Чи знаєте ви скільки ваші сусіди боргують перед комунальними підприємствами Дрогобича та як це вплине на споживачів послуг у місті загалом у межах Закону про ЖКГ?
23 млн 228 тис. 311 грн — загальна сума заборгованості населення міста Дрогобича перед комунальними підприємствами міста за тепло-, водопостачання, водовідведення, вивіз сміття та утримання будинків.
Саме таку суму боргу було озвучено на нараді міського голови з керівниками комунальних підприємств міста за інформацією, оприлюдненою станом на 1 лютого 2019 року.
Також посадовці наголошують, що з 1 травня в Україні набув чинності Закон «Про житлово-комунальні послуги», відповідно до якого держава зобов’язує надавачів комунальних послуг нараховувати пеню за несвоєчасну сплату послуг споживачами у розмірі 0,01% від суми боргу за кожен день протермінування.
Щодо монетизації субсидій, то практика також свідчить про те, що не всі споживачі добросовісно віднеслися до оплати за комунальні послуги.
Аналізуючи заборгованість споживачів в межах міста Дрогобича, то найбільше мешканці міста боргують КП «Дрогобичтеплоенерго» — 12 млн 379 тис. 393 грн. На другому місці КП «Дрогобичводоканал» — 6 млн 940 тис. 357 грн. Перед КП «Управитель ЖЕО» мешканці заборгували 2 млн 325 тис. 847 грн. І найменше заборгованості мешканці мають перед КП «КМГ» — 1 млн 582 тис. 714,93 грн.
Всю інформацію щодо ситуації зі заборогованістю можна переглянути на Інтернет-порталі Дрогобицької міської ради у розділі е-сервіс «Аналітика відкритих даних щодо заборгованості населення перед службами міста». завдяки спільній роботі комунальних підприємств міста з відділом ІТ та аналізу, у цьому розділі відображено не лише суми боргу, а й будинки та квартири боржників. Так, до слова, найбільше боржників проживає у будинку №18 на вулиці Пилипа Орлика, які мають найбільшу заборгованість перед КП «Дрогобичтеплоенерго».
Зважаючи на Закон «Про житлово-комунальні послуги», який передбачає новий формат відносин споживачів з надавачами комунальних послуг, враховуючи суму заборгованості громадян, керівники підприємств наголошують, що сьогодні вони змушені вдаватися до претензійно-позовної роботи зі споживачами-боржниками. Однак невдовзі, відповідно до нового закону, комунальні підприємства матимуть право обмежувати споживачів-боржників у отриманні послуг.
Для того, щоб уникнути непорозумінь та не доводити до колапсу ситуацію у комунальній сфері міста через суттєву заборгованість, керівники комунальних підприємств рекомендують боржникам розрахуватися за спожиті послуги, оскільки в подальшому така поведінка може негативно вплинути й на всіх споживачів. Керівники підприємств — надавачів комунальних послуг пояснюють це тим, що в умовах ринкової економіки, заборгованість споживачів послуг породжує заборгованість комунальних підприємств перед підприємствами, в яких ті закуповують енергоресурси, які в основному є приватними структурами і мають чіткі вимог щодо своєчасної оплати з боку комунальних підприємств. Таким чином це може призвести або до збоїв у системності роботи комунальних підприємств міста, або до зростання вартості послуг.
На прикладі це може призвести до несвоєчасного початку опалювального сезону в місті або ж до перебоїв у подачі води, яку сьогодні у Дрогобичі подають цілодобово, або відсутності послуг з обслуговування будинків через несплату мешканцями за надані послуги.
Прес-служба ДМР