Розділ: Інформація для населення

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЗАРЕЄСТРОВАНИХ БЕЗРОБІТНИХ

Зареєстровані безробітні мають право на:
1) безоплатне одержання від територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції:
• послуг з пошуку підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, в тому числі на громадські та інші роботи тимчасового характеру;
• консультаційних, інформаційних та профорієнтаційних послуг з метою обрання або зміни виду діяльності (професії);
• інформації про свої права та обов’язки як безробітного;
• відомостей про себе, які містяться в Єдиній інформаційно-аналітичній системі;
2) матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно до Законів України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Про зайнятість населення»;
3) збереження права на виплату допомоги по безробіттю на період участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру (тривалістю до 180 днів, зокрема у разі заміщення тимчасово відсутнього працівника) у розмірах, встановлених до укладення ними строкового трудового договору на участь у таких роботах;
4) оскарження, у тому числі до суду, дій або бездіяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, їх посадових осіб, що призвели до порушення прав щодо зайнятості особи.
Зареєстровані безробітні зобов’язані:
1) самостійно або за сприяння територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснювати активний пошук роботи, який полягає у вжитті цілеспрямованих заходів до працевлаштування, зокрема, взяття участі у конкурсних доборах роботодавців;
2) відвідувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в якому він зареєстрований як безробітний у визначений і погоджений з ним час, але не рідше ніж один раз на тридцять календарних днів;
3) дотримуватися письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню, зокрема брати участь у заходах, пов’язаних із сприянням забезпеченню зайнятості населення;
4) інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.
Громадяни, що реєструються в центрі зайнятості несуть відповідальність за достовірність поданих даних та документів, на підставі яких визнаються безробітними призначається матеріальне забезпечення та надаються соціальні послуги.

 

Інформування клієнтів про можливості пошуку роботи за сприяння ЦЗ, у т.ч. електронними засобами пошуку роботи (тач-скринів, комп’ютерів вільного доступу тощо)

Ви можете скористатися інформаційними матеріалами та технічними засобами, які допоможуть Вам у пошуку роботи. Інформацією, яка сприяє пошуку роботи можна користуватись самостійно в любий зручний для Вас час, як в приміщенні центру зайнятості, так і віддалено за допомогою інтернет  ресурсів. Інформацію про актуальні вакансії можна переглянути в інформаційному секторі на стендах, в друкованих виданнях, а також за допомогою електронного консультанта чи комп’ютера вільного доступу до інтернет ресурсів. Адміністратор залу покаже де це все розташовано, продемонструє, як працює тач-скрін, допоможе знайти адреси інтернет ресурсів, що відображені на стендах.

Допомога у пошуку роботи  при первинному зверненні громадян

 Звернувшивсь в інформаційний сектор центру зайнятості, адміністратор залу зустріне Вас та:

-    з’ясує потреби у послугах ДСЗ; 

- надасть первинну інформацію щодо можливостей пошуку роботи та   індивідуальну інформаційну консультацію;

- ознайомить з переліком інформаційних матеріалів, які є у ЦЗ, з’ясує яка інформація більше цікавить, продемонструє можливість використання та надасть допомогу в опрацюванні матеріалів;

-  ознайомить з переліком актуальних та перспективних вакансій ;

- ознайомить з переліком вакансій, які були зібрані  з інших джерел інформації;

- ознайомить з графіком проведення навчання, яке організовується службою зайнятості;

- ознайомить з графіком проведення заходів, які проводяться у ЦЗ;

- ознайомить з взірцями резюме та порадами щодо його складання;

-  надасть первинну інформацію про можливість отримання ваучера;

-  сформує запит для довідок та  видасть їх;

Облікова реєстрація шукачів роботи, видача направлень на працевлаштування

Облікову реєстрацію шукачів роботи здійснює адміністратор залу, а саме:

  • здійснює реєстрацію в системі ЄІАС: створює та виповняє ПК шукача роботи, відповідно до наявних документів та письмово відтворює дані;
  • надає профінформаційну послугу;
  • у разі наявності підходящих вакансій презентує по телефону роботодавцю претендента на роботу, домовляється про дату та час проходження співбесіди та видає направлення на працевлаштування, у т. ч. на роботи тимчасового характеру;
  • у разі відсутності прийнятної роботи видає талон на наступний прийом до необхідного фахівця ЦЗ  для формування заяв, прийняття рішень тощо, інформує про надані послуги, дату та час  наступного відвідування (№ робочого місця спеціаліста тощо).
Відвідування особистого консультанта

Особистий консультант  з працевлаштування:

  • з’ясовує наміри і бажання клієнта, які необхідні для пошуку і підбору роботи;
  • формує мотивацію у клієнта до наполегливого пошуку роботи;
  • з’ясовує у клієнта результати самостійного пошуку роботи в інформаційному секторі та у період між відвідуваннями центру зайнятості;
  • здійснює підбір підходящої роботи, при наявності підходящої роботи презентує по телефону роботодавцю претендента на роботу, домовляється про дату та час проходження співбесід, видає направлення на працевлаштування, а у разі відсутності  підходящої роботи підбирає інші імовірні варіанти працевлаштування;

-  у разі відсутності підходящої роботи, надає статус безробітного та приймає рішення про призначення, скорочення та відкладення допомоги по безробіттю;

– здійснює підбір громадських або інших тимчасових робіт;

- узгоджує та призначає час та дату наступного відвідування.