Передусім відзначу, що на посаді Дрогобицького міського голови несу подвійну відповідальність: перед громадою і перед українськими захисниками, з якими разом перебував на передовій на східних теренах нашої держави.
Маю обов’язок і перед тими, які нині продовжують перебувати в окопах.
Залишаючи поля бойових дій, я дав слово здобути перемогу України на «другому фронті» – у тилу, де все значно складніше. На фронті ворог є єдиною чіткою мішенню, тут – він трансформований у правове безчинство, корупцію, свавілля та у безліч інших форм суспільного зла.
За цей нетривалий час ми кинули виклик усьому, що не вписується у межі законності, справедливості і моральності, однак на повне знищення прогнилого кореневища системи потрібно значно більше часу, ніж минуло відтоді, коли я приступив до виконання обов’язків міського голови.
Малі часові рамки дають підставу лише поінформувати громаду про організаційні та адміністративні напрацювання. Якщо говорити образно, то зорано поле і засіяно зерно. Тепер потрібен старанний догляд, щоб воно дало добрий урожай – загальноміські вагомі обжинки.
За цей короткий відрізок часу вдалося зробити основне: налаштувати на позитив оточення і вибрати ключові орієнтири для створення міцного плацдарму щодо реалізації суспільно-економічних завдань.
Пріоритетним у роботі вважаю, щоб депутати, керівники різних рівнів і пересічні громадяни були активними учасниками процесів розвитку нашого міста.
Переконаний: якісні зміни у місті мають відбуватися синхронно з відродженням довіри до влади. А довіра народжується там, де є прозорість. Саме прозорість і гласність є головними засадами нашої управлінської політики. У цьому напрямку нам вже вдалося визначити чітку перспективу розвитку:
– ми впевнено не лише декларуємо, а й кроками наближаємося до забезпечення повного доступу громадян до офіційної інформації.
Підписано розпорядження міського голови про створення робочої групи, яка приводитиме нормативні документи до норм чинного законодавства щодо прозорості влади.
На завершальному етапі сьогодні перебуває розробка нового порталу міської ради, технічні характеристики якого дадуть можливість на принципах відкритості реалізовувати інформаційну політику.
На новому сайті передбачена рубрика «Електронні петиції».
Там змодельована спрощена процедура запису на прийом, запроваджені он-лайн консультації та електронні звернення.
Ми працюємо над тим, аби кожен дрогобичанин за бажанням міг ознайомитися з відомостями про усі об’єкти міської інфраструктури, земельні ділянки, інвестиційні проекти та інше.
Громада міста отримає вільний доступ до всіх можливих документів та рішень і таким чином контролюватиме процеси управління містом;
– окрім того, ведеться відеозйомка сесій, виконкомів та інших офіційних заходів. Надалі передбачаємо он-лайн трансляції сесій. Це також крок до забезпечення принципу відкритості;
– регулярними є зустрічі з журналістами: проведено 3 прес-конференції;
– для унеможливлення корупційних порушень будівля ратуші облаштована камерами відеонагляду;
– на вимогу законодавства України забезпечено поіменне голосування депутатів міської ради.
Перед громадою більше не буде колективної безвідповідальності, натомість є персональна відповідальність депутатів за кожне ухвалене рішення.
Щодо депутатського корпусу, то, слід зазначити, що вперше, порівняно з попередніми каденціями, панує толерантність і порозуміння. Це сприяє консолідації задля втілення у життя позитивних змін.
Загалом у злагодженому тоні за цей період було проведено шість сесій міської ради, на яких прийнято 150 рішень;
– важливою є співпраця всіх гілок міської влади – міського голови, ради, виконкому та його структурних підрозділів. Вважаю, що сьогодні така співпраця у нас є.
За звітний період було проведено 9 засідань виконавчого комітету, на яких прийнято 70 рішень. Видано 237 розпоряджень міського голови.
Нові ініціативи та підходи
– Для сприяння вирішенню проблем, які турбують мешканців міста, забезпечення безпосереднього контакту з громадянами започатковано щотижневі (раніше були двічі на місяць) прийоми громадян міським головою.
