Дрогобицьке відділення УВД ФССУ у Львівській області інформує

16:15 12 Червня 2021

В Україні розпочинається перехід закладів охорони здоров’я на створення електронних медичних висновків замість видачі паперових листків непрацездатності. Для застрахованих осіб програмні засоби автоматично формуватимуть на їх підставі е-лікарняний – такий електронний листок непрацездатності не потребує дублювання на бланку та наділений повним переліком функцій паперової версії.

Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо. Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників.

На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Зверніть увагу, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовому виді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.

Отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ.

Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100 % середнього доходу.

Що змінюється для працівника?

Відтепер застрахованій особі, щодо страхового випадку якої сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду соціального страхування України. Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на сайті Пенсійного фонду. Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття).

Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ. Слідкувати за станом перерахування коштів на рахунки роботодавців працівники можуть онлайн в телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників. У щоденній звітності в розрізі регіонів оновлюється інформації щодо профінансованої дати, в яку подано заяву-розрахунок.

Що змінюється для роботодавця?

Зміни торкнуться оформлення роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняними працівників. Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.

Чи вносяться зміни до процедури призначення матеріального забезпечення?

Комісії із соціального страхування на підприємствах продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення як і раніше незалежно від виду лікарняного. Вони зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

ДО УВАГИ СТРАХУВАЛЬНИКІВ ТА ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ!

11.06.2021 Дрогобицьким відділенням УВД ФССУ у Львівській області перераховано кошти на фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам згідно заяв-розрахунків, прийнятих за період з 15.04.2021 по 16.04.2021 включно.

Шановні страхувальники (роботодавці) просимо вас після отримання коштів здійснювати їх перерахування застрахованим особам (працівникам) у максимально короткі терміни.

Наголошуємо, що відповідно до нормативно-правових актів допомога від Фонду виплачується працівнику роботодавцем у найближчий після дня призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати. При цьому, законодавство не забороняє роботодавцю здійснювати таку виплату відразу після отримання коштів від Фонду.

До відома страхувальників: Звітність з ЄСВ з типом «Довідковий»

Дрогобицьке відділення УВД ФССУ у Львівській області нагадує, що Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» передбачено, що подавати звітність про нарахування ЄСВ слід у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб. Тобто, замість щомісячного звіту з ЄСВ та квартальної форми № 1ДФ, роботодавці за І квартал 2021 року здавали нову форму звітності «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску», тобто об’єднаний звіт з ЄСВ, ПДФО та ВЗ.

Водночас з метою недопущення порушення прав застрахованих осіб на своєчасне отримання соціальних виплат впроваджено Розрахунок та додатки до нього, що містять персоніфіковані відомості, з типом «Звітний» як «Довідковий».

Податковий розрахунок типу «Довідковий» – це розрахунок, який подається платником єдиного внеску з типом «Звітний», у додатках якого наявна інформація щодо призначення застрахованим особам матеріального забезпечення, страхових виплат.

У рядку 035 додатка 1 до Податкового розрахунку «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» (далі – Д1) обирається необхідна позначка:
– для призначення матеріального забезпечення, страхових виплат – у разі подання Д1 у складі Податкового розрахунку з типом «Звітний» як «Довідковий» для призначення матеріального забезпечення, страхових виплат застрахованим особам.

Враховуючи зазначене, податковий розрахунок типу «Довідковий» подається протягом звітного кварталу в разі призначення соціальних виплат застрахованій особі.

Що стосується термінів подання Розрахунку, то доцільно робити це до подання заяви-розрахунку на виплату допомоги у Дрогобицьке відділення. Тут варто нагадати, що заяву-розрахунок потрібно подати протягом 5 робочих днів з дня підписання комісією (уповноваженим) протоколу соцстрахування. У свою чергу, комісія проводить засідання згідно із затвердженим планом, але не рідше двох разів на місяць. Що стосується уповноваженого, він розглядає питання страхових виплат у міру надходження відповідних документів і приймає рішення після їх оцінки

Отже, після того, як буде складено протокол, слід подбати не тільки про подання заяви-розрахунку до Фонду, але й «Довідкового» Розрахунку до органу податкової служби за основним місцем обліку страхувальника.

Додаткові консультації можна отримати у фахівців Дрогобицького відділення УВД ФССУ у Львівській області за телефоном: (0244) 2-24-33.

Адреса електронної скриньки Дрогобицького відділення: [email protected]

Перейти до вмісту