Формування екологічної культури та відповідальності у дітей дошкільного віку – вимога сьогодення
«Природа стає виховним могутнім фактором лише тоді,
коли маленька людина… з подивом приходить до думки:
світ навколо мене став багатшим, красивішим
і ця зміна світу – моя праця, це я.»
(Сухомлинський В.О. )
Відповідальність за навколишнє середовище, збереження природи не є своєрідною модою, але дійсністю, яка постає перед людством у сьогоденні особливо гостро у зв’язку з проблемами глобального потепління, забруднення навколишнього середовища, нищівного користування природними ресурсами тощо. Тому серед багатьох напрямів освітньої роботи з дітьми дошкільного віку екологічна освіта набуває дедалі більшої актуальності.
Проблемі формування основ екологічної культури дітей дошкільного віку як складової всебічного і гармонійного розвитку особистості був присвячений інтерактивний семінар для педагогів закладу дошкільної освіти №11 «Світлячок», який відбувся 20 лютого.
В ході семінару педагоги представляли власне екологічне кредо, визначили свій рівень обізнаності з питань формування екологічної культури дошкільника під час «Мозкового штурму». Створивши «Методичний пейзаж», вони окреслили основні завдання, форми та методи роботи з дітьми дошкільного віку з питань екологічного виховання.
Проявити свій творчий потенціал вони змогли при створенні «Екологічної казки». Ця форма роботи допомогла педагогам проявити себе і як автора казки, як художника чи оповідача.
Виховний процес – це справа не лише освітнього закладу. У справі формування особистості – взаємодія з родиною запорука успішності. Під час проведення вправи «Виховуємо разом» колеги обговорили новітні форми залучення батьків до заходів екологічного спрямування. В роботі над педагогічними ситуаціями застосували не лише досвід, а й психологічну компетентність щодо визначення основних проблем родинного виховання. Вправа «Оціни ситуацію» сприяла виробленню спільних порад і рекомендацій щодо організації роботи з батьками.
Емоційним та насиченим була фінальна частина семінару. «Пісенний вернісаж», таку назву отримала музична вікторина. Учасники семінару за мелодією мали визначити назву пісні про красу української природи. Це пісні народні, та на слова відомих поетів Т.Шевченка, Л.Українки, пісні сучасних композиторів. Найпотужнішою сучасною піснею екологічного спрямування, на думку педагогів є пісня І.Шамо на слова Ю.Рибчинського «Три поради».
Результативність роботи в групах оцінювали експерти: директор Л.Цінцірук, вихователі І.Калапач та Н.Захаряк, музичний керівник Л.Новак. Модератором семінару була вихователь-методист Л.Разумна. Всі учасники семінару отримали символічні призи – закладки для книг, календарі та наклейки з порадами щодо збереження навколишнього середовища від Екобюро УГКЦ.
Вихователь-методист Л.Разумна