За звітний період до міської ради надійшло 1203 звернення. Особисто міський голова прийняв близько тисячі осіб;
– щоб запобігти довготривалому митарству громадян по кабінетах чиновників, збільшено на чотири штатні одиниці кількість посадовців ЦНАПу. Нині ця структура об’єднала 71 послугу. Ще є близько 50 послуг, які маємо в планах передати ЦНАПу;
– у кадровій політиці я відкинув практикований у владі підхід угодного чи неугодного чиновника. Оціночними критеріями для мене є професіоналізм, моральність та здатність працювати у заданому темпі.
Як відомо, уже здійснено низку кадрових замін. Йдеться про інститут міста, ринок, управління комунальних ресурсів.
Процес кадрового вдосконалення і залучення до владної обойми справді фахових людей триває.
В ухваленні кадрових перестановок керуюся лише підставами. Причиною звільнення будь-якої посадової особи мають бути переконливі аргументи;
– відбулася часткова зміна структури виконавчих органів Дрогобицької міської ради.
Нова структура, що буде запроваджена з 1 квітня, є оптимальною для ефективного і прозорого функціонування виконавчих органів.
У результаті оптимізації структури зменшиться навантаження на бюджет;
– ми ліквідували управління комунальних ресурсів. Новостворений відділ оренди та приватизації комунального майна не буде юридичною особою, не матиме права розпоряджатися бюджетними коштами.
На цей крок ми пішли для посилення контролю над передачею в оренду та відчуженням майна комунальної власності.
Що ми виявили?
– Ми стикнулися з такою схемою як визнання в судовому порядку права власності на нежитлові приміщення, які перебували в комунальній власності за набувальною давністю.
Наприклад, про визнання права власності на скандальне приміщення котельні. З цього приводу наша скарга вже задоволена апеляційним судом і провадяться подальші процесуальні дії для повернення спірного приміщення, оскільки зловмисники умудрились неодноразово його переписати;
– розпочалася боротьба зі схемами узаконення самочинних будівель.
На такі рішення про визнання права власності подано апеляційні скарги: про визнання права власності на нібито МАФИ на вул. М. Грушевського (магазин «НОН – СТОП» та «РИБНИЙ СВІТ»).
Також подано апеляційну скаргу про визнання права власності на сторожову будку на стоянці біля КП «Туристичний комплекс «Дрогобич», що давало правові підстави для вилучення в громади ласого шматочка землі;
– підготовлено та подано позов до ТзОВ «Книгарня-Каменяр» про витребування майна з чужого незаконного володіння, адже незважаючи на рішення Вищого Господарського суду про розірвання договору «купівлі-продажу» книгарні та зобов’язання ТзОВ «Книгарня «Каменяр»» повернути у комунальну власність територіальній громаді Дрогобича спірне приміщення, ніхто його повертати не збирається. Тому ми далі змушені шукати правди в судах;
– підготовлено та подано декілька позовів про знесення самовільно збудованих нежитлових приміщень в центрі міста, а саме біля кафе «ЛАН» на вул. Малий Ринок, на площі Т. Шевченка – це будівництво цинічно, незважаючи на всі застереження, проводиться паном Лагодичем, самовільної добудови до квартири в будинку на вул. Самбірській на виконання колективного звернення мешканців цього будинку;
– крім того, Дрогобицька міська рада бере участь в судах за позовною заявою КП «Управління капітального будівництва» Дрогобицької міської ради до ТзОВ «Львівський будівельний холдинг» про стягнення коштів в сумі 727 560,41 грн. (в т.ч. невикористаного авансу в сумі 665 745,72 грн. та нарахованих штрафних санкцій в сумі 61 814,69 грн.) та пені в сумі 276 298,02 грн. за допущене прострочення виконання не грошового зобов’язання, пов’язаного з освоєнням коштів державного бюджету в сумі 2 901 288,09 грн.;
– за позовом КП «КМГ» до ТзОВ «ЕКО-КМГ» про визнання недійсним акту від 01.10.2013 про передачу основних засобів на баланс відповідача як внесок до статутного фонду;
– за позовом КП «КМГ» до Дрогобицької міської ради про визнання недійсним рішення міської ради від 02.10.2012 №735 «Про затвердження експертних оцінок основних засобів КП «КМГ».
Детально охарактеризую ситуацію з приміщеннями ПАТ «Державний ощадний банк України», які раніше були в комунальній власності, однак в подальшому перейшли у власність банку.
