Територіальний центр

 

ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ (НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ) знаходиться  за адресою 82100 Україна, Львівська обл., м. Дрогобич, вул. Міцкевича, 3, , тел. 2-71-71 факс (03244) 3-83-38 ел.адреса

Директор Лютик Марія Зенонівна

тел. (03244) 3-83-38  факс (03244) 3-83-38

Головний бухгалтер Шиян Марія Федорівна (03244) 2-71-71

Приймальня (03244) 2-71-71

До складу територіального центру входять такі відділення:

Відділення соціальної допомоги вдома

Завідувач відділення Чушак Марія Степанівна  (03244) 2-71-71

Відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги

Завідувач відділення Чапля Назар Васильович (03244) 2-71-71

Відділення соціально-побутової адаптації;

Відділення соціально-медичних послуг

 

 ПЕРЕЛІК
соціальних послуг, умови та порядок їх надання
структурними підрозділами територіального центру
соціального обслуговування (надання соціальних послуг) 

(НОВА РЕДАКЦІЯ)

Загальні положення
{ Текст підготовлено у Верховній Раді України }

1. Дрогобицький міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі – територіальний центр) надає:

соціально-побутові послуги – забезпечення продуктами харчування,м’яким та твердим інвентарем,  гарячим харчуванням, транспортними послугами, засобами малої механізації, здійснення соціально-побутового патронажу, виклик лікаря, придбання та доставка медикаментів, ремонт одягу та взуття, допомога у виконанні поточного ремонту житла, побутових приміщень, побутової техніки, прання білизни, перукарські послуги тощо;

психологічні послуги – надання консультацій з питань психічного здоров’я та поліпшення відносин з оточуючим соціальним середовищем, психологічної корекції, методичних порад;

соціально-педагогічні послуги – виявлення та сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб громадян,  яких обслуговує територіальний центр, організація їх дозвілля;

соціально-медичні послуги – консультації щодо запобігання виникненню та розвитку можливих органічних  розладів, збереження, підтримка здоров’я, здійснення профілактичних, лікувально-оздоровчих заходів, працетерапія;

соціально-економічні послуги   –   надання   натуральної   чи грошової допомоги;

юридичні послуги – надання консультацій з питань чинного законодавства, захист прав та інтересів громадян, яких обслуговує територіальний центр;

інформаційні послуги – надання інформації, необхідної для вирішення  складної життєвої ситуації (довідкові послуги), розповсюдження    просвітницьких і культурно-освітніх знань (просвітницькі послуги),  поширення об’єктивної  інформації про споживчі властивості та види соціальних послуг;

інші соціальні послуги, перелік, умови та порядок надання яких визначають у разі потреби Дрогобицькою міською радою

2. Територіальний центр забезпечує здійснення своїми структурними  підрозділами соціального обслуговування (надання соціальних послуг):
громадян похилого  віку,  інвалідів, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення  їм  групи  інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування  і потребують сторонньої  допомоги,  визнані  такими в  порядку, затвердженому МОЗ;

громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з   безробіттям  і зареєстровані  в державній службі зайнятості як  такі, що   шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей, нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.

3. Для соціального обслуговування (надання соціальних послуг) громадяни,  зазначені  в  абзаці  другому пункту 2 цього переліку, подають письмову заяву ( або звертаються усно) до управління  праці  та соціального захисту населення Дрогобицької міської ради, яке в триденний строк після її надходження надсилає запит до закладу охорони здоров’я  для одержання медичного  висновку про його здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі (далі – медичний висновок) до відповідного підприємства, установи, організації, що надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, або виконавчого органу сільської (селищної) ради  за місцем реєстрації громадянина для отримання довідки про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб і до нотаріуса (у разі потреби) з метою отримання витягу з Державного реєстру правочинів про відсутність (наявність) укладеного громадянином договору довічного утримання (догляду).

