Вчительська (не)конференція у Дрогобичі як інноваційний формат взаємонавчання та спілкування педагогів

10 січня 2019 року у Дрогобицькій школі І-ІІІ ступенів №1 імені І. Франка відбулася неординарна освітянська подія. Понад вісімдесят педагогів природничо-математичних дисциплін з усіх закладів міст Дрогобича та Стебника зібралися на вчительську (не)конференцію «Наука для життя», яка проходила у новому форматі дискусійного заходу для професійного зростання – EdCamp. Розпочався захід із панельної дискусії. У ролі спікерів виступили Ольга Лужецька, директор Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені І. Франка; Галина Марчук, завідувач ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради; Ольга Гнатик, заступник директора Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені І. Франка, тренер Нової української школи.
Ольга Лужецька звернулася до учасників (не)конференції зі словами: «Ми живемо в час освітніх змін, а носіями змін в освіті є вчителі. Постійне навчання та зростання вчителів є першочерговою умовою досягнення результативності та успішності у проведенні реформ». Вона розповіла присутнім про те, чим живе та над чим працює сьогодні перша школа. У Дрогобицькій школі №1 навчається 1220 учнів. Це одна із найбільших шкіл міста. У 2018 році заклад освіти відсвяткував свій столітній ювілей. У школі діє музей історії, а нещодавно у світ вийшла книжка з  історії школи «Дрогобицька українська гімназія імені Івана Франка.1918-1944рр.». Заклад освіти має досвід багаторічної співпраці із Братською школою св. Андрія (м. Сідней, Австралія). Дрогобицька школа №1 імені І. Франка славиться також успіхами та досягненнями своїх учнів. Так, за результатами ЗНО – 2018 вона увійшла в десятку найкращих шкіл Львівської області. Цікавою та багатогранною є виховна робота в школі: новорічні мюзикли, казкові дійства, акції милосердя, ярмарки, спортивні змагання, мандрівки тощо. «Успіх учня залежить від вчителя, від того, наскільки він відчув потреби часу і готовий змінюватися», – зазначила директор.
Галина Марчук у своєму виступі наголосила, що в сучасних умовах інформаційного суспільства спостерігаємо певну суперечність. З одного боку існує дефіцит фахівців високотехнологічних галузей та потреба у ІТ-спеціалістах, інженерах, програмістах, спеціалістах біо- та нанотехнологій, а з іншого боку – спостерігаємо зниження зацікавленості учнів до вивчення дисциплін природничо-математичного циклу. Одним зі способів розв’язання цієї проблеми є впровадження в освітній процес STEM-підходів до навчання. Власне, Галина Марчук акцентувала увагу на стратегіях STEM-навчання, способах організації STEM-івентів та STEM-активності для учнів в школі.
Ольга Гнатик зазначила, що сьогодні в Новій українській школі реалізується ідея інтеграції та дослідницького підходу до формування умінь школярів. «Інтегроване навчання є надзвичайно ефективним засобом, оскільки допомагає отримати цілісну картину світу та навички, необхідні в реальному житті,» – зауважила тренер Нової української школи.
Справжньою «родзинкою» (не)конференції стала демонстрація учнями 1-х класів цікавих дослідів «Театр тіней», «Веселка у стакані», «Чому сніг зимою на дорогах посипають сіллю?». В ролі юних дослідників виступили учениця 1-А класу Олександра Мись та її мама Люба; учні 1-Б класу Денис Бурбель, Вікторія Ващишин, Олеся Михайленко (вчитель Наталія Бевзюк); учень 1-Д класу Ілля Андрушко (вчитель Оксана Мирончук).
Учасники (не)конференції відвідали дві сесії майстер-класів: першу – за фахом, а другу – за вибором. Досвідом ділилися вчителі природничо-математичних дисциплін Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 імені І. Франка. Вони підготували цілий калейдоскоп сучасних методів та форм роботи з учнями в сучасній школі:
• про кейс-методи говорили вчителі математики Людмила Роман, Марія Колечко;
• про проектні технології – вчителі фізики Світлана Одинак, Олеся Федуняк;
• про цифровий інструментарій – вчителі хімії Оксана Тустановська, Галина Марчук;
• про соціалізацію через рольові ігри – вчителі біології Оксана Васюрко, Наталія Пастернак;
• про освітні контенти – вчителі інформатики Оксана Федишин, Олеся Возняк.
Слід зазначити, що використання можливостей, які пропонує інтегроване навчання, не означає відмову від окремих предметів. Кожна дисципліна ставить різні питання і пропонує власні методи розширення знань.
Рефлексивні вправи «Займи позицію», «Вільний мікрофон» по завершенню заходу показали, що значна більшість педагогів зазначили високий рівень актуальності питань, які обговорювались; планують побачене та почуте використовувати у своїй практичній діяльності.
Одним із принципів конференцій EdCamp’ів є ефект «довгого хвоста»: головне починається після події, коли народжуються нові ідеї, бачення, партнерства.
Реформа в освіті здійснюється не у високих кабінетах, а звершується щодня на шкільних уроках. Сучасний вчитель має бути гнучким, постійно навчатися, перенавчатися і розвиватися. Сподіваємося, що (не)конференція педагогів, яка відбулася у Дрогобицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 імені І.Франка, стала тієї подією, що надихне педагогів міста на позитивні зміни в організації освітнього процесу та на нові звершення у професійній діяльності.

 Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету

відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

Зацікавленість статтею
[Всього: 1 Середня оцінка: 5]
Рекомендуємо також прочитати:
Теги відсутні