Нововведення 2022 року: обов’язковий комерційний облік та абонплата
Держава піклується про збереження та заощадження ресурсів, необхідних для життя людини. Передумовою цього є облік цих ресурсів, про що йдеться у ст. 40 ЗУ “Про питну воду , питне водопостачання та водовідведення”.
Саме на виконання законодавчих норм наступного року у взаємовідносинах Дрогобицького водоканалу зі споживачами з’явиться новий термін “комерційний облік” .
Згідно з ч. 2 розділу IV ЗУ “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”, підприємства водопостачання зобов’язані до 01.08.2022 запровадити 100% комерційний облік споживання послуг.
Основні принципи ЗУ “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання ” такі:
усе, що ввійшло в будинок – має бути обліковане;
вимога 100% обладнання будівель і приміщень вузлами обліку;
споживач має бути забезпечений обліковою інформацією;
порядок (правила) розподілу обсягів спожитих послуг водопостачання та водовідведення між споживачами визначено на рівні закону.
Витрати на придбання загальнобудинкових лічильників мають бути закладені у тариф та можуть частково фінансуватися з місцевого бюджету.
Другою новацією 2022 р. стане абонплата. Цей платіж уже сплачують споживачі багатьох водоканалів України.
П.11 ст. 1 ЗУ “Про житлово-комунальні послуги” передбачає впровадження цього платежу.
Плата за абонентське обслуговування – це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг.
Абонплата включає:
витрати, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги (договірна робота, яка буде проводитися безпосередньо з кожною квартирою);
витрати підприємства на здійснення розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами;
нарахування та стягнення плати за спожиті комунальні послуги (ведення обліку кожної квартири, внесення показників, формування квитанцій);
витрати на зарплату спеціалістів та робітників служби збуту, канцелярські, інформаційні витрати);
повірку, ремонт, монтаж, демонтаж комерційних засобів обліку;
виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговуваннята поточного ремонту внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення.
Раніше витрати на абонентську службу підприємств були закладені у загальному тарифі на послуги, тепер – виокремлені.
Який розмір абонплати?
Відповідно до постанови КМУ від 1 вересня 2021 року №928 “Про внесення змін до постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. №808 “Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговуванняу розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договарами”, максимальний розмір абонплати з 01.12.2021 р. – 35,19 грн.
Абонплата буде сплачуватися щомісячно. Вона буде зазначена в розрахунковій квитанції. Абонплата буде обов’язковою для усіх споживачів, які під’єднані до централізованих систем водопостачання та водовідведення, незалежно від того проживають вони у помешканні чи ні, користуються чи не користуються послугою.
На абонплату надається державна субсидія. Але її несплата може призвести до виникнення заборгованості з подальшою втратою субсидії та припинення надання послуги.