Дрогобичанка Софія Ягоцька здобула перемогу у всеукраїнському фіналі німецько-українського проекту “Молодь дебатує”
Софія Ягоцька, учениця 9 класу Дрогобицького Ліцею № 2 перемогла у всеукраїнському фіналі німецько-українського проекту «Молодь дебатує».
Національний фінал відбувся 24 та 30 червня у якому брали участь вісім школярів. Серед них і наша землячка — Софія.
Школярка пів року тому почала вивчати ще новий для себе дебатний формат у Ліцеї № 2, де учнів готують до німецьких розмовних бесід та дискусій, після чого потрапила до міжрегіональних змагань, пізніше до півфіналу і в результаті виборола перемогу у фіналі, який через війну довелось проводити в онлайн-форматі.
Коли я тільки почала цікавитись форматом дебатів, я дуже захопилась цією темою. Але з кожним пройденим етапом, я все більше хвилювалась, адже відчувала дуже велику відповідальність. Тому, що на кожному етапі ставало менше учасників, відповідно і рівень ставав сильніший. У фіналі ж залишились надзвичайно добре підготовлені люди. З ідеально «відшліфованими» позиціями, чіткими та конструктивними аргументи, — розповіла Софія Ягоцька.
У фіналі дебатантам було запропоновано обговорити у позиції Pro та Contra (за та проти) тему: «Чи потрібно створити міжнародну систему на прикладі «Дія»?». Як стверджують керівники ініціативи, ця тема була обрана не випадково, адже в проекті «Молодь дебатує» розмірковували над тим, яким досвідом Україна може обмінятись з Європою. Відтак, діджиталізація та активний розвиток цифрової галузі в нашій державі є одним з таких прикладів.
У цій темі я виступала як Pro 1, тобто за потребу. Але, насправді, готувати потрібно дві сторони думок, бо як такої позиції у дебатах немає. Що вибереш на жеребкуванні – те і матимеш. Якщо ти витягнув якусь сторону, ти маєш чітко її вести, аргументувати та неухильно донести думку до кінця, — поділилась думками Софія.
Проект «Молодь дебатує» існує з 2016 року. У ньому беруть участь більше 70 шкіл з понад 20 областей України. За словами вчительки німецької мови Дрогобицького ліцею №2 Оксани Дяків, їхній навчальний заклад вже другий раз бере участь у дебатах. Сама ж педагогиня, яка допомагала Софії готуватись до дебатів, дуже пишається успіхами своєї учениці.
Я вважаю, що дебати це дуже доцільна форма навчання на всіх уроках. Вони спрямовані на розвиток комунікативних навичок, критичного мислення, вміння презентувати себе та свою думку в суспільстві. Ми повинні готувати молодь до розбудови нашої держави, адже саме від них залежить наше майбутнє, — прокоментувала Оксана Дяків.
Софія Ягоцька стверджує, що окрім всебічного розвитку та ерудованості, дебати відкривають великі можливості перед школярами. Здобувши перемогу у фіналі, дівчина отримала українсько-німецький сертифікат, який слугує великим бонусом у майбутньому навчанні.
Це нереальний досвід, який багато чому вчить та дає велике розуміння теми, про яку ми говоримо. Я тепер знаю які швидкості витримує захисний шолом велосипедистів, або які документи потрібно для вивезення тварин за кордон. Також я вивчила всі постанови ВРУ щодо електронних документів. Це підґрунтя на майбутнє завдяки якому людина стає всесторонньо обізнана, що може підтримати діалог на абсолютно різні теми, — додає дівчина.
Також учениця зауважила, що участь у дебатах вимагає сумлінної праці, старань та часу. Спільно з викладачками, які долучились до підготовки, а це Оксана Дяків та Уляна Маланяк, Софія розробляла промови, аргументи та контраргументи до дебатів.
Я рекомендую всій молоді, яка хоче бути успішною, спробувати себе у такому форматі. Це дуже допоможе чітко розуміти свою позицію, відстоювати свою думку та бути обізнаним у різних темах, — стверджує Софія Ягоцька.
Додамо, що ініціатива «Молодь дебатує» спрямована на розвиток комунікативних навичок та критичного мислення молоді через навчання не тільки грамотно відстоювати власні погляди, але й поважати позицію співрозмовника/-ці, дискутуючи на суспільно важливі теми. Її метою є активніше залучити шкільну молодь до розбудови громадянського суспільства.