Рекламу тютюнових виробів та електронних сигарет заборонено
На підставі набрання чинності Закону України №1978, а також на виконання заходів Стратегії з контролю над тютюном у Львівській області на 2023-2026 роки представниками КП «Муніципальна варта» проводитимуться обстеження на території населених пунктів Дрогобицької громади, з метою запобігання розміщення реклами та промоційних заходів, які стимулюють продаж тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них.
Повідомляємо, що з 11 липня 2023 року законодавцем встановлено:
Повну заборону реклами
– тютюнових виробів;
– пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння (відомих споживачам передусім під брендом «IQOS» та «glo»);
– електронних сигарет, рідин та контейнерів до них.
Разом з рекламою забороняються також будь-яке стимулювання продажу таких виробів, а також спонсорство виробниками будь-яких заходів чи груп осіб.
Заборона безоплатної роздачі чи обміну
Забороняється безоплатна роздача виробів, а також обмін одних виробів на інші (тих самих чи інших моделей, з тими ж або іншими технічними характеристиками). Окрім того, забороняється обмінювати вироби на будь-які інші товари, роботи чи послуги, а також надавати пряме чи непряме відшкодування (кешбек, бонуси, системи лояльності й т.д.) за придбання таких виробів.
Тобто популярні раніше сервіси з обміну пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, де можна було безкоштовно замінити/оновити пристрій, повинні припинити практику обміну пристроїв поза межами гарантійних строків.
Заборона продажу в наборах
Забороняється продавати такі вироби у наборі з будь-якими іншими товарами чи послугами. Кожен виріб повинен продаватися окремо та не може бути частиною набору, незалежно від того, чи інші товари пов’язані з таким виробом, чи ні.
Посилені вимоги до оформлення вітрин
Місця продажу тютюнових виробів та електронних пристроїв для куріння також повинні змінитися. З 11 липня звичні усім мерехтливі екрани з рекламою електронних пристроїв для куріння повинні залишитися у минулому, оскільки закон забороняє розміщення інформації про виробника пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, а також електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в місцях роздрібного продажу, зокрема з використанням зображень, малюнків, пристроїв для демонстрації відеороликів і т.д.
Поза межами місць продажу також заборонено розміщувати будь-яку інформацію про виробника таких виробів.
Інформацію про наявність тютюнових виробів у продажу споживач зможе дізнатися лише з одного плаката (розміром не більше 40х30, чорний шрифт, білий фон, жодних кольорових вставок), в якому наявна інформація про наявні тютюнові вироби та ціни на них у конкретному місці продажу.
Повна заборона розміщення реклами на транспорті, розважальних заходах
Усі тютюнові вироби та електронні пристрої для куріння заборонено рекламувати на транспортних засобах та обладнанні, а також у місцях розважальних заходів у будь-якій формі.
Заборона реклами в Інтернеті
Забороняється розміщення реклами в мережі Інтернет, соціальних чи інших цифрових мережах.
Винятком із заборони реклами в Інтернеті є можливість розміщувати асортимент на вебсайтах виробників та імпортерів пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та електронних сигарет. Проте обов’язковою умовою доступу до таких вебсайтів є ідентифікація віку в порядку, встановленому Кабміном.
Заборона спонсорства
Законодавець забороняє також усі можливі види спонсорства тютюнових виробів та електронних пристроїв для куріння. Зокрема, заборонено спонсорство телепередач, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм чи окремих осіб з використанням торговельних марок, під якими такі вироби випускаються.
Більше того, виробники або пов’язані з ними особи більше не зможуть надавати фінансову або іншу підтримку заходам, діяльності, окремим особам або групам, у тому числі політичним партіям, політичним чи громадським діячам, спортсменам або спортивним командам, артистам або артистичним групам, закладам освіти усіх форм власності.
Список заборон не є вичерпний
Законодавець визнає, що ідеї маркетингових команд невичерпні, а тому, окрім усього переліченого, також забороняє будь-які інші заходи прямого й непрямого стимулювання продажу тютюнових виробів та вживання тютюну.
Відповідальність
За порушення вимог законодавством передбачено штраф у розмірі 30 тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу. У разі повторного порушення протягом року – штраф сягатиме 50 тисяч гривень.
У разі виявлення такого роду порушень слід звертатися до ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області, яка уповноважена накладати фінансові санкції за такі порушення. До скарги варто додати фото- або відео-докази, які підтверджують порушення.
Контакти: 79011, м. Львів, вул. Д. Вітовського, 18, [email protected], [email protected], тел. (032) 231 76 93, (032) 231 76 94.