Споживання за нормою часто стає способом спекуляції споживачів, – КП “Дрогобичводоканал”
5200 споживачів КП “Дрогобичводоканал” отримують послугу за нормою споживання. Зокрема, 3000 – це абоненти, яким здійснюються нарахування за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення на одну особу. У більшості випадків офіційно зареєстрована одна особа, а насправді проживає набагато більше. Для споживачів це спосіб економії на платі за послуги з водопостачання та водовідведення. Для водоканалу – відчутні збитки. Для надання послуги витрачений ресур, кошти за який підприємство через зловживання цих споживачів не отримує. На жаль, законодавчих підстав вимагати встановлення лічильника водоканал поки що не має.
Як зазначають у службі збуту підприємства, у 80% випадків перевірити правдивість інформації про зареєстрованого одного споживача неможливо. Споживачі, яким є що приховувати, нізащо не нададуть контролеру достовірні відомості. Але зловживання є. Це підтверджують нечисельні факти, коли працівникам водоканалу все ж вдавалося потрапити з перевіркою у помешкання, де нарахування здійснюється на одну особу.
Також підтверджуються зловживання такого виду у будинках, де встановлено загальнобудинкові лічильники. Там очевидною є різниця між показниками будинкового лічильника та сумою показників усіх квартирних лічильників у будинку. Ця різниця, відповідно до законодавства, розподіляється між споживачами у будинку, які не мають квартирних лічильників. Таким чином нарахування у тих, хто споживає послугу за нормою, одразу зростають щонайменше удвічі.
Державний регулятор досі не затвердив підприємству тарифи на 2023 рік. Заборгованість населення за надані послуги на 1 лютого становить 5 млн 600 тис. грн. Внаслідок цього водоканал недотримує велику суму коштів. Тому наразі не має можливості повсюди встановити загальнобудинкові лічильники, які б дали змогу вирішити проблему спекуляції споживання послуги за нормою.
КП “Дрогобичводоканал”