У десятиденний  строк після надходження запиту заклад охорони здоров’я надає медичний висновок управлінню праці  та  соціального захисту  населення Дрогобицької міської ради,  яке  у  триденний  строк  приймає рішення про необхідність або відмову  в  соціальному обслуговуванні  (наданні соціальних   послуг). У  разі отримання висновку про те, що громадянин не здатний до самообслуговування та потребує сторонньої  допомоги,  управління  праці  та  соціального  захисту населення надсилає територіальному центру заяву громадянина  разом з медичним висновком.

Після надходження  зазначених документів територіальний центр складає карту  індивідуальних  потреб  громадянина  у  соціальному обслуговуванні  (наданні  соціальних  послуг),  визначає їх зміст, уточнює обсяг,  складає план його здійснення (їх надання), укладає договір  про соціальне обслуговування (надання соціальних послуг) відділенням соціальної  допомоги  вдома  одинокого  (проживаючого самотньо) непрацездатного  громадянина та приймає рішення про необхідність соціального   обслуговування   (надання   соціальних послуг), про що видається наказ.   Для отримання соціальних послуг у відділеннях соціально-побутової адаптації та соціально-медичних послуг громадянин направляється до лікаря

територіального центру, який складає медичний висновок про можливість надання послуг цими відділеннями та визначає відсутність медичних протипоказань для перебування в колективі. Після отримання висновку директором приймається рішення про надання соціальних послуг і видається наказ.

4. Громадяни,  зазначені  в  абзаці  третьому  пункту 2 цього переліку,  для  соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  подають  письмову  заяву управлінню праці та соціального захисту населення Дрогобицької міської ради.

5. У  разі  потреби  та  за  згодою  громадян,  зазначених  у пункті 2  цього переліку,  з метою визначення додаткової потреби у натуральній  чи  грошовій  допомозі  проводиться   обстеження   їх матеріально-побутових  умов.  Для  цього утворюється комісія,  до складу якої входить не менш як  три  особи  (завідувач  (заступник завідувача) відділення, соціальний   працівник  та  соціальний робітник).

У разі   коли   громадянин,   який    потребує    соціального обслуговування (надання соціальних послуг), за віком або за станом здоров’я неспроможний самостійно прийняти рішення про необхідність його здійснення (їх надання), таке рішення може прийняти опікун чи піклувальник.

Форми заяви,  медичного  висновку,  договору  про   соціальне обслуговування  (надання соціальних послуг), карти індивідуальних потреб   громадянина у соціальному обслуговуванні (наданні соціальних  послуг),  акта обстеження матеріально-побутових умов, журналу обліку громадян,  яких обслуговує територіальний центр, затверджує Мінпраці в установленому порядку.

6. Територіальний центр забезпечує безоплатне в обсягах, визначених  державними стандартами, соціальне обслуговування (надання соціальних послуг):

громадян похилого  віку, інвалідів ,  хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення  їм  групи  інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу або рідні є громадянами похилого  віку чи визнані інвалідами в установленому порядку;

громадян, які  перебувають  у  складній  життєвій  ситуації у зв’язку  з  безробіттям  і  зареєстровані  в державній  службі зайнятості   як   такі,   що   шукають  роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму  утриманні  неповнолітніх  дітей, дітей-інвалідів, осіб  похилого  віку,   інвалідів),   якщо середньомісячний  сукупний  дохід  їх  сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.

Для окремих структурних підрозділів територіального центру можуть передбачатись особливі умови здійснення безоплатного соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

7. Територіальний  центр  може  надавати  платні  соціальні послуги (в межах наявних можливостей), визначені постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 12 «Про порядок надання платних соціальних послуг та затвердження їх переліку» та цим переліком:

громадянам похилого віку, інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;

громадянам, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей вищий ніж прожитковий мінімум для сім’ї»;

тарифи на    платні    соціальні    послуги    встановлюються територіальним центром відповідно до постанови Кабінету  Міністрів України від   9   квітня  2005  р.  N  268  “Про затвердження  Порядку  регулювання тарифів  на  платні  соціальні послуги”  і затверджуються його директором;

кошти, що надходять від надання  платних соціальних послуг, використовуються   в установленому законодавством порядку.

Територіальний центр (у межах наявних можливостей) може надавати соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, із встановленням диференційованої плати відповідно до законодавства.

Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами соціальних послуг, надаються за плату.