З дозволу Дрогобицької міської ради 23 серпня 2011р між ПАТ «Державний ощадний банк України» та Комунальним підприємством «Комбінат міського господарства» був укладений договір кредитної лінії на суму 1 700 000,00 грн.
На забезпечення виконання зобов’язань було складено іпотечний договір, заставне майно – нежитлові приміщення, які станом на момент укладення вищезазначеного договору перебували в оренді АТ «Ощадбанк» та Центру поштового зв’язку №3.
Вартість предмета іпотеки становила 5 662 000,00 грн. У зв’язку з невиконанням КП «КМГ» умов договору, банк звернувся до суду з позовною заявою, у якій просив звернути стягнення на заставлене майно відповідача в сумі 1 942 456,04 грн.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 18.12.2012р позов задоволено, стягнуто з Дрогобицької міської ради шляхом набуття ПАТ «Державний ощадний банк України» права власності на нежитлові приміщення зазначені вище.
При винесенні рішення господарським судом взято до уваги вартість предмета іпотеки, встановленої шляхом проведення оцінки суб’єктом оціночної діяльності, яка становила 1 973 461,00 грн. (тобто, за вартістю на момент набуття права власності).
Представник Дрогобицької міської ради в судовому засіданні не заперечив проти такої оцінки.
Таким чином, загальна вартість нежитлових приміщень потягом одного року зменшилась з 5 662 000,00 грн. до 1 973 461,00 грн.
При такій оцінці (1 973 461,00 грн.) ПАТ «Державний ощадний банк України» нічого не повинен був повертати міській раді.
Відтак, висновок – що оцінка нежитлових приміщень була занижена навмисно до суми кредитної заборгованості, яку мала повернути міська рада.
Сьогодні юридичним відділом готується позов про скасування рішення про державну реєстрацію прав на ці нежилі приміщення за банком.
Після скасування вказаної реєстрації в судовому порядку Дрогобицькою міською радою буде погашено борг перед ПАТ «Державний ощадний банк України» та повернено всі заставлені приміщення у комунальну власність.
Крім того, 1 березня 2016 року радником міського голови з житлово-комунальних питань, спільно з державними виконавцями ВДВС Дрогобицького міськрайонного управління юстиції, арештовано та передано на зберігання департаменту міського господарства Дрогобицької міської ради нежитлове приміщення боржника – ПАТ «Прикарпатбуду», яке заборгувало лише Департаменту та КП «Дрогобичтеплоенерго» 550 000,00 грн., хоча виконавчі дії щодо стягнення 550 000,00 грн. розпочато з вересня 2014 р., що означає, що протягом двох років питання виконання судових рішень не було на контролі міської ради.
А за бажання, як бачимо, це рішення суду можна повернути в законне русло лише за два дні.
Що зроблено?
Фінансова діяльність:
– хоча до виконання обов’язків я приступив майже наприкінці року, та одразу довелося стикнутися з проблемами невиплати державою індексації медикам та вчителям, які своє обурення виливали на місцеву владу.
Довелося провести складну роботу, щоб отримати додаткові кошти з державного бюджету в сумі 16,0 млн. грн. та виплатити індексацію працівникам шкіл і медзакладів за 8 місяців 2015 року, провести повну оплату за спожиті енергоносії;
– вперше за останні роки в установах, які фінансуються за рахунок доходів міського бюджету, освітньої та медичної субвенції не було кредиторської заборгованості наприкінці 2015 року;
– установи, які фінансуються коштом міського бюджету у 2016 році вперше за останні роки забезпечені в повному обсязі асигнуваннями на заробітну плату та енергоносії;
– Дрогобич зайняв дуже жорстку позицію і залишився єдиним містом в Україні, яке не погодилося взяти на свої плечі утримання закладів профтехосвіти.
Згідно з ухваленим вночі недолугим законом, держава мала намір перекласти на утримання місцевого бюджету без виділення додаткової субвенції ВПУ № 19 та Дрогобицький професійний політехнічний ліцей. Фінансування цих установ на рік обійшлось би місту у 25 млн. грн., це при тому, що загалом на освіту і медицину на 2016 рік і так з держбюджету Дрогобичу не додали 52 млн. грн.
