Туризм в умовах війни: що відбувається з галуззю та як змінились туристичні пріоритети в Дрогобичі
За останні роки Дрогобич перетворився на туристичну Мекку регіону. У місті розроблено низку туристичних маршрутів та цікавих екскурсій. Також у Дрогобичі створено Вуличний Музей, який поповнив місто такими туристичними родзинками, як гасовий ліхтар, телефонна будка з діючим таксофоном, лого-лавки, мурали, туристичні вказівники та місця для вдалих селфі. Розроблено логотип і брендинг Дрогобича. Магнітом міста є і ратуша, яка охоче приймає усіх бажаючих на свою вежу, із якої місто Котермака можна оглянути з висоти пташиного лету.
Перелік успішних туристичних родзинок Дрогобича можна продовжувати – усі вони це спільна робота Туристично-інформаційного центру та команди Управління культури та розвитку туризму. Не стоять осторонь позитивних змін у місті і місцеві підприємці, представники бізнесу та свідомі меценати – з їхньою допомогою у Дрогобичі виростають нові арт-об’єкти та реалізовуються масштабні проекти.
Ковід та війна, звісно ж, вносять свої корективи в туристичну галузь та впливають на туристичні потоки в місті – зазначає керівниця ТІЦ Ірина Марків. За її словами – з початку повномасштабної війни ТІЦ перепрофілювався і надавав послуги як єдиний інформаційний центр. Основними відвідувачами були внутрішньо переміщені особи. Також на базі ТІЦ була сформована Єдина лінія допомоги.
Ми інформували ВПО де можна зареєструватися, поселитися, отримати медичну допомогу тощо. Кожного дня ми приймали безліч дзвінків та провели сотні консультації. Паралельно із цим, ТІЦ проводив ознайомчі екскурсії по місту, організував підняття на вежу ратуші, зокрема для волонтерів та організацій, які допомагають наблизити перемогу, – розповіла Ірина Марків.
Спільно з музеєм «Дрогобиччина» ТІЦ активно ознайомлював ВПО з наповненням фондів відділів музею та іншими визначними пам’ятками Дрогобича. Окрім цього, ТІЦ долучився і до активної волонтерської діяльності в підтримку воїнів – проводив благочинні екскурсії та підняття на вежу ратуші, був співорганізатором низки заходів на підтримку ЗСУ.
Спочатку нам важко було виокремити ВПО та туристів, а з червня у місті почали з’являтися окремі групи відвідувачів з різних міст України та закордону. Загалом в літній період до нас звернулося близько 2 тис. осіб. Географія відвідувачів ТІЦу: внутрішні туристи – Київ, Запоріжжя, Харків, Жовква, Одеса, тощо, та зовнішні – Польща, США, Франція, Австрія, – додає Ірина Марків.