7.1. У виняткових випадках громадяни, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, можуть звільнятися від сплати за соціальне обслуговування (надання соціальних послуг) в структурних підрозділах територіального центру в разі, коли такі рідні належать до малозабезпечених і отримують державну соціальну допомогу в установленому законодавством порядку, залежні від психоактивних речовин, алкоголю, перебувають у місцях  позбавлення волі тощо. Для цього сесія Дрогобицької міської ради або профільна депутатська комісія ради з питань праці та соціального захисту населення приймає рішення про звільнення громадян, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, від зазначеної плати.

8. На  кожного  громадянина, якого обслуговує територіальний центр,  ведеться  особова  справа,  в  якій   міститься   заява громадянина,   медичний   висновок  (крім  відділення  організації надання  грошової  та   натуральної   допомоги), документи,  що підтверджують  право  громадянина  на  соціальне  обслуговування (надання соціальних послуг) та соціальну допомогу.  Формування, облік та зберігання особової справи здійснюється у відділенні, яке обслуговує громадянина постійно.

9. Працівники  територіального  центру, які здійснюють соціальне обслуговування (надання соціальних послуг),  зобов’язані сумлінно  ставитися  до  виконання  своїх  обов’язків,   поважати гідність громадян,  не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо  громадян,  яких  вони  обслуговують,  зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов’язків, а також інформацію, що може  бути  використана  проти  зазначених громадян.

10. Медичними протипоказаннями для соціального обслуговування (надання соціальних послуг) громадян є наявність у них інфекційних захворювань, залежності  від  психоактивних  речовин,  алкоголю, психічних захворювань,  що потребують перебування на  спеціальному диспансерному обліку.

У разі   виявлення  у  громадянина  зазначених протипоказань працівники  територіального центру зобов’язані надати   йому інформацію   про   можливі   шляхи   отримання   необхідного  йому соціального обслуговування (надання  соціальних  послуг)  в  інших установах.

11. Обслуговування  громадян,  зазначених у пункті 2 цього переліку,   структурними підрозділами територіального центру припиняється за письмовим повідомленням громадян у разі:

1) поліпшення  стану  здоров’я,  виходу  із складних життєвих обставин,  в  результаті  чого  громадянин  втрачає  потребу в соціальному обслуговуванні (наданні соціальних послуг);

2) виявлення  у  громадянина,  якого  безоплатно  обслуговує територіальний  центр,  працездатних   рідних   (батьків,   дітей, чоловіка,  дружини)  або  осіб,  які  відповідно  до законодавства повинні забезпечити йому догляд і  допомогу,  або  осіб,  з  якими укладено договір довічного утримання (догляду), спадковий договір;

3) направлення громадянина   до  стаціонарного  відділення територіального центру,  будинку-інтернату для  громадян  похилого віку,   пансіонату,  психоневрологічного  інтернату, будинку  для ветеранів та інших закладів постійного проживання;

4) зміни місця проживання;

5) поліпшення матеріально-побутових умов,  у результаті якого громадянин не потребує соціально-економічних послуг (для громадян, які  потребували  надання  цих  послуг  у  відділенні  організації надання адресної натуральної та  грошової  допомоги);

6) грубого, принизливого ставлення громадянина до обслуговуючого  персоналу,  соціальних   працівників,   соціальних робітників  та  інших  працівників  територіального  центру і його структурних підрозділів;

7) порушення громадського порядку (сварки, бійки тощо);

8) систематичного перебування в стані алкогольного, наркотичного сп’яніння;

9) виявлення медичних  протипоказань   для   соціального обслуговування (надання соціальних послуг) територіальним центром;

10) надання громадянинові соціальних послуг фізичною  особою, якій призначено грошову компенсацію у встановленому законодавством порядку;

11) обслуговування також припиняється у разі смерті громадянина.

12. Про  припинення   соціального  обслуговування   (надання соціальних послуг) громадянина видається наказ,  на підставі якого вноситься інформація до  електронної  бази  даних  територіального центру  і  робиться позначка в журналі обліку та в особовій справі із  зазначенням  дати  за  підписом завідувача відділення, яке обслуговувало громадянина. Повідомлення про припинення соціального обслуговування (надання    соціальних    послуг)    громадянина територіальним  центром  надсилається  до управління праці та соціального захисту населення Дрогобицької  міської ради.

