Самоорганізація освітнього простору
15 грудня 2019 року в м. Харкові відбулася зустріч учасників проєкту «Самоорганізація освітнього простору (СООП)» під егідою “Карітас-Австрія”, організації, яка впроваджує цю методику в Україні через програму DARE.
У нашій країні за методикою СООП почали працювати 2017 року в м. Ізмаїлі. Зараз СООП працює як експеримент у Меденицькій школі Дрогобицького району, соціальних центрах для дітей БФ “Карітас” Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦ (м. Дрогобич), БФ “Соціальна Служба Допомоги” і благодійній організації “Фонд Асперн” (Харків), у Валківському ліцеї (Харківська область, учнівський парламент), Харківській школі №52. До цього проєкту приєднались і ми, вчителі Дрогобицького ліцею №2.
Отже, що таке СООП. Учні самі об’єднуються в команди (навіть можуть їх змінювати під час роботи), самі шукають рішення, самі обирають, як презентувати результати своєї роботи, і самі це роблять. Учитель лише придумує велике запитання і фасилітує процес. Велике запитання – це питання, яке не має простої відповіді («так» або «ні»), питання на межі кількох дисциплін, яке взагалі може не мати однозначної відповіді. Вчитель, наприклад, просить учнів визначити у відповідях спільне і відмінне, заохочує дебати, запитує, що можна покращити наступного разу або над яким питанням працюватимуть надалі.
Ми знаємо, що вчитель має навчати. Але в даній методиці це не потрібно. Вчитель має відступити і не втручатися навіть тоді, коли бачить невдачі, школярі все роблять самі. Відбувається повне невтручання в роботу учнів. Цим СООП відрізняється від проєктного навчання.
Даний проєкт допомагає учням розвивати уміння самоорганізовуватись, брати на себе відповідальність, співпрацювати з іншими й використовувати Інтернет для пошуку потрібної інформації.
Галина Химич, Мар’яна Денькович, учителі ліцею №2,
учасники зустрічі в межах проєкту «СООП»