Дрогобич — Smart city: Що змінилося за рік?

17:01 16 Грудня 2019

Публічні дискусії, які проводить Дрогобицька міська рада, є своєрідним підсумком року, що минає. А також, можливістю обговорити з громадою важливі питання у різних сферах.

У п’ятницю, 13 грудня, таку дискусію провели на тему «Чи Smart City в Дрогобичі дійсно smart?». Захід відбувся в межах співпраці Дрогобицької міської ради, Українського кризового медіа-центру та програми USAID #ВзаємоДія.

Про те, що змінилося за останній рік, перед громадою міста прозвітував начальник відділу ІТ та аналізу ДМР Станіслав Гайдер.

Як впливає проект «Дрогобич — Smart city» на роботу інших структурних підрозділів міськради розповіли Наталія Бермес — начальник загального відділу, Ярослав Гевко — фахівець відділу освіти, Олесь Сметана — фахівець відділу містобудування та архітектури, Зеновій Квасній – керівник прес-служби, Володимир Кондзьолка — керівник КУ «Інститут міста Дрогобича».

Експертом, який оцінив роботу команди у Дрогобичі, виступив Андрій Сліпуха – керівник відділу впровадження HELSI по Західній Україні.

Як зазначив Станіслав Гайдер, у 2019 році зроблено чимало роботи, серед якої головне:
– Здійснення продажу та оренди комунального майна через е-торги;
– Створення ресурсу доступу мешканців до відкритих даних міста та робота з наборами даних;
– Створення повної е-бази договорів та угод, що були укладені міською радою;
– Впровадження електронного кабінету мешканця з розширенням переліку послуг;
– Впровадження картки дрогобичанина;
– Створення електронного архіву та оцифрування існуючих справ;
– Створення онлайн руху маршрутного транспорту міста;
– Впровадження електронної медичної картки, електронного рецепта;
– Облаштування камер спостереження в освітніх, медичних та культурних закладах міста;
– Облаштування веб-камер в туристичних місцях Дрогобича.
– Облаштування безкоштовних Wi-Fi зон;
– Впровадження та розвиток нової та зручної системи е-документообігу;
– Впровадження відкритих бюджетів міста у КП;
– Впровадження систем моніторингу показників оточуючого середовища та санітарних норм у навчальних закладах;
– Створення та забезпечення функціонування ГЕО-інформаційної системи міста;
– Впровадження системи єдиного електронного квитка у маршрутних транспортах міста;
– Облаштування на зупинках громадського транспорту електронних табло;
– Встановлення лічильників автоматичного збору даних в комунальних закладах міста.

Також у звіті зазначено й те, що не вдалося реалізувати у 2019 році через низку об’єктивних причин, одна з яких — обмеження бюджетних коштів:
– Облаштування міських камер відеоспостереження, з можливістю розпізнавання обличчь та номерних знаків;
– Встановлення інформаційно-сенсорних кіосків;
– Розміщення розумних лавок;
– Створення внутрішнього порталу для діяльності міської ради та КП;
– Створення контактного центру «Гаряча лінія міста»;
– Впровадження «розумної системи» для вуличного освітлення;
– Розвиток безкоштовної програми навчання комп’ютерної грамотності.

Щодо роботи структурних підрозділів, за словами Наталії Бермес, завдяки реалізації проекту «Дрогобич — Smart city» та відкритості даних, значно зменшилася кількість письмових запитів: 2016р. – 457 запитів, 2017р. – 285 запитів, 2018р. – 220 запитів, 2019 – 188 запитів. Мешканці також активніше записуються на особистий прийом до міського голови через е-сервіси. Суттєво полегшило роботу зі зверненнями громадян й запровадження міської цілодобової «гарячої лінії».

У сфері освіти у садках, школах та закладах позашкілля запроваджено е-сервіс, який дає змогу максимально прозоро проводити реєстрацію дітей.

У сфері архітектури та містобудування також зроблено прорив — за допомогою спеціальних сканерів оцифровують важливі документи, які досі були лише у паперовому вигляді.

Також зроблено значний крок і в інформаційній політиці. Оновлений інтернет-портал міської ради дає змогу якісніше та структуровано доносити інформацію громадянам.

Про саму концепцію «Smart city» та необхідність її запровадження розповів керівник КУ «Інститут міста Дрогобич» Володимир Кондзьолка. За його словами, це не є чимось унікальним, а лише інструментом, який допомагає долучатися громаді до управління містом та отримати онлайн-послуги. Також Володимир Кондзьолка зазначив, що попри всі скептичні настрої на початку реалізації цього проекту, його вдалося реалізувати у відносно малому за масштабами місті. Так, Дрогобич є прикладом для інших малих міст і це відзначають на різних форумах та конкурсах.

Підбиваючи підсумки, експерт Андрій Сліпуха дав позитивну оцінку роботі команди, яка працювала над впровадженням проекту «Smart city» у Дрогобичі. А також рекомендував міськраді активніше розвивати комунікацію з мешканцями, що суттєво підсилить промоцію не лише е-сервісів, а й дасть можливість отримати більше відгуків від громади.

Модератором Круглого столу виступила представниця Українського кризового медіа-центру Юлія Гриценко.

Пряма трансляція заходу відбувалася на офіційній сторінці Дрогобицької міської ради у соцмережі Фейсбук.

___

Цей захід став можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках проекту «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «Взаємодія!». Окремі думки, висловлені під час заходу та у матеріалах, є відповідальністю організаторів і не обов’язково відображають погляди Агентства USAID або Уряду США.

Проект «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «Взаємодія!» —п’ятирічна ініціатива USAID, яка має на меті допомогти Україні у зменшенні рівня корупції та підвищенні підзвітності та прозорості управління. Проект спрямований на розширення повноважень ключових урядових інституцій у боротьбі з корупцією, побудові громадської підтримки та участі в антикорупційних зусиллях та зменшенні толерантності громадян до корупції.

Перейти до вмісту