Перелік, умови та порядок здійснення
соціального обслуговування
(надання соціальних послуг)
відділенням соціальної допомоги вдома
територіального центру

13. Відділення  соціальної  допомоги  вдома   територіального центру  (далі  – відділення соціальної допомоги вдома) утворюється для соціального обслуговування (надання соціальних послуг) не менш як 80 таких одиноких громадян, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають III,  IV і V  групу  рухової  активності)  і  потребують сторонньої допомоги, соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в  домашніх умовах згідно з медичним висновком:

похилого віку;

інвалідів (які досягли 18-річного віку), крім  інвалідів унаслідок  нещасного  випадку  на  виробництві  або   професійного захворювання,   які  отримують  соціальну  допомогу  на  постійний сторонній догляд,  побутове та спеціальне  медичне  обслуговування відповідно  до  Закону  України  “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від  нещасного  випадку  на  виробництві  та професійного захворювання,  які  спричинили втрату працездатності»

хворих (з числа одиноких осіб працездатного віку на період до встановлення  їм  групи  інвалідності,  але  не  більш  як  чотири місяці).

Відділення не здійснює  соціального  обслуговування  (надання соціальних   послуг)   громадян,   які   потребують   цілодобового стороннього догляду.

14. Право на позачергове  соціальне  обслуговування  (надання соціальних  послуг)  відділенням  соціальної  допомоги вдома мають одинокі ветерани війни,  особи,  на яких  поширюється  дія  Закону України  “Про  статус  ветеранів  війни,  гарантії  їх соціального захисту” , жертви нацистських переслідувань, особи, які постраждали  внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1,2 і 3 категорії.

15. У  територіальному  центрі  може  бути  утворено   кілька відділень   соціальної   допомоги  вдома  або  одне  відділення  з відповідною структурою, штатним розписом і фондом оплати праці.

16. У разі виявлення не менш як 50 непрацездатних громадян  з порушеннями  опорно-рухового апарату,  зору,  слуху,  з психічними розладами (соціально-безпечні,  які не перебувають на спеціальному диспансерному обліку),  інших категорій громадян, які не здатні до самообслуговування та які  потребують  соціального  обслуговування (надання соціальних послуг) вдома, за рішенням сесії Дрогобицької міської ради можуть бути утворені спеціалізовані відділення.

17. Якщо громадян,  які потребують соціального обслуговування (надання  соціальних  послуг),  виявлено  менш  як  80  осіб  (для спеціалізованого відділення – менш як 50 осіб),  їх обслуговування може  здійснюватися

згідно  з  договором,  який   укладається   з непрацюючою  фізичною особою і територіальним центром,  про оплату відповідної роботи за рахунок  коштів,  що  виділяються  для  цієї мети.

18. Відділення   соціальної   допомоги   вдома   надає   такі соціально-побутові послуги:

1) приготування  (допомога   в   приготуванні)   їжі   вдома, годування,  доставка гарячих обідів, у тому числі з їдалень, кафе, інших закладів (підприємств) ресторанного господарства;

2) придбання та  доставка  товарів  з  магазину  або  базару, доставка книг,  газет,  журналів,  медикаментів за кошти громадян, які обслуговуються;

3) виклик лікаря,  надання допомоги в проведенні  періодичних медичних оглядів та госпіталізації, відвідування хворих у закладах охорони  здоров’я,  організація  консультацій  лікарів  та   інших спеціалістів;

4) допомога   у   прибиранні   приміщення,   пранні  білизни, дотриманні  особистої  гігієни,  виконанні  різних  видів  дрібних ремонтних   робіт   у   приміщенні,   ремонті   одягу  та  взуття;

5) оформлення документів  на  отримання  субсидій  на  оплату житлово-комунальних  послуг  та  інших  видів соціальної допомоги, внесення платежів;

6) читання преси;

7) допомога в обробітку присадибних ділянок (площа  обробітку присадибних   ділянок   визначається   рішенням  Дрогобицької міської ради,  але  не більш як 0,02 гектара);

