КП “Дрогобичводоканал” не піддає сумніву епідемічну безпеку питної води
Якість води Дрогобицького водоканалу контролює атестована лабораторія підприємства та незалежні державні санітарні структури.
На виконання розпорядження МОЗ, з початку запровадження воєнного стану спеціалісти Дрогобицького районного відділу ДУ “Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” щотижня відбирають проби води паралельно з лаборантами водоканалу на вхідних точках води у місто з Урізького та Гірнянського водозаборів.
Дослідження проводяться за санітарно-хімічними показниками та показниками епідемічної безпеки питної води ( загальні коліформи, E.coli, ентерококи), – зазначає начальник атестованої лабораторії водоканалу Леся Качор.
Лише при виявленні відхилень за цими показниками проводяться дослідження води на вміст збудників інфекційних хвороб – вірусної етіології. Відповідно до п.3.13 ДСанПУНу 2.2.4-171-10 Про затвердження Державних санітарних норм та правил “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною”, якщо ці показники в нормі, то нема підстав говорити про наявність ентеровірусів у воді. У питній воді, яку КП “Дрогобичводоканал” добуває з підземних джерел, жодного разу не було зафіксовано відхилень від норми за мікробіологічними показниками ні нашою лабораторією, ні Дрогобицьким районним відділом ДУ “Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України”.
Попри стабільні позитивні показники цих досліджень, все ж підприємство раз в рік проводить аналіз води на ентеровіруси, ротавіруси, гепатит А у Львівському обласному центрі контролю та профілактики хвороб МОЗ України. Останній такий аналіз був проведений у вересні 2022 р і жодних відхилень від норми не було виявлено.
КП “Дрогобичводоканал” є відкритим у питанні якості води і з подивом сприймає чергові публічні припущення Дрогобицького районного відділу ДУ “Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” , коли ріст показників кишкових інфекцій знову “прив’язують” до централізованого водопостачання. Це збурює соціальну напругу серед наших споживачів. Достатньо зробити додатковий моніторинг і пред’явити населенню конкретні результати аналізів. Фахівці мають говорити мовою фактів, а не припущень.