У Дрогобицькому науковому ліцеї імені Богдана Лепкого триває інституційний аудит
Інституційний аудит – дієвий інструмент системи зовнішнього забезпечення якості освіти, вдосконалення якості освіти.
Через збройну агресію ворога проведення інституційних аудитів було призупинено. Проте для захисту прав учасників освітнього процесу Державна служба якості освіти України та її територіальні органи в умовах воєнного стану уповноважені проводити позапланові заходи державного нагляду (контролю) – перевірки та інституційні аудити закладів освіти.
У Дрогобицькій територіальній громаді 16 травня 2024 року розпочався інституційний аудит у Дрогобицькому науковому ліцеї імені Богдана Лепкого Дрогобицької міської ради.
Про це повідомили у Державній службі якості освіти у Львівській області.
Інституційний аудит – дієвий інструмент системи зовнішнього забезпечення якості освіти, вдосконалення якості освіти. Ця процедура прийшла на зміну атестації шкіл та стала потужним інструментом на шляху до якісної освіти. Варто відзначити активну позицію керівництва міста та закладу Ліцею. Втішно, що ініційовано пройти процедуру позапланового інституційного аудиту, для того, щоб незалежні експерти подивились та проаналізували як працює заклад, які у нього є сильні сторони, а також які питання потребують вирішення. Усі ми хочемо, щоб заклад розвивався, давав хорошу та якісну освіту, а також ми говоримо про те, що якісна школа – це школа, у якій щасливі діти. А вони щасливі тоді, коли створено безпечне, комфортне освітнє середовище, працюють кваліфіковані педагоги та є потужна матеріально-технічна база.
Наголошу: мета позапланового інституційного аудиту – не перевірити й покарати, а оцінити, визначити траєкторію розвитку закладу, допомогти Ліцею стати кращим, надати рекомендації щодо підвищення якості освіти, якості освітньої діяльності», – зазначила очільниця управління Служби Валентина Загрева.
Упродовж десяти робочих днів експертна група, до якої увійшли фахівці управління Служби та освітні експерти – досвідчені педагогічні працівники, що пройшли спеціальне навчання та підготовлені до оцінювання закладу освіти за критеріями інституційного аудиту, вивчатиме освітні й управлінські процеси Ліцею.
Діяльність закладу освіти оцінюватиметься за чотирма напрямами: освітнє середовище, система оцінювання здобувачів освіти, педагогічна діяльність педагогічних працівників, управлінські процеси.
Інституційний аудит – це можливість для зростання. Зовнішнє оцінювання є комплексним та всебічним вивченням нашої освітньої й управлінської діяльності та охоплює всі аспекти роботи Ліцею. Наш заклад освіти має багато сильних сторін, як-от кваліфікований педагогічний склад, сучасні методи навчання, добре обладнані кабінети та лабораторії. Експерти надають низку професійних рекомендацій щодо підвищення якості освіти, якості освітньої діяльності. Відтак ми вже сьогодні почали роботу над їхньою реалізацією. Зауважу, що керівникам шкіл не варто боятися інституційного аудиту, а потрібно скористатися цією процедурою для покращення й розвитку закладу освіти. Дякую всім за роботу та цінні поради, – зазначає директорка Ліцею Наталія Ластов’як.
До роботи експертної групи також була залучена Руслана Лука, директорка Давидівського ліцею ім. Т. Г. Шевченка Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області, освітній експерт із проведення інституційного аудиту.
Роль експерта в проведенні інституційного аудиту – надважлива, адже саме його оцінка діяльності закладу має бути професійною, незалежною та об’єктивно відображати освітні процеси. Бути експертом для мене – це великий досвід. Працюючи в команді незалежних експертів, не тільки вивчаєш роботу закладу освіти, але водночас проводиш паралель із закладом освіти, який очолюєш. Як експерт переконана, що результати проведення інституційного аудиту – це мотивація до вдосконалення та підвищення якості освітньої діяльності, забезпечення ефективної роботи задля сталого та всебічного розвитку найвищої цінності суспільства – людини! Вдячна Державній службі якості освіти України, управлінню Служби за змістовне навчання та змогу оволодіти спеціальними знаннями та вміннями з питань проведення інституційного аудиту й інтерпретації його результатів, розбудови та розвитку внутрішньої системи забезпечення якості освіти, – прокоментувала Руслана Лука.
В останній день перебування експертної групи у Ліцеї буде складено Акт за результатами перевірки додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері загальної середньої освіти (під час інституційного аудиту), а також буде видано розпорядження щодо усунення порушень.
За результатами аудиту заклад освіти отримає висновок про якість освітньої діяльності та управлінських процесів і рекомендації щодо вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Додамо, для захисту прав учасників освітнього процесу Державна служба якості освіти України в умовах воєнного стану уповноважена проводити позапланові заходи державного нагляду (контролю) – перевірки та інституційні аудити закладів освіти https://sqe.gov.ua/pozaplanovi-dnk/