Ліцей 1 ім. І. Франка пірнув в онлайн майже з головою

10:40 7 Травня 2020

Пандемія…Карантин…Дистанційне навчання…

Куди? Як? На яку глибину?

Ми пірнули в онлайн майже з головою, як у серіалі “Онлайн:сервіси для учителів”

Зареєструвались на платформі GoogleClassroom. Це дуже спрощує всю організацію дистанційного навчання. Учителі виставляють завдання, бачать учнівські відео, файли, виконані роботи і відразу там виставляють оцінки. Це одночасно наш журнал і всі завдання зберігаються. Учні можуть відстежувати свої  результати. Кожну роботу вчитель має можливість проаналізувати, прокоментувати, відповісти на запитання дітей.

На прохання батьків та учнів про «живе» спілкування, вчителі відгукнулись зустрічами за допомогою сервісів Zoom  та Skype. Ми запровадили проведення відеоконференцій в «прямому ефірі». Раніше обмежувались лише заздалегідь підготовленими відео та іншими навчальними матеріалами, які діти могли переглядати та опрацьовувати в зручний для них час. Про час та формат відеоуроку діти дізнаються з повідомлень у спеціально створених класними керівниками групах у Viber. Тому одним з викликів було оперативне налаштування пристроїв учнів для дистанційного навчання, адже більшість сервісів потребують додатків на мобільних пристроях.

Роман Л.В., учитель математики

Платформа “Мій клас” має базовий рівень, який є безкоштовним та “Мій+”, який є платним. Перевага останнього в тому, що кожен учень може побачити кроки розв’язання завдань.

Базовий рівень дає можливість створювати перевірні роботи з використанням бази завдань, які є на платформі, також можна створювати авторські завдання у вигляді опису, тесту, задач.

“Мій клас” автоматично зберігає  статистику класу.

Можна підготувати електронні перевірні роботи для проведення підсумкового онлайн тестування.

Завдання у перевірних роботах захищено від списування. Це мотивує дітей до самостійності. Кожен учень отримує свій варіант завдання, а перевірка здійснюється автоматично.

В кінці роботи кожен учень отримує результати у балах та відсотках правильних відповідей.

Також можна визначити рейтинг учня серед однокласників, що створює атмосферу змагання, мотивує дітей вивчати матеріал.

Компанія EdPro дає можливість безкоштовного користування всіма продуктами Mozabook до першого липня. Наша школа проплатила на кілька років.

Програму “Mozabook”  застосовуємо для створення інтерактивних презентацій, якими  користуємось на уроці або пересилаємо учням, створюємо дистанційні уроки. Для цього є великий контент безпосередньо на сайті,  можна досить легко імпортувати матеріали з інших сайтів або створювати авторські матеріали.

MozaWeb – сайт, на якому учні без інсталяції можуть користуватись усім контентом: інтерактивними підручниками, переглядати відеоролики та 3D сцени, симуляції з усіх предметів.  В програмі є великий контент, посортований по предметах, і його використовуємо ,добираючи матеріали для уроків,  та рекомендуємо учням для самостійної роботи.

Тустановська О.М., вчитель хімії

MyEnglishLab – це зручний онлайн інструмент для BlendedLearning (змішаного навчання, який передбачає використання традиційного підручника в поєднанні з інтерактивними завданнями онлайн). Такий формат дозволяє вивчати англійську в будь-який час і в будь-якому місці і може бути легко адаптований під індивідуальні вимоги учнів.

Дуже легкий та ефективний інструмент у використанні. Дає можливість автоматично перевіряти домашнє  завдання, проводити онлайн-тестування, моментальний звіт і аналіз  допущених помилок.

Томіщак І.М., вчитель англійської мови

З метою перевірки знань учнів та вироблення відповідних навичок я використовую Інтерактивні робочі листи, які створюю на сайті https://www.liveworksheets.com/.

https://www.liveworksheets.com/vo84381uh

https://www.liveworksheets.com/rs386329ta

 

Можливо ще не зовсім досконало,але пробуємо,творимо,шукаємо й пізнаємо нове.

Вознюк Л.І., вчитель математики

Платформа Quizalize – це чудовий онлайн конструктор інтерактивних дидактичних вікторин, тестів та ігор. Тут учні можуть у формі гри виконувати класні та домашні завдання, а також виконувати контрольні роботи.

 

У роботі зі своїми учнями цю платформу активно використовує вчитель польської мови Романишин Віра, позаяк ця платформа синхронізована з  платформою GoogleClassroom, тобто учням не потрібно додатково нікуди реєструватися. Достатньо тільки увійти на свій аккаунт на GoogleClassroom і перейти за посиланням на виконання тесту. Для вчителя також це дуже зручно, адже усі результати вчитель отримує й бачить на GoogleClassroom. Навіть більше – програма сама надсилає учням оцінку, на відміну від тестування, реалізованого  за допомогою GoogleForms. Ще одним «lifehack»-ом від Quizalize є те, що там не обов’язково окремо ще раз створювати свої класи, достатньо тільки приєднати клас, вже створений на платформі GoogleClassroom.

Оскільки зараз завершується навчальний рік і з усіх предметів передбачається написання підсумкових контрольних робіт, то 30 квітня Романишин Віра Михайлівна провела вебінар «Testowanienaekranie» для вчителів польської мови Дрогобича та вчителів англійської мови нашого ліцею.

