Роль капеланства в освітніх установах: у Дрогобичі за участю представників влади, освіти та духовенства обговорили виклики й завдання духовних наставників при школах

10:53 18 Жовтня 2024

Освітнє капеланство, його покликання та хто може бути духовним наставником в навчальних закладах – на ці питання спільно шукали відповіді представники влади, відділу освіти ДМР та духовенство Самбірсько-Дрогобицької Єпархії УГКЦ на чолі із владикою Ярославом Прирізом. Уся річ у тому, що 17 жовтня у Дія.Центрі відбувся круглий стіл на тему «Освітнього капеланства». Захід, окрім керівництва міста – очільника громади Тараса Кучми та головного освітянина Петра Шев’яка – згуртував до обговорення директорів усіх навчальних закладів громади.

Адже, ще 4 вересня, між Дрогобицькою міською радою та Самбірсько-Дрогобицькою Єпархією УГКЦ було підписано договір про співпрацю в галузі освіти. Мова йде про закріплення за освітніми установами громади капеланів, які здійснюватимуть супровід навчального процесу. Капелани залучатимуться до урочистих чи навчально-виховних заходів та уроків, з метою підвищення християнських моральних цінностей серед дітей та в освітньо-виховній системі громади загалом.

Захід розпочав та поблагословив владика Ярослав Приріз. За його словами – країна агресор, яка принесла війну на наші землі – веде геноцид проти українського народу, його культури, мови та духовності. Так як освітня галузь – важлива ділянка державотворчого процесу, бо формує виховання підростаючого покоління, дуже важливо у наш непростий час відкрити двері навчальних установ для Слова Божого та допомогти педагогам і освітянам виховувати зрілу, свідому та патріотичну молодь.

Коли слово взяв міський голова Дрогобича Тарас Кучма – то акцентував увагу на тому, що в час війни бездуховність та пустота заповнюють серця українців. Протистояти цьому можна духовним прикладом та твердою вірою.

Нашим дітям доводиться рости та навчатись в час війни, черпати багато негативної інформації, пропускати крізь себе біль тривог та втрату близьких. Попри страшну реальність, нам важливо проходити всі випробування з міцною вірою та незламним духом. І тут потрібне мудре духовне наставництво та тверда віра, щоб згуртувати усіх учасників навчального процесу та допомогти і підтримати тих, хто цього потребу”, – наголосив  міський голова Дрогобича Тарас Кучма. 

У другій частині обговорення порушили низку актуальних питань – хто може бути духовним капеланом освітніх закладів, їхні права й обов’язки та ряд інших. Ці теми присутнім відкрила Любов Войтко, голова Комісії освіти та виховання СДЄ УГКЦ.

За її словами – капеланом закладу освіти може бути священнослужитель, семінарист, монах чи монахиня, який/яка здобув/ла освітній ступінь в галузі богослов’я чи педагогіки. Служіння капелана у закладах освіти України є законним та не порушує чинного законодавства України.

Перед початком служіння у закладі освіти – освітній капелан має пройти сертифікований курс підготовки тривалістю 60 год. за програмою, розробленою Комісією у справах освіти та виховання УГЦК. А також опанувати 4 навчальні програми для проведення вихованих заходів для учнів 1-11 класів.

Для освітніх капеланів Громадська Спілка «Католицька освіта» підготувала методичний порадник на допомогу працюючому шкільному капеланові – «Посібник для освітніх капеланів».

Що важливо, що до обов’язків освітнього капелана належить толерантне ставлення до представників інших релігій і віровизнань – це означає, що нікого не примушуватимуть до участі у богослужіннях. Головною метою роботи кожного капелана буде духовно-просвітницька діяльність у закладах освіти на основі педагогіки партнерства, задля гармонійного та всебічного розвитку кожної дитини, як окремої особистості. А також індивідуальні спілкування та підтримка – при потребі та при зверненні самих учнів.

Перед початком свої роботи в закладі освіти – капелан повинен представити керівництву навчальної установи сертифікат про отримане підвищення кваліфікації освітнього капелана, запропонувати Програму для учнів різних вікових груп, за яким капелан планує працювати. Якщо у всьому вдасся погодитись й дійти згоди – сторони підписують договір про співпрацю та розпочинають роботу.

 

Перейти до вмісту