Сьогодні ця помилка із фінансуванням училищ на законодавчих верхах виправляється. Однак, щоб не залишити без засобів на існування дітей з незаможних родин, які там навчаються, нам довелося за січень профінансувати ці два заклади, на що з бюджету виділено 2 млн. грн.
Невідомо коли держава відновить фінансування профтехосвіти і цілком реально, що на училища нам доведеться виділити кошти, які швидше за все не будуть відшкодовані, ще й за лютий;
– зросли середньомісячні надходження від податків та зборів.
Якщо, у 2015 році вони становили 9,4 млн. грн., то в 2016 році – 12,6 млн. грн.;
– створено робочі групи, які працюють над збільшенням надходжень від акцизного збору, оплати за землю та орендній платі. Робота цих груп дає результати.
По акцизному збору: минулого року, в січні надходження становили 1,2 млн. грн., а вже в січні 2016 року – 2,0 млн. грн.
По оплаті за землю та орендній платі: у 2015 р. середньомісячні надходження становили 1,5 млн. грн., у 2016 – 2,3 млн. грн.
Нерухоме майно: надходження збільшилися порівняно з відповідним періодом минулого року( тобто січень-лютий) на 281,5 тис. грн. У кінці року цей вид доходів дасть змогу отримати ресурсів близько 2,0 млн. грн.
Торгівля:
КП «Дрогобицький ринок»
Порівняно з січнем минулого року дохід підприємства збільшився на 75 тис. грн.
Досягнуто домовленості про 3 грн. за місце у торговому павільйоні «Молочний рай».
Зменшення витрат підприємства дасть можливість економити до 200 тис. грн. на рік.
Якщо усе підрахувати і провести аналогію, то такі управлінські дії збільшать дохід підприємства за рік на 1 мільйон гривень;
– нам вдалося на вул. Ковальській припинити торгівлю на асфальті.
Переконаний, що Дрогобич почне набувати обрисів європейського міста лишень, коли ми впорядкуємо вуличну торгівлю.
Вул. Ковальська у перспективі буде пішохідною зоною.
Відділ архітектури та містобудування розробив проект благоустрою вулиці Ковальської.
Місця для продавців відведені в овочевій частині ринку.
Це лише перший етап процесу впорядкування вуличної торгівлі у центрі Дрогобича.
Ставимо перед собою завдання до середини цього року покласти край хаотичній торгівлі у центральній частині міста.
Наші плани реалізовуються у цьому напрямку не так швидко, як би хотілося частко через те, що у процесі впорядкування міста відведеної ролі не відіграють правоохоронні органи.
На жаль, свідомість та манери роботи у цій структурі залишилися незмінні. Новою стала лише назва.
Я дав поліції випробувальний термін і закликав проявити свій професіоналізм, бажання працювати для громади, та належної роботи правоохоронців у місті і далі не видно.
Саме через їхню пасивність не можемо покласти край порушенням заїзду на площу, несанкціонованій торгівлі та іншим задавненим проблемам.
Все це спонукало мене до написання звернення до Арсена Авакова з пропозицією про недоцільність утримання дрогобицького відділку поліції.
Ми працюємо над створенням муніципальної поліції. Робоча група на чолі з Миколою Летнянчиним готує організаційний ґрунт під реалізацію цього задуму;
– надалі плануємо впорядкування вул. Шолом-Алейхема.
Наразі підприємці, що торгують на цій вулиці з так званих «шансів», сплачуватимуть до міської скарбниці по 600 грн. щомісячно. Дотепер вони не платили нічого.
Ми вирішили, що до часу переселення, коли для цих торговців будуть підготовлені альтернативні торгові місця, бюджет міста повинен отримувати від них надходження;
– підприємцям «Чагарів» земля ринку передана в оренду. Таким чином, у бюджет надходитимуть кошти.
Транспорт
Ми зберегли пільгове перевезення у місті, незважаючи на те, що держава не передбачила кошти на компенсацію.
Хоча вважаю, що простіше виплачувати людям матеріальні допомоги і тим самим убезпечити їх від приниження, з яким часто стикаються пільговики під час проїзду у громадському транспорті.
Над розробленням такого механізму працює управління праці та соцзахисту.
