Дрогобицька ОДПІ: На часі перереєстрація неприбуткових організацій
У зв’язку з прийняттям змін до законодавчих актів, а саме, з 16 липня 2016 року вступив в дію новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення та виключення з їх Реєстру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 440, у керівників громадських організацій виникає багато запитань щодо внесення їх до Реєстру та подання податкової звітності за підсумками 2016 року. Пропонуємо до уваги відповіді на актуальні запитання, з якими звертались посадові особи під час семінарів-практикумів у Дрогобицькій ОДПІ.
Де на офіційному веб-порталі ДФС можна ознайомитися з Реєстром неприбуткових установ та організацій?
З Реєстром неприбуткових установ та організацій можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx).
Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ» за посиланням: Головна /Електронний кабінет платника/ Інформація з реєстрів/ Реєстр неприбуткових установ та організацій. Користувач має можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.
Як здійснюється реєстрація неприбуткових організацій та установ контролюючими органами?
Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про: включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру; виключення неприбуткової організації з Реєстру; зміну ознаки неприбутковості. Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі.
До якого терміну необхідно подати документи для перереєстрації неприбуткової установи?
Організації та установи, які мають намір зберегти статус неприбутковості, повинні до кінця року привести у відповідність до вимог Податкового кодексу свої статутні документи та надати копії цих документів до органів ДФС за місцем реєстрації не пізніше 31 грудня 2016 року. Неприбуткові організації та установи, які до 1 січня 2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та не нададуть копії таких документів до ОДПІ, будуть виключені після 1 січня 2017 року контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Який термін подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з 2016 року?
Неприбуткові підприємства, установи та організації, що відповідають вимогам, встановленим у п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України та внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за звітний рік подають протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.
Дрогобицька ОДПІ