Навчання для розуму та серця
Впродовж 5 років 26 шкіл із різних областей країни впроваджуватимуть систему з розвитку м’яких навичок, соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН або SEE Learning). В експерименті всеукраїнського рівня «Організаційно-педагогічні умови формування в учнів м’яких навичок шляхом соціально-емоційного та етичного навчання» Львівщину представляє Ліцей №4 імені Лесі Українки Дрогобицької міської ради Львівської області, команда якого (директор ліцею Мала С.В, заступник директора Самойлик С.В., практичний психолог Свойкіна Н.Б)
пройшла конкурсний відбір для участі у програмі. Згідно з наказом МОН України № 1431 від 18 листопада 2019 року https://mon.gov.ua/ua/news/do-2024-roku-v-26-ukrayinskih-shkolah-pilotuvatimut-proyekt-z-rozvitku-myakih-navichok-nakaz
mon?fbclid=IwAR3gtE8fCqor2Xu5gccZ9l7UalBZLiexxjNLf2HyDXfAyeTdNp-_LbvTDJc
Наш ліцей став учасником Експерименту. Загальнонаціональний шкільний експеримент в Україні проводиться за ініціативи EdCamp Ukraine.
СЕЕН — це програма для дошкільної та шкільної освіти, розроблена з метою підсилити соціальний, емоційний та етичний розвиток дітей і молоді. В основі СЕЕН лежить прагнення навчити учнів та учениць якнайкраще турбуватися про себе та інших, особливо в плані емоційного й соціального здоров’я. Формування м’яких навичок є невід’ємною складовою успішного навчання й обов’язковою компетентністю, якою має володіти випускник Нової української школи.
Педагоги нашого ліцею з радістю і розумінням відгукнулися на впровадження програми СЕЕН в закладі освіти. Вони зазначили, що методики СЕЕН допомагають їм у налагодження взаємовідносин, взаємодії, комунікації з учнями. Учні стали краще розуміти свої емоції, вчилися співпереживанню, зрозуміли взаємозалежність, навчились говорити про самовідчуття, працювати у командах тощо. А головне – учні отримували задоволення від цих уроків. Тому, вважають, методики СЕЕН дуже важливими для вивчення та практикування у закладах освіти.
Привабливими для учнів на уроках СЕЕН були ситуації, де можна було практично перевірити знання, обговорити ситуацію, висловити власну думку, діти мали можливість краще зрозуміти самих себе, говорити про свої емоції, про ставлення до інших, проявляти емпатію, прислухатися до мови свого тіла. Важливим в цих уроках вчителі вважають те, що можуть вчити школярів розуміти свої внутрішні потреби, емоції, вміння керувати ними, розвивати м’які навички. Також класні керівники відзначили, що успішність учнів підвищилася! Досвід впровадження програми СЕЕН був презентований на одній із експертних сесій магістральної (не)конференції mini –EdCamp Drohobych «Як навчати дітей у 21 столітті: практики, які працюють» у ліцеї №4 імені Лесі Українки Дрогобицької міської ради.
Педагоги та учні з нетерпінням чекають нового навчального року, щоб продовжити досягати мети СЕЕН— дати інструменти для вибудовування благополуччя учнівства сьогодні й у майбутньому.
Пропонуємо переглянути нове відео про СЕЕН.
Заступник директора
Самойлик С.В.