ОСББ (об’єднання співвласників багатоквартирних будинків)
Інститут міста розробив і подав заявки на участь у пілотному проекті комплексної термомодернізації в рамках Проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток орієнтований на громаду».
Керівництвом проекту погоджено до участі у проекті два ОСББ Дрогобича (Трускавецька,17 та Самбірська,92).
Загалом по Україні для участі в проекті відібрано 10 будинків, два з них у Дрогобичі.
Фінансування проекту: 75% – ЄС/ПРООН, 20% – міський бюджет, 5% – громада.
Сума коштів від ЄС/ПРООН до 150 тис. доларів на будинок.
Залучено 45 тис. доларів Проекту ЄС/ПРООН для проведення заходів термомодернізації в семи будинках ОСББ.
Співфінасування 50% ЄС/ПРОООН, від 5% громада, решта – міський бюджет.
Інститут міста
Заслугою Інституту міста є те, що у січні 2016 року підготовлено та подано на Всеукраїнський конкурс державного фонду регіонального розвитку Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 11 проектів. (Співфінасування: державний бюджет 90%, місцевий 10%), а саме:
1. Реконструкція великого плавального басейну з допоміжними приміщеннями ДЮСШ на
вул. Сахарова 2А.
2. Реставрація будівлі «Палацу мистецтв».
3. Капітальний ремонт будівлі для створення культурно-мистецького комплексу на базі Дрогобицької дитячої художньої школи на вул. Лесі Українки, 37 .
4. Реконструкція русла р. Серет при переході через вул. Бориславську .
5. Капітальний ремонт Народного дому імені Івана Франка, вул. Івана Франка, 20 .
6. Реконструкція з прибудовою ЗОШ № 5 на вул. Зварицькій.
7. Заміна світильників вуличного освітлення з використанням енергозберігаючих технологій.
8. Реконструкція водопровідних мереж по вул. Трускавецькій.
9. Реконструкція водопровідних мереж від ВНС (вул. Грушевського №105).
10. Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийській (шляхопровід).
11. Капітальний ремонт дороги на вул. Самбірська (від будинку №40 до межі міста);
– з метою прозорості відбору проектів, які співфінансуються з місцевого бюджету, Інститут міста ініціював створення комісії з попереднього відбору проектів;
– для кращої підготовки проектів Інститут провів семінар з головними розпорядниками коштів, щодо стратегічних цілей та завдань Львівської області, яким мають відповідати проекти розвитку міста;
– Інститут міста проводить роботу з активізації залучення громади до процесів управління містом: підписано меморандум про співпрацю з товариством «Юрій Дрогобич» у проекті товариства «Моніторинговий комітет з раннього попередження корупції».
У рамках співпраці проведено аналіз регламентів та положень постійних комісій міської ради на відповідність чинному законодавству.
До цієї діяльності були залучені експерти Інституту політичної освіти (м. Київ) О. Солонтай, Т. Случик, В. Таран;
– спільно з громадським моніторинговим комітетом організовано тренінги для громадських активістів за участі кандидата політичних наук, голови Західноукраїнського представництва Міжнародного фонду «Відродження» Оксани Дащаківської, експертів Тараса Случика та Юрія Танасійчука;
– Інститут міста започаткував кампанію «Свій до свого по своє» – залучення дрогобицьких виробників матеріалів, виконавців робіт для реалізації проектів, які фінансує або співфінансує міська рада.
У рамках кампанії проводяться зустрічі з майбутніми замовниками (ОСББ, керівники дошкільних закладів. Тощо) з проектантами, виробниками та надавачами послуг з Дрогобича.
Культура:
– проведено на високому мистецькому рівні близько 100 міських заходів;
– підготовлено Програму розвитку культури та мистецтв на 2016-2020 роки, а також документи на встановлення меморіально-інформаційних дощок учасникам АТО;
– затверджена комплексна програма «І. Я. Франко і Дрогобич» на суму 150 тис. грн.;
– є ініціатива започаткувати культурну співпрацю з містами Сходу, де потрібно укріплювати національний стрижень;
– буде проведено комплексний ремонт Народного дому ім. І. Франка із залученням коштів співфінансування;
– традиційно високі результати ансамблів у різноманітних конкурсах та фестивалях, а також золото і бронза вихованців художньої школи у Міжнародному конкурсі дитячого малюнка у Болгарії й інші досягнення формують переконання, що культурна галузь у нас має похвальний щабель розвитку.
