Особливості організації дистанційного навчання в гімназії №10 імені Євгена Коновальця Дрогобицької міської ради

10:36 21 Квітня 2020

Абсолютним викликом для української освіти загалом та для педагогів зокрема став пошук альтернативного дистанційного онлайн-навчання у зв’язку з пандемією коронавірусу COVID– 19. Проблеми, які виникли перед освітніми закладами, були дуже серйозні, адже змінити традиційну, роками відпрацьовану методику роботи за максимально короткий час виявилося цілком непросто.

Дистанційне навчання в період карантину не лише змусило вчителів за лічені дні перебудовувати освітній процес, опанувати нові інструменти організації дистанційного навчання, змінити формат подачі матеріалу, навчитися ситуативно вирішувати проблеми, які виникають в процесі роботи, але й дало привід замислитися над цілим рядом запитань – як ефективно налагодити зворотній зв’язок, як оцінити (і чи потрібно оцінювати взагалі) навчальні досягнення учнів та ряд інших.

Кожен заклад освіти почав шукати шляхи продовження освітнього процесу і пошуку ресурсів для альтернативного дистанційного навчання. І ми теж.

Учителі гімназія №10 імені Євгена Коновальця Дрогобицької міської ради були в дещо виграшному становищі: маю на увазі те, що, починаючи з 2017 року, ми почали використовувати платформу ClassroomSuit як експериментальну для роботи з учнями у особливих умовах, у тому числі й у період карантину. Власне, на цей час вже мали відпрацьовані інструменти, якими ми могли скористатись для ефективного впровадження дистанційного навчання, адже реально протестували цю платформу на практиці.

Варто зауважити, що платформа ClassroomSuite – це потужний та доступний інструмент для створення навчального середовища. Він містить понад 50 шаблонів навчальних програм та безліч інструментів для учителів, учнів, батьків та адміністрації. Так, саме на цій платформі адміністрація гімназії організувала освітній процес максимально швидко та ефективно, створивши чіткий план дій. Насамперед було складено розклад дистанційних уроків для учнів та онлайн-конференцій для педагогів.

Важливим моментом для адміністрації було також організація чіткого моніторингу якості роботи вчителів, адже для багатьох педагогів дистанційна робота з учнями була фактично спонуканням до самоорганізації  та самоудосконалення, пошуку нових можливостей в кризових умовах. Було організовано онлайн-наради, методичні об’єднання з педпрацівниками, водночас надавалися (й надаються!) консультації тим, у кого ще виникають якісь технічні чи організаційні проблеми у дистанційному навчанні на цій конкретно платформі!

Ще одним викликом стала адаптація навчального  розкладу та графіка навчання й роботи, адже вчителі мають узгоджувати проведення часу онлайн-уроків, у яких класах.

Не меш важливе питання – налагодження зворотного зв’язку та контролю за виконанням завдань, якість навчання учнів, тотальне залучення їх до дистанційного онлайн-навчання, адже, зрозуміло, що в умовах стресогенності пандемії спостерігається значна демотивація діяльності, у т.ч. й навчальної. Класні керівники та вчителі-предметники сприяли налагодженню каналів комунікації між усіма учасниками освітнього процесу: учнями, учителями, батьками. Зокрема, було створено електронні щоденники та журнали, у яких зберігаються оцінки навчальних досягнень учнів.

Завдяки додатку Meet ми налагодили комунікацію з батьками, які теж потребували нашої підтримки й допомоги та пояснили їм як моніторити навчальні досягнення своїх дітей, адже платформа дає можливість створення підсумків для опікунів/батьків. Не залишились поза увагою і учні з особливими потребами та учні, які знаходяться на індивідуальному навчанні, адже цей додаток дає широкі можливості для роботи з такими дітьми.

Також завдяки Meet створено можливість класним керівникам виходити на онлайн-зв’язок зі своїми класними колективами, проводити тематичні виховні години та заходи, наприклад: «Онлайн чаювання з гумором», «Літературні читання», «Фотопрезентація свого робочого місця», «Вечірка у незвичних капелюхах», де учні повинні були з’явитись перед камерою і одягнути на голову будь який предмет, але не справжній капелюх  та інше.

Звичайно, на початковому етапі виникали проблеми, які потребували негайного вирішення, але спільними зусиллями і бажанням ми знаходили вихід. Є й тепер чимало складнощів, і вони свідчать, що навчати треба іншого й по-іншому! Так, дистанційне навчання вимагає насамперед рівності в доступі до Інтернету, і ми розуміємо, що не всі родини мають доступ до мережі чи нові гаджети для дитини або й у кількох дітей-учнів для одночасного користування. Таке навчання також спонукає батьків до більшої участі в організації навчання дітей удома.

Сьогодні ми розуміємо, що освіта вже не буде такою, як вона була до карантину. Ми побачили переваги дистанційного навчання, і вони очевидні: індивідуалізація навчання, можливість роботи з обдарованими учнями та учнями з особливими освітніми потребами, заохочення учнів до навчання із залученням широкого спектру сучасних технологій та методик, наприклад, «перевернуте навчання», де учні вивчають тему самостійно, а потім її на он-лайн уроці обговорюють з учителем та однокласниками. Хоча зрозуміло, що жива комунікація з емоціями – просто незамінна!

«Сьогодні школи мусять готувати учнів до безпрецедентних швидких змін», казав Андреас Шлейхер у книзі  «Найкращий клас у світі», і це відбувається саме зараз і саме з нами.

 

Наталія Харитонова,

директор гімназії

Перейти до вмісту