Брендинг міста та його вплив на туризм: логотипу Дрогобича – сім

15:26 28 Травня 2025

У ці дні виповнилось сім років з часу, коли у Дрогобичі затвердили логотип та відомий на всю Україну слоган міста Котермака – «У ньому вся сіль».

За словами керівниці ТІЦ Дрогобича Ірини Шимушовської – сім років тому серед 14 поданих заявок-претендентів на логотип міста – спершу було відібрано трійку найкращих, а відтак конкурсна комісія шляхом голосування відібрала найбільш відповідний для Дрогобича.

Критерії, якими керувалась комісія під час відбору логотипу, це рівень його відповідності до духу міста, його унікальність, а також наскільки логотип буде цікавим для туристів.

Туристичним логотипом міста було обрано роботу дизайнера Олега Білого, у якій можна найбільше розгледіти Дрогобич. Тож від тоді – символічна буква Д, яка асоціюється із містом Котермака та топками солі – присутня у логотипі Дрогобича, на його сувенірній та туристичній продукції. До логотипу міста якнайкраще пасує і туристичний слоган – «Дрогобич – в ньому вся сіль!».

Навколо брендингу Дрогобича за ці роки вдалось вибудувати цілу туристичну кампанію і промоцію. Лого міста широко використовується на туристичних чашках, футболках, ключницях, картах та навіть на солодких смаколиках у кав’ярнях міста. А ще Дрогобич має свої лого-лавки, які є гарними місцями для туристичних селфі. Лого міста підхопив і широко використовує і бізнес.

Ми хотіли, щоб про місто говорили вголос. Ми багато слухали мешканців, бізнес, фахівців і побачили, що Дрогобич не потребує вигаданої легенди. У нього вже є своя унікальна історія. Сіль – це те, з чого все почалося і що тримає місто крізь віки. І саме вона стала серцем нового образу Дрогобича. Створення бренду – не лише креативний процес. Це була колективна робота, яка об’єднала десятки людей, фахівців, думок та бачень. Працювали над стратегією, проводили дослідження, зустрічалися, сперечалися, аналізували, шукали. Відтак вдалось створити не просто візуальний стиль, а впізнаваність міста, – пригадує Ірина Шимушовська.

 

За словами керівниці ТІЦ – сьогодні до Дрогобича приїжджають із різних куточків України та світу, щоб побачити, як виварюється сіль, почути історії, пройтися вузькими вулицями міста, поспілкуватися з людьми, і привезти із собою не просто сувеніри, а враження та емоції.

У свою чергу Дрогобицька солеварня стала місцем тяжіння. Не тому, що ми її «розкрутили», а тому, що ми допомогли їй знову бути почутою. Це результат не просто брендування, а довіри та діалогу влади, бізнесу, громадськості, експертів і безумовної віри в своє, – додає Ірина Шимушовська.

 

Сьогодні Дрогобич щорічно відвідує понад 17 тисяч туристів. Місто зазвучало не тільки на мапі, а й у серцях. І де б ти не був на ствердження: «Я – з Дрогобича» у відповідь чуєш: «У ньому — вся сіль!».

 

Світлина – отець Ігор Цмоканич

 

 

Перейти до вмісту