Три замортизовані приватні водопроводи спричиняли проблему зниженого тиску у мережі мікрорайону вул. Львівської

8:55 16 Червня 2025

Тривалий час мешканці вул. Київської, Воїнів УПА, Рівної, Козацької, пров. Ясного, Львівської потерпали від неналежної якості водопостачання через знижений тиск у мережі. Після надходження перших скарг підприємство розпочало пошукові роботи з виявлення витоків води. Ці пошуки були ускладнені тим, що розгерметизація труби ніде назовні не проявлялася. Таким чином не було жодної зачіпки, яка б допомогла швидше знайти проблему підземних комунікацій. Передусім було ретельно обстежено усі вуличні водопровідні мережі. Відтак стало зрозуміло, що йдеться про приховані витоки води, наявні на приватних індивідуальних водопроводах до житлових будинків.

Географія пошуків у цьому мікрорайоні, забудованому ще у 70-х роках минулого сторіччя, велика. На наступному етапі пошуків було встановлено запірні арматури на вуличних водопроводах мікрорайону, що дало змогу розмежувати потоки води та звузити локації пошуку. Крок за кроком і професійні рішення та дії працівників служби пошуково-запобіжних робіт привели їх на вул. Львівську.

Водопровід на вул. Львівський діаметром 100мм під’єднаний до водопроводу на вул. Наливайка діаметром 300 мм, яким транспортується вода у мікрорайон вул. Самбірської, А. Шептицького, В. Стуса. На місці підключення вуличного водопроводу до магістрального було встановлено електронний датчик тиску. Також проміжний датчик тиску був розміщений на перехресті вул. Київської та пров. Ясного. Завдяки різниці показників цих датчиків стало очевидним, що проблема є  саме на водних комунікаціях вул. Львівської. При обстеженні каналізаційного колектора вул. Львівської у ньому був виявлений потік чистої води. Відтак фахівцям залишилося дослідити останнє, проте найскладніше, питання – звідки тече вода. Точні місця розгерметизації труб вдалося встановити за допомогою спеціального приладу.

10 червня два місяці старань спеціалістів служби пошуково-запобіжних робіт увінчалися успіхом. Спочатку бригада здійснила розкопку у першій визначеній локації. Як результат було виявлено замортизований ввід до приватного будинку. Наступного дня розкопки були проведені у другому місці, де виявлено два діряві приватні вводи. Ці три комунікації були від’єднанні від вуличної труби задля припинення втрат води. Одразу після цього тиск водопостачання нормалізувався у мешканців усіх вулиць мікрорайону. Саме з цих трьох приватних труб відбувалися приховані витоки води, які ніяк не давали про себе знати на поверхню і спричиняли проблему зниженого тиску у цілому мікрорайоні.

Ця ситуація має два важливих висновки для споживачів:

Варто пам’ятати, що водопровідний ввід – трубопровід від мережі виконавця комунальної послуги у місці приєднання до зовнішньої стіни будинку відповідно до п. 1 Розділу ІІ  Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України є власністю споживача.

Споживач має дбати за стан комунікацій, які є у його власності. Дбати – означає принаймні перед тим, як облаштовувати подвір’я бруківкою, поцікавитися, скільки років водопровідній трубі і як довго вона ще може прослужити. Якщо цього не робити, то рано чи пізно постане неочікувана проблема не тільки для власника водопроводу, а й дискомфорт відчують мешканці цілого мікрорайону.

Згідно з п.9 розділу II та п.6 розділу XI Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, споживач забезпечує ремонт та усунення аварійних ситуацій на мережах, що йому належать. Споживачі вул. Львівської, у яких виявлено замортизовані водопровідні вводи, адекватно сприйняли ситуацію і висловлювали розуміння, що труби, прокладені до будинків ще їхніми пращурами, і так дуже довго «прожили».

11 841 абонетів КП «Дрогобичводоканал» проживають у приватних будинках, кожен з яких під’єднаний до комунальної мережі водопровідним вводом у середньому завдовжки 20 м. У підсумку йдеться про 236 км приватних мереж, які належать споживачам і через які часто виникають витоки води.

Для водоканалу випадок на вул. Львівській ще одне підтвердження того, що встановлення лічильника – єдиний шлях до раціонального споживання води. В одного із споживачів на вул. Львівській не було засобу обліку, нарахування за спожиті послуги проводилося на одну особу. Якби був лічильник, встановлений у місті під’єднання приватного водопроводу до вуличного , як це сьогодні прописано законодавством, то цей витік споживач побачив одразу у сумі, яку б довелося сплатити за водопостачання. При прийомі на облік нових споживачів   водоканал  вимагає відповідно до Правил, щоб лічильник був встановлений на межі територій, що звужує кількість мереж, у яких подається необлікована вода. Це стимулюватиме споживача дбати про належний стан своїх комунікацій. Запроваджена нещодавно плата за полив у літній період  ще одне заохочення до встановлення засобів обліку. Підприємство не може проконтролювати споживання у таких абонентів – поливають вони кущі, дерева, газони городи чи збудь-якою іншою метою використовують не обліковану воду. Тому сьогодні задіяний законний інструмент впливу на цю категорію споживачів, які ще дотепер без лічильників.

Серед власників приватних будинків без засобів обліку недаремно переважна більшість тих, у яких нарахування проводиться на одну особу. У таких випадках відкрита можливість для зловживання: платиш за одного, живе скільки завгодно і споживають воду у безлімітній кількості. Якщо споживач сумлінний і йому нема чого приховувати, він встановить лічильник, який забезпечить прозорість у його користування послугою централізованого водопостачання.

КП “Дрогобичводоканал”

Перейти до вмісту