Поза тим, стурбованість викликає культура загальнолюдська, занепад якої помітний на кожному кроці.
Поки у місті викидатимуть сміття з вікон та балконів, поки горами виростатимуть стихійні звалища на вулицях за кілька кроків до сміттєвих контейнерів, доти усі діяння влади у цьому напрямку не матимуть бажаного результату, навіть коли влаштувати цілодобове прибирання.
Отож, закликаю вас, шановні дрогобичани, до дієвого патріотизму, бо справжня любов до міста нині проявляється там, де викидають сміття у встановлених місцях, не порушують заборони заїду і шанобливо ставляться до того, що є спільною власністю громади.
Освіта:
– сесія міської ради ухвалила рішення про безплатне харчування дітей початкових класів у школах та дошкільних закладах (більшість міст від такого навантаження бюджету відмовилися).Також безкоштовні обіди коштом міського бюджету передбачені для дітей вояків АТО та внутрішньо переміщених осіб. 89 дітей учасників АТО дошкільного віку влаштовані в дошкільні навчальні заклади позачергово;
– загалом на утримання шкіл міста бракує близько 16 млн. грн. Ведеться активна робота щодо заощадження коштів.
Однак недофінансування є чітким сигналом про те, що освітню мережу нам доведеться переглядати відповідно до фінансових меж, встановлених державою.
Молодь і спорт:
– вперше створено клуб багатодітних сімей;
– періодично проводяться рейди щодо недопущення продажу алкоголю молоді;
– молодь залучено до всеукраїнської акції «Батарейки, здавайтеся» – обумовлено створення у навчальних закладах пунктів прийому батарейок;
– відроджено проведення у місті заходу «Вечір спортивної слави», який не проводився 7 років;
– завершується реконструкція малого плавального басейну ДЮСШ ім. І. Боберського. У планах – провести реконструкцію великого плавального басейну; маємо намір встановити цього року два спортивні майданчики з синтетичним покриттям.
Медицина
Дефіцит коштів у медицині виникає з відомих причин: лікувальна мережа міста обслуговує населення не лише міста, а й всього регіону (230 тис. населення).
Ми домагатимемося, щоб був переглянутий підхід до фінансування.
Потрібно 97 млн. грн., наявних – 67 млн. грн., дефіцит – 30 млн. грн., а з підвищенням зарплати – 38 млн. грн.
Надіслано претензію Дрогобицькій районній раді на суму 5 млн. гривень, які мали надійти в міський бюджет за пролікованих хворих – мешканців району.
Оскільки в результаті адмінреформи, яка неминуча, Дрогобич стане центром об’єднаної громади, не можемо вдаватися до скорочення медичної мережі, яка буде необхідна для надання послуг населенню.
Розроблено проект реорганізації медичної галузі з врахуванням цієї реформи.
Соціальні допомоги
За звітний період виплачено різних видів державних соціальних допомог на загальну суму 34,0 млн. грн.
Протягом листопада 2015 року – лютого 2016 року 596 мешканців міста отримали одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 181,5 тис. грн., у т.ч. 159 воїнів АТО отримали допомогу, сума якої становить 78,5 тис. грн. Допомога виплачена за рахунок коштів міського бюджету.
Рішенням сесії надано дозвіл на розроблення проектів відведення земельних ділянок 106 бійцям АТО.
Загальна кількість дозволів на розроблення проектів відведення ділянок – 254. На розгляді залишається 237 заяв учасників АТО.
Минулого року чотирьом сім’ям загиблих в АТО надано квартири. Тепер перед нами стоїть завдання допомогти облаштувати ці помешкання.
Житлово-комунальна сфера
– Виконано роботи щодо капітального ремонту вул. П. Орлика ( від вул. Кн. Ольги до вул. Володимира Великого), перехрестя вулиць Володимира Великого, П. Орлика та дорожнього покриття вул. Володимира Великого. Проведено поточний ремонт дороги на вул. Кн. Ольги;
– з 17 листопада по 31 грудня 2015 року було завершено реалізацію проекту «Спортивно-оздоровчий двір» — встановлено 5 дитячих майданчиків. Завершено роботи з реалізації проекту енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в дошкільних навчальних закладах міст Дрогобича та Стебника;
– знайдено компроміс із владою міста Трускавця щодо врегулювання ситуації з відключеннями від електроенергії КП «Дрогобичводоканал», який стає заручником невиплат держави за надані населенню субсидії та боргів Трускавця.