8) оформлення  документів  на  санаторно-курортне  лікування, влаштування  до  будинку-інтернату  чи  стаціонарного   відділення територіального     центру,    геріатричного    будинку-інтернату, пансіонату  для  ветеранів  війни  і  праці,   психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів, інших соціальних закладів;

9) сприяння  у  забезпеченні необхідними технічними та іншими засобами реабілітації;

10) оформлення   замовлень   та   організація   контролю   за своєчасним  і  якісним  наданням  послуг  підприємствами торгівлі, ресторанного    господарства,    побуту,     зв’язку,     службами житлово-комунального     господарства,     закладами     культури;

11) створення умов для посильної праці,  організації трудової терапії вдома;

12) вирішення  за  дорученням  громадян,  які обслуговуються, питань у  державних  органах,  на  підприємствах,  в  установах  і організаціях;

13) інші соціальні послуги.

19. Відділення  соціальної  допомоги  вдома  може здійснювати обслуговування громадян  похилого  віку,  інвалідів ( які досягли 18-річного віку),   хворих  (з  числа  осіб  працездатного віку на період до встановлення їм групи  інвалідності,  але  не  більш  як чотири  місяці),  які  не здатні до самообслуговування,  але мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу.

 

 

Обслуговування таких   громадян   здійснюється    за    плату відповідно до тарифів на платні соціальні послуги.

20. За рішенням Дрогобицької міської ради може прийматись, як виняток,  рішення  про  звільнення  від  плати за соціальне обслуговування (надання соціальних  послуг)  відділенням соціальної допомоги вдома громадян,  які мають рідних,  що повинні забезпечити їм догляд і допомогу. В такому разі видатки, пов’язані із   соціальним   обслуговуванням   (наданням  соціальних  послуг) громадян,  передбачаються в кошторисі  територіального  центру  за рахунок додаткових коштів місцевих бюджетів.

21. Відділення соціальної допомоги вдома має право організовувати надання на платній та безоплатній основі швацьких, кравецьких послуг, перукарські послуги, прання білизни тощо. Відділення соціальної допомоги вдома співпрацює по наданню цих послуг з усіма структурними підрозділами територіального центру.

22. Відділення  соціальної  допомоги  вдома очолює завідувач, який  повинен  мати  вищу  освіту   (магістр, спеціаліст) відповідного напряму підготовки і стаж роботи за фахом не менш як три роки.

23. Положення  про  відділення  соціальної   допомоги   вдома затверджується директором територіального центру.

24. Кількість громадян, яких повинен обслуговувати соціальний працівник, соціальний робітник, обсяг їх роботи визначає завідувач (заступник  завідувача)  відділення  соціальної  допомоги  вдома з урахуванням стану здоров’я громадянина,  який обслуговується, його віку,  рівня рухової активності,  здатності до самообслуговування, місця та  умов  проживання,  наявності  транспортного  сполучення, інших  факторів,  що  можуть  вплинути  на  здійснення соціального  обслуговування  та  якість   надання   соціальних   послуг   (один соціальний   робітник  обслуговує не менше   десять громадян у містах  з  комунальними зручностями; один    соціальний    робітник   обслуговує   двох непрацездатних  громадян,  яким  установлена   V   група   рухової активності).

25. На   підставі   даних   карти   індивідуальних  потреб  у соціальному  обслуговуванні   (наданні   соціальних   послуг)   та медичного  висновку  громадянин  і  територіальний центр укладають договір,  у якому зазначаються види,  зміст та  обсяг  послуг,  що надаватимуться    безоплатно    або    за   плату,   обумовлюються періодичність,  строки  надання  соціальних   послуг   відділенням соціальної допомоги вдома, інші умови.

26. Відділення  соціальної  допомоги  вдома  згідно з умовами договору та відповідно до затвердженого графіка,  але не  менш  як два рази на тиждень,  забезпечує відвідування громадян,  яких воно обслуговує,  організовує надання  передбачених  договором  послуг, контролює їх якість,  виявляє додаткові потреби, вживає заходів до їх задоволення.