Використовувати можливості сервісу LearningApps ми почали одразу ж, тобто на другий день від початку карантину. Перші вправи та інструкції щодо роботи видалися учням легкими для виконання. А потім створювались для них важчі вправи за різними шаблонами.

 

Для підтримання інтересу використовувались різні засоби:  фото для фону вправи ,відомі тільки дітям(нашого класу чи річки, біля якої ми були під час однієї з подорожей та інше).

     

Учням настільки сподобалось, що почали просити давати якнайбільше цих інтерактивних вправ. Тому перший тиждень навчання під час карантину для дітей минув у змаганнях, хто швидше пройде чергову “гру” (а насправді навчальну інтерактивну вправу). Вони хвалилися результатами (скрінами) у дитячій групі у вайбері.

Потім, коли основними сервісами для нашого дистанційного навчання стали Zoom та Google Classroom, вправи на LearningApps почали застосовувати як допоміжний інструмент. Особливо на етапах закріплення навчального матеріалу.

Деколи інтерактивні вправи сервісу використовуємо для актуалізації опорних знань. Учні отримують їх через платформу Google Classroom за 2-3 години перед початком уроків у Zoom. Наприклад, вправа про «Прислівники-синоніми та прислівники-антоніми» була застосована з цією метою.

 

На майбутнє планую організувати роботу учнів у групах над створенням власних вправ. А потім влаштувати обмін завданнями та обговорення.

ГільжинськаІ.С., вчитель початкових класів

Для покращенняякостіосвіти в період карантину авторськийколективучителів проекту «Інтелект України» розмістив  на  своємусайті  відеоуроки з таких навчальнихпредметів, як «Я пізнаюсвіт» (1-3 класи), «Людина і світ» (3-4 клас), математика (1-3 класи), українськамова (1-3 класи),  з метою організаціїнавчанняучнів та на випадок форс-мажорів.

На сайті «ІнтелектУкраїни» розроблені  цікавіonlineігри,тестовізавдання, щоспрямовані на закріпленняучнями 3-4 класівзнань, умінь і навичок, набутих ними в школі.

Відеоуроки,тестовізавдання , ігривикористовуютьвчителіпід час дистанційногонавчання та роботи у Zoom.

Дмитруш І.М., вчитель початкових класів

Стає нам у пригоді онлайн-курс на EdEra «Бери й роби». Цей курс безкоштовний. Ми створюємо ментальні карти, логічні схеми, використовуємо різні прийоми рефлексії.

Ефективним способом узагальнення знань з будь-якої теми є створення хмари слів. Особливо ефективно використовувати цю технологію  на уроках у початковій школі. Оскільки яскравий вигляд і лаконічність захоплюють молодших школярів. Немає  обмежених форм і форматів. Це може бути зошит чи аркуш А4. Форма також будь-яка (книжка, пташка, сонечко…).  Кольорові олівці і слова, які найбільше запам’яталися з теми, – ось і все.

Наприклад, на закріплення вивчення  у 2 класі теми «Будова слова» діти створили хмару слів у вигляді місяця. Візуально така хмара слів сприяє швидкому запам’ятовуванню і відтворенню основних понять, пов’язаних із засвоєним матеріалом. А яскраве оформлення надовго залишиться у пам’яті маленьких школярів.

Столяр М.І., вчитель початкових класів

Під час карантину у дітей є можливість пофантазувати, зробити щось таке, чого до цього часу ще не робили. Учні нашого класу вирішили спробувати свої сили у виготовленні ментальних мап. Прості схеми діти не сприймають.Їм можна дати план ,а далі політ їх фантазії. Після вивченої теми про дієслово ми зробили узагальнення у коротенькому ролику. А прочитаний твір Френка Баума ми повторювали за допомогою іншої мапи. Читаючи твір, ми послідовно доклеювали тих героїв, які з’являлись у нашій читацькій подорожі. Дітям такий вид роботи дуже сподобався.

   

Довжанська Л.І., вчитель початкових класів

З інтегрованого курсу «Я досліджую світ» вивчали тему «Ідеї-винаходи-відкриття».У сім’ї виникла ідея вирощувати гриби. Хлопчик на відео ділиться ” грибною історією”.

БевзюкН.А.,вчитель початкових класів

Налагоджуємо співпрацю з батьками. Проведено оn-line батьківські збори на платформі Zoom,на яких обговорювалися питання:

-входження та адаптація учнів до дистанційного навчання;

-труднощі, з якими зіткнулися учні та батьки під час дистанційного навчання.

Обговорено перші результати(успішність). Враховано всі пропозиції, зауваження батьків.

Гаргас Н.І., керівник м/о класних керівників

Проводимо онлайн наради, методоб’єднання, педради. Робота кипить. Звісно, не все вдається. Інколи помиляємося. Та ми і надалі експериментуватимемо, шукатимемо нові шляхи, нові підходи, нові течії. Пірнатимемо все глибше і глибше. Але не забуваймо, що ми – не невтомні лососі, які без упину пропливають тисячі кілометрів. Бережімо себе!!!

Ольга Гнатик, заступник директора з НВР

Далі буде.

 

Перейти до вмісту