Щодо сусіднього міста, то відзначу, що з тамтешнім міським головою у нас є повне розуміння, показовим результатом якого, вважаю, є зменшення заборгованості Трускавця.
Архітектура та промоція міста
– Нарешті у Дрогобичі створена архітектурна інспекція, прерогативою якої буде наведення ладу у вакханалії з МАФами. Ця інспекція має приглушити епідемію самовільних забудов, які знищують історичну самобутність міста;
– для промоції міста створено туристично-інформаційний центр.
Лише за останні кілька тижнів 250 туристів побували на вежі Ратуші. Отож, інтерес до унікальності Дрогобича є. Нам залишається лише гідно у цьому напрямку тримати промоційну планку.
Першочергові завдання, які стоять перед ТІЦом цього року: збільшення туристичного потоку до міста, розроблення та маркування маршрутів.
Планується маршрут по місцях І. Франка, оглядова екскурсія з історії міста та маршрут пам’ятними місцями Бруно Шульца.
Інвестиційна діяльність
– Налагоджено співпрацю з латвійцями;
– проведено перемовини щодо співпраці з литовцями та поляками, спрямованої на обмін досвідом та можливого залучення інвестицій;
– ведуться перемовини з представниками бізнесу щодо залучення інвестицій у будівництво низки об’єктів на території міста.
Відзначу, що доводиться ламати тотальну недовіру, з якою інвестори ставляться до нас через те, що свого часу у Дрогобичі було зірвано потужні інвестиційні проекти.
Що плануємо зробити?
– Викорінення корупції. У другому кварталі 2016 р. запланований аудит комунальних підприємств, відділів освіти, медицини. За результатами перевірки буде ухвалено відповідні рішення;
– забезпечення прозорості діяльності ради, виконкому (впровадження електронного урядування, зміна сайту, реконструкція ЦНАПу);
– ключовим пунктом моєї передвиборчої програми було відновити промисловість Дрогобича. Переговори щодо залучення інвестиційних коштів у розвиток підприємств ведуться. Однак інвестори не поспішливі у прийнятті остаточного рішення, бо зважують на усі існуючі ризики. Втім, мої старання спрямовані на те, щоб використати майданчики, які дадуть змогу майбутнім інвесторам розпочати власну справу або ж відновити виробництво колишніх підприємств.
Статистика вказує на те, що за останні роки кількість малих підприємств у місті зменшилася:
2010 р. – 720;
2011 р. – 769;
2012 р. – 805;
2013 р. – 804;
2014 р. – 619;
2015 р. – 570.
Наше завдання зробити так, щоб 2016 року змінити цю невтішну динаміку.
Незважаючи на складний фінансово-економічний стан держави, у нас намітилися позитивні зрушення: великі надії подає долотний завод – так звана ТзОВ «Універсальна бурова техніка», де працює 650 осіб.
Підприємство планує вийти на режим повного завантаження.
За перший квартал 2016 року планується випуск продукції на 26,3 млн. грн.
Продукція підприємства цього року вийде на ринок США, Італії, Білорусії, Литви, Туреччини та Об’єднаних Арабських Еміратів.
Маємо намір дати пільги на сплату за землю, аби підприємство змогло розвиватися, створювати нові робочі місця і поповнювати бюджет міста.
ПАТ «НПК – Галичина» хоч і перебуває в режимі простою з переробки нафти, проте підприємство надає послуги з приймання та відвантаження нафти і нафтопродуктів, проводить аналіз нафтопродуктів сертифікованою лабораторією, здійснює постачання технічної води та очистку стічних вод на власних очисних спорудах, забезпечує підтримання обладнання в належному технічному стані, використовує свою ТЕЦ (теплоелектроцентраль) для забезпечення власних потреб та продажу теплової і електричної енергії стороннім споживачам (організаціям) міста.
