При Дрогобицькій міськраді створять Раду з питань ВПО: як вона працюватиме?

15:09 17 Жовтня 2023

При Дрогобицькій міській раді планують створити ще один спеціальний орган – Раду з питань вимушено переміщених осіб. Відповідне рішення було прийняте сьогодні під час чергового засідання виконкому.

Відтак рішенням було затверджено Положення про Раду з питань ВПО. Персональний склад майбутнього органу буде сформовано з числа внутрішніх переселенців, представників органу місцевого самоврядування та представників громадських об’єднань, які працюють з ВПО чи займаються захистом прав та інтересів вимушено переміщених осіб.

Проект рішення представила начальниця міського центру соціальних служб Оксана Матчишин, яка від початку повномасштабного вторгнення працює з вимушеними переселенцями та центрами поселення ВПО в нашій громаді.

Опитування, проведене цьогоріч влітку свідчить, що близько 20% ВПО не можуть чи не планують повертатись додому. Тож одним із головних завдань, яке стоїть як перед державою, так і перед органами місцевої влади – є інтеграція вимушених переселенців у нових громадах.

Відтак в межах цього процесу 4 серпня 2023 року Кабмін України ухвалив Постанову «Про затвердження Типового положення про Раду з питань внутрішньо переміщених осіб», якою рекомендовано утворити відповідні Ради з питань ВПО у місцевих громадах.

До повноважень Ради входитиме розробка та надання пропозицій щодо проєктів місцевих програм підтримки бізнесу, який перемістив свої потужності в нашу громаду. Також – організаційна, методична та консультативна підтримка у розробленні місцевих та регіональних програм у бюджетній сфері та щодо забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб.

Персональний склад Ради з питань ВПО формуватимуть, у відповідності до рекомендацій Кабміну, де половину персонального складу становитимуть внутрішньо переміщені особи, третину – представники органу місцевого самоврядування, решту – представники ГО, які провадять діяльність, у сфері забезпечення та захисту прав ВПО. Голова ради також буде обраний з числа ВПО.

Перейти до вмісту