Освіта: STEM-освіта – дієвий інструмент Нової української школи

0:00 18 Жовтня 2017

12 жовтня 2017 року на базі Будинку науково-технічної творчості учнівської молоді  відбувся семінар-практикум керівників навчальних закладів міст Дрогобича та Стебника на тему «Запровадження STEM-освіти в практику роботи ЗНЗ та ПНЗ як інноваційний підхід реалізації дидактичних принципів Нової української школи». Про STEM як сучасний освітній тренд розповіла Галина Марчук, завідувач ММК. Зокрема, вона наголосила, що  акронім STEM вживається для позначення напряму в освіті, що охоплює природничі науки (від англ. Science), технології (Technology), інженерію, проектування, дизайн (Engineering), математику (Mathematics), сутність якого полягає у поєднанні міждисциплінарних практик орієнтованих підходів до вивчення природничо-математичних дисциплін. STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії та нових знань. STEM-орієнтований підхід до навчання сприяє популяризації інженерно-технологічних професій серед молоді, підвищенню поінформованості про можливості їх кар’єри в інженерно-технічній сфері, формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.

Про реалізацію  STEM-підходів на уроках математики в основній школі розповіла Людмила Роман,  вчитель математики ЗОШ №1 ім. І. Франка, переможець міського туру конкурсу «Вчитель року – 2016» у номінації «Математика». З доповіддю «Інформаційні технології як шлях удосконалення STEM–освіти» виступила Олеся Возняк, вчитель інформатики ЗОШ №1 ім. І. Франка.

Серед методів навчання в STEM – освіті особливе місце займає метод проектів.   Учасники семінару мали можливість переглянути презентацію учнівського навчального проекту з фізики «Розробка макету автономного холодильника», яку підготували учні 9 класу ЗОШ №4 Остап Дідух та Софія Роговська, переможці обласного конкурсу учнівських проектів з фізики «Фізика навколо нас» (керівник Надія Павловська,  вчитель фізики ЗОШ №4).

Про сучасні підходи та перспективи впровадження STEM-освіти у позашкіллі розповів Ярослав Арістов, директор Будинку науково-технічної творчості учнівської молоді. Ірина Мацьків, директор Станції юних туристів, у своєму виступі наголосила на ролі навчальних екскурсій при формування компетентностей учнів у STEM-освіті.

Учасники семінару взяли участь у майстер-класах «Виготовлення сувеніру – брошки фетру», який провела Уляна Чабан, керівник гуртка БНТТУМ, та «В’язання вузлів» (Ірина Мацьків, директор Станції юних туристів), побували на презентації гуртка картингу (керівник гуртка БНТТУМ Анатолій Черни), ознайомилися із матеріально-технічної базою  та виставкою творчих робіт вихованців гуртків БНТТУМ.

Учасники семінару дійшли висновку, що  STEM – освіта має кілька беззаперечних переваг, якщо порівнювати її з традиційною. Серед них: інтегроване навчання по «темах», а не по предметах; застосування науково-технічних знань у реальному житті; розвиток навичок критичного мислення та вміння розв’язувати практичні проблеми; підготовка дітей до технологічних інновацій життя. Упровадження STEM-­освіти повністю відповідає концепції Нової української школи.

Перейти до вмісту