За січень – лютий 2016 року стороннім споживачам продано 206 Гкал теплової енергії (1% від виробленої теплоенергії на підприємстві) та 26,080 тис.квт/год електроенергії, що становить 1,5 % від виробленої електроенергії на підприємстві.
Ведуться підготовчі роботи для продажу електричної енергії в квітні – листопаді 2016 року в кількості 1,7 -1,8 млн. кВт/ год. щомісячно для структур ПАТ «Укрнафта» м. Борислава.
Чисельність працівників підприємства – 1035.
Дещо пожвавлюється ситуація на ПАТ «Дрогобицький машинобудівний завод» – підприємство планує збільшувати випуск промислової продукції у зв’язку з перспективою отримання замовлень на виготовлення інструментів для нафтогазопереробної промисловості України, а також Узбекистану, Туркменістану та Казахстану.
Значних темпів у Дрогобичі набирає розвиток легкої промисловості.
Якщо говорити про вакансії, то у місті є великий попит на професійних швачок.
У цьому секторі працюють: ДП «ЮТГ Україна», ТзОВ «Декарест», МПП «МАК».
ТзОВ «Декарест» працює з Бельгією та збільшує свої виробничі потужності.
Заплановано підписання угод з Ірландією щодо збільшення випуску продукції, відповідно буде створено 30 нових робочих місць;
– у житлово-комунальній сфері плануємо такі роботи:
будівництво міського кладовища на вул. П. Орлика,
реконструкцію русла р. Серет при переході через вул. Бориславську,
капітальний ремонт дороги на вул. П. Орлика,
капітальний ремонт дороги на вул. Володимира Великого, вул. Стрийської (шляхопровід), Євгена Коновальця, Бориславської із заміною водопроводу від залізничного переїзду до вул. Горішня Брама.Будуть продовжені ремонтні роботи на вул. Самбірській.
Плануємо поточний ремонт 10 вулиць міста. На це буде спрямовано близько одного мільйона гривень;
– плануємо впорядкувати Парк культури та відпочинку, Парк новонароджених та Парк ім. Б. Хмельницького;
– реконструювати із залученням громадськості шпихлір;
– реконструювати площу Ринок, проекти реставрації будуть винесені на обговорення громадськості;
– плануємо створити у місті ХАБ – молодіжний центр (переговори про створення такого осередку завершилися);
– створити молодіжну дорадчу раду;
– сподіваюся, що дрогобичанам більше не доведеться їздити в «Епіцентр» до Стрия. Такий гіпермаркет у найближчій перспективі буде відкритий у Дрогобичі;
– залучити до міста IT-інвесторів – зелене світло їм уже ми ввімкнули, прийнявши ухвалу сесії про пільгове оподаткування нерухомості, яка буде залучена під діяльність у сфері інформаційних технологій;
– невдовзі буде розроблений детальний план Дрогобича, якого ще не мало місто;
– плануємо відкрити 1 вересня ЗОШ №5 – 20-річний довгобуд Дрогобича;
– змінимо порядок укладення договорів оренди для аптек, розміщених у лікувальних установах.
Відтепер вони будуть укладати договори не з адміністраціями лікувальних закладів, як було досі, а безпосередньо з виконкомом Дрогобицької міської ради;
Є багато задумів, які на стадії розробки, тому поки що не буду про них говорити.
Сьогодні маю підстави вважати, що нам до снаги вирішити проблеми, які не вирішувалися у місті протягом тривалого часу.
Запорука цьому — злагоджена робота всіх гілок місцевої влади та тісна співпраця з громадськістю.
Головне, що у нас є стратегічне бачення розвитку міста, навколо якого об’єднаний і депутатський корпус, і виконавчий комітет.
Успішний Дрогобич – це командна робота.
Якщо працювати системно і командно, то у нас все вийде. Адже нас об’єднує одна мета – процвітання нашого рідного Дрогобича!
У ювілейний рік нашого геніального земляка Івана Франка хочу завершити виступ словами його незабутнього Захара Беркута:
«Чим ми побідили?
Чи нашим оружжям тілько?
Ні. Чи нашою хитрістю тілько?
Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю».
Не нехтуймо цими словами, бо у них ключ до перемоги на двох фронтах: там на Сході і тут, у тилу, у нашому рідному місті.