27. На  кожного  громадянина,  якого  обслуговує   відділення соціальної   допомоги  вдома,  ведеться  особова  справа,  в  якій міститься:

1) письмова заява громадянина;

2) медичний висновок про не здатність до  самообслуговування, потребу  в  постійній  сторонній  допомозі  та  догляді в домашніх умовах;

3) карта індивідуальних потреб у  соціальному  обслуговуванні (наданні соціальних послуг);

4) один   примірник   договору,   укладеного  громадянином  і територіальним  центром  про  соціальне  обслуговування  (надання соціальних послуг);

5) довідка про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;

6) витяг  з  Реєстру  правочинів  про  відсутність укладеного договору довічного утримання (догляду), виданий нотаріусом за наявності;

7) копія довідки про встановлення групи інвалідності за наявності;

8) копія   рішення  Дрогобицької міської ради або профільною депутатською комісією ради з питань праці та соціального захисту населення  про звільнення від плати громадян похилого віку,  інвалідів ( які досягли 18-річного віку),  хворих  (з  числа осіб  працездатного  віку  на  період  до  встановлення  їм  групи інвалідності,  але не більш як чотири місяці),  які не  здатні  до самообслуговування,  але  мають рідних,  що повинні забезпечити їм догляд і допомогу за наявності;
9) копія  наказу  про  здійснення  (припинення)   соціального обслуговування (надання соціальних послуг);

10) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.

28. Під  час  соціального  обслуговування (надання соціальних послуг) відділення  соціальної  допомоги  вдома  може  надавати  у тимчасове  користування  громадян  наявні у нього технічні та інші засоби реабілітації,  засоби малої  механізації,  предмети  першої потреби, окремі побутові прилади тощо.

Перелік, умови та порядок здійснення
соціального обслуговування (надання соціальних
послуг) відділенням соціально-побутової
адаптації територіального центру

29. Відділення соціально-побутової адаптації  територіального центру   (далі   –   відділення   соціально-побутової   адаптації) утворюється для  соціального  обслуговування  (надання  соціальних послуг)   не  менш  як  30  громадян похилого віку,  інвалідів (які досягли 18-річного віку), що  частково  втратили  здатність до самообслуговування на день.

Відділення соціально-побутової  адаптації обслуговує громадян незалежно від їх сімейного стану,  які  мають  часткове  порушення рухової   активності   та  не  мають  медичних  протипоказань  для перебування  в  колективі  та  потребують  соціально-побутової   і психологічної      адаптації,    надання     соціально-побутових, соціально-педагогічних,  психологічних  послуг  з  метою  усунення обмежень  життєдіяльності,  підтримання  соціальної  незалежності, відновлення знань,  вмінь та навичок  з  орієнтування  в  домашніх умовах, ведення   домашнього  господарства,  самообслуговування, поведінки у суспільстві, сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб осіб, організації дозвілля і відпочинку.

30. Відділення соціально-побутової адаптації надає:

соціально-побутові послуги   –  соціально-побутова  адаптація осіб  похилого  віку,  інвалідів   з   метою  усунення   обмежень життєдіяльності,   підтримка   соціальної незалежності,  навчання трудовим навичкам, адаптація до посильної трудової діяльності;

соціально-педагогічні послуги –  організація  індивідуального корекційного  процесу  з  відновлення  знань,  вмінь  та навичок з орієнтування в домашніх умовах,  ведення домашнього  господарства, самообслуговування,  поведінки у суспільстві,  виховування навичок спілкування,  виявлення та сприяння розвитку різнобічних інтересів і  потреб,  організація  дозвілля і відпочинку (проведення лекцій, бесід,  зустрічей,  створення  самодіяльних  художніх  колективів, гуртків тощо);

психологічні послуги  –  організація  надання  консультацій з питань психічного здоров’я  та  поліпшення  відносин  з  оточуючим соціальним середовищем,  психологічна корекція,надання методичних порад;

інформаційні послуги –  надання  інформації,  необхідної  для ліквідації складної життєвої ситуації, що склалася;
інші соціальні послуги.

