Пенсіонери мають змогу самостійно обирати, де їм обслуговуватися – у банку чи в Укрпошті
Львівська дирекція АТ «УКРПОШТА» звернулася до Дрогобицької міської ради з проханням допомогти в інформуванні громади. Подаємо текст звернення.
Майже три місяці поспіль українських пенсіонерів тримала в напрузі прийнята за ініціативи ПФУ та Мінсоцполітики Кабінетом Міністрів України Постанова №277 від 29.03.2021 року «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України». Завдяки підтримці Президента України і Прем’єр-міністра, спільним зусиллям генерального директора Укрпошти Смілянського І.Ю., небайдужих губернаторів, народних депутатів та місцевих очільників, а також численним скаргам пенсіонерів на адресу КМУ нам вдалося домогтися скасування обов’язкового переведення виплати пенсії та соціальної допомоги на карткові рахунки з вересня 2021 року, як це раніше було визначено.
Зокрема, прийнято Постанову №546 від 26.05.2021, якою передбачено, що примусове переведення пенсіонерів на отримання пенсій на банківські картки, яке планувалося з 1 вересня 2021 р., скасовано. Відтепер пенсіонери мають змогу, користуючись своїм конституційним правом, самостійно обирати, де їм обслуговуватися – в банку чи в Укрпошті.
Рішення в примусовому порядку перевести з 1 вересня 2021 року пенсіонерів на обслуговування в банк передчасне і таке, що не враховує інтереси пенсіонерів. Банкомати, які дозволяють знімати готівку з картки, є лише в 4% населених пунктів України (переважно в містах). У селах та смт банківської інфраструктури немає взагалі, як і немає терміналів для безготівкових карткових розрахунків. Отож пенсіонери та люди, які отримують соціальні виплати, просто не мали б можливості зняти кошти.
При виплаті пенсій та соцдопомог у випадках, коли одержувач отримує кошти через банківські установи за місцем проживання, – оплата доставки пенсій і допомог здійснюється за рахунок клієнта. Доставка ж Укрпоштою додому – безкоштовна. Так як Укрпошта доставляє пенсії «до дверей», і ця доставка закладена в пенсійний тариф, який держава сплачує Укрпошті, а при переведенні на банківське обслуговування пенсіонер сам має дістатися до найближчого терміналу, щоб зняти кошти. Це витрати на дорогу до найближчого райцентру. Тому примусово перевести зараз пенсіонерів на обслуговування в банк – це змусить їх витрачати гроші, час і ризикувати здоров’ям у період карантину.
Для тих пенсіонерів, кого за цей час невизначеності змусили перейти на картку, повідомляємо, що для отримання пенсії через Укрпошту, пенсіонер має подати відповідну заяву до Пенсійного фонду. Подати заяву до ПФУ щодо зміни способу отримання пенсії можна особисто або відправивши пакет документів поштою. Зразки заяв можна знайти у відділеннях Укрпошти.
Окрім цього, 19.05.2021 року Постановою 505 внесено зміни до Порядку про призначення субсидій – передбачено автоматичний перерахунок субсидій. Тобто всі одержувачі субсидій, які отримували субсидію через пошту, і надалі можуть отримувати її через пошту. Крім тих категорій домогосподарств. яким субсидія надавалася:
– у грошовій безготівковій формі;
– була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень (будинків); індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщені особи);
– була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.
Рішення про призначення житлових субсидій домогосподарствам без звернень Громадян приймається на підставі інформації Міністерства фінансів за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій у квітні 2021 року. Заяви про призначення та надання житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, подані за формами, затвердженими наказом Міністерства соціальної політики від 2 травня 2018 р. № 604, в редакції наказу Міністерства соціальної політики від 17 травня 2021 р. № 242 залишаються дійсними.