфекції приміщень, забезпечення працівників антисептиками для обробки рук, дотримання відстані між столами працівників тощо. Обов’язком роботодавця є створення належних та безпечних умови праці (ст. 141, 153 КЗпП).
Сектор з питань праці ДМР