31. На   кожного  громадянина,  якого  обслуговує  відділення соціально-побутової адаптації,  ведеться особова  справа,  в  якій міститься:

1) письмова заява громадянина;

2) медичний   висновок   про  потребу  в  соціально-побутовій адаптації та відсутність медичних протипоказань для перебування  в колективі;

3) карта індивідуальних потреб у соціальних послугах;

4) копія довідки про встановлення групи інвалідності за наявності;

5) довідка про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;

6) копія наказу про здійснення (припинення) обслуговування;

7) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.

32. Відділення     соціально-побутової    адаптації    очолює завідувач,який повинен  мати  вищу  освіту   (магістр, спеціаліст) відповідного напряму підготовки і стаж роботи за фахом не менш як три роки.

33. У складі територіального центру може утворюватися  кілька відділень   соціально-побутової   адаптації   залежно   від  місця проживання громадян,  яких він обслуговує,  стану їх  здоров’я  та потреб.

Перелік, умови та порядок надання
соціальних послуг відділенням
соціально-медичних послуг територіального центру

34. Відділення   соціально-медичних   послуг  територіального центру (далі – відділення соціально-медичних  послуг)  утворюється для обслуговування не менш як 50 громадян на день або за наявності 25-ти ліжко-місць  для  громадян  похилого  віку,  інвалідів (які досягли 18-річного віку)  з   частковим   порушенням  рухової активності, які частково не здатні до самообслуговування.

Відділення обслуговує громадян  незалежно  від  їх  сімейного стану,  які  не  мають  медичних  протипоказань  для перебування в колективі  та  потребують  соціально-медичних послуг   з   метою запобігання  виникненню  та  розвитку можливих органічних розладів особи, підтримки її здоров’я.

35. Відділення соціально-медичних послуг надає:

соціально-медичні послуги  –  організація  консультацій  щодо запобігання  виникненню  та  розвитку можливих органічних розладів особи,   підтримка   її   здоров’я,   здійснення   профілактичних, лікувально-оздоровчих заходів;

психологічні послуги  –  організація  консультацій  з  питань психічного здоров’я та поліпшення відносин з оточуючим  соціальним середовищем, психологічна корекція, методичні поради;

інформаційні послуги  –  надання  інформації,  необхідної для ліквідації складної життєвої ситуації, що склалася;
інші соціальні послуги.

36. На  кожного  громадянина,  якого  обслуговує   відділення соціально-медичних   послуг,   ведеться  особова  справа,  в  якій міститься:

1) письмова заява громадянина;

2) медичний  висновок  про   потребу   в   соціально-медичних послугах  та  відсутність медичних протипоказань для перебування в колективі;

3) карта індивідуальних потреб у соціальних послугах;

4) довідка про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;

5) копія наказу про здійснення (припинення) обслуговування;

6) довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг.

37. Відділення соціально-медичних  послуг  очолює  завідувач, який повинен  мати  вищу  освіту  (магістр, спеціаліст) відповідного напряму підготовки і стаж роботи за фахом не менш як три роки.

 

Перелік, умови та порядок здійснення
соціального обслуговування (надання
соціальних послуг) відділенням організації
надання адресної натуральної та грошової
допомоги територіального центру

38. Відділення  організації  надання  адресної натуральної та грошової  допомоги  територіального  центру  (далі  –   відділення адресної  допомоги)  утворюється для обслуговування не менш як 500 таких громадян, які відповідно до акта обстеження матеріально-побутових  умов  потребують  натуральної  чи  грошової допомоги:

похилого віку;

інвалідів;

хворих (з  числа  осіб  працездатного  віку  на   період   до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці) у разі коли вони на своєму утриманні  мають  неповнолітніх  дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів;

які перебувають  у  складній  життєвій  ситуації  у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі,що шукають роботу,  стихійним лихом, катастрофою, у разі коли вони мають на своєму утриманні  неповнолітніх  дітей,  дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів.

Право на безоплатне обслуговування відділенням адресної допомоги мають:

громадяни, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу або рідні є громадянами похилого віку чи визнані інвалідами в установленому порядку;

інші громадяни похилого віку, інваліди, хворі (з числа осіб працездатного віку на період встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж 1,5 прожиткового мінімуму для сім’ї;

громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості, як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні  неповнолітніх  дітей,  дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.

39. Відділення  адресної  допомоги  виходячи  з  можливостей, наявної   фінансової   та  матеріально-технічної  бази  безоплатно забезпечує громадян:

які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;

похилого віку, інваліди, хворі (з числа осіб працездатного віку на період встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж 1,5 прожиткового мінімуму для сім’ї;

які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості, як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні  неповнолітніх  дітей,  дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.

1) одягом, взуттям, іншими предметами першої потреби;

2) ліками, предметами медичного призначення;

3) предметами побутової гігієни;

4) продовольчими та промисловими товарами;

5) гарячими обідами тощо.

40. Відділення адресної  допомоги  має  право  організовувати надання  на  платній  та безоплатній основі швацьких,  кравецьких, перукарських послуг, прання білизни, послуг  з  ремонту  вікон,  дверей,  квартир (будинків),   санвузлів,   дахів,   парканів,  побутової  техніки, радіоапаратури,  холодильників,  взуття.

41. Якщо   в   ході   обстеження  матеріально-побутових  умов громадян з числа осіб,  зазначених  у  пункті  38 цього  переліку,  які  мають  право  на обслуговування відділенням адресної допомоги,  буде встановлено,  що вони перенесли операцію, тривале захворювання,  у зв’язку з чим перебували на стаціонарному лікуванні  у   закладі   охорони  здоров’я   і   мають   офіційне підтвердження  пов’язаних  з  цими  обставинами  грошових  витрат, натуральна  чи  грошова  допомога  надається  їм  за   умови,   що середньомісячний   сукупний   дохід  їх  сімей  за  останні  шість календарних місяців,  що передують місяцю звернення,  не перевищує встановлених  законом  двох  прожиткових  мінімумів для осіб,  які втратили працездатність.

42. Середньомісячний сукупний дохід сім’ї визначається згідно з  Методикою  обчислення  сукупного  доходу  сім’ї  для всіх видів соціальної  допомоги,  затвердженою  спільним  наказом   Мінпраці, Мінекономіки, Мінфіну,    Держкомстату,    Держсім’ямолоддю    від 15 листопада 2001 р.N486/202/524/455/3370 .

43. Відділення адресної допомоги може  організовувати  пункти прийому   від   громадян,   підприємств,  установ  та  організацій продуктів харчування,  одягу,  взуття,  меблів,  предметів  першої потреби,   побутової   техніки,   коштів,   робіт  та  послуг  для задоволення потреб малозабезпечених  громадян.

44. Відділення  адресної  допомоги  здійснює   обслуговування   громадян  за  умови  подання  письмової  заяви, довідки про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб,  довідки  про  доходи  всіх членів сім’ї .

За згодою   громадянина  складається  акт обстеження його матеріально-побутових умов.

45.  На кожного громадянина, якого обслуговує відділення адресної допомоги, ведеться особова справа, в якій міститься:

1) письмова заява громадянина;

2) довідка про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщення/будинку осіб;

3) довідка про доходи членів сім’ї або довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг;

4) копія наказу про здійснення (припинення) обслуговування.

Соціальний працівник відділення  адресної  допомоги формує особові справи громадян, які звернулися за допомогою, перевіряє відомості, зазначені у поданих ними документах, і вносить їх до електронної бази даних територіального центру.

У разі надання натуральної чи грошової допомоги громадянинові видається   документ   із  зазначенням  його  прізвища,  ім’я,  по батькові,  адреси,  виду  наданої допомоги,  її   кількісних   та вартісних показників.

У разі   коли   громадянин   через  часткову  втрату  рухової активності не  може  відвідати  відділення  адресної  допомоги  та особисто  отримати допомогу,  адміністрація територіального центру вживає заходів для доставки допомоги громадянину  за  місцем  його проживання.

46. Відділення   адресної  допомоги  очолює  завідувач, який повинен  мати  вищу  освіту   (магістр, спеціаліст)  відповідного напряму підготовки і стаж роботи не менш як три роки.

Читайте також: