Сучасні  підходи до навчання  дошкільників з особливими освітніми потребами

Сучасний заклад дошкільної освіти  відкритий для  всіх дітей.  Сучасний заклад дошкільної освіти  стає особливим, коли щодня відчиняє свої двері для особливих дітей.

Таким ЗДО  є –дитячий садок № 29 «Дюймовочка», який відвідують діти із особливими освітніми потребами. І педагогічному колективові дитячого садка нічого не лишається, як теж стати особливим –професійно компетентним, творчим, готовими до пошуків нових  сучасних підходів до навчання та виховання дітей, а також мобільним, здатними швидко навчатися новому, постійно самовдосконалюватися та розвиватися на професійному шляху.

 В силу низки  певних причин з кожним роком збільшується кількість дітей з різними порушеннями  психофізичного  розвитку. Вся діяльність педагогів, а це  – насамперед, корекційна, а вже потім  освітньо –виховна,   формує установку педагогів на розуміння особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та потенційних можливостей. Особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку неможливо нівелювати, тому потрібно змінювати організацію освітнього процесу в ЗДО задля вирішення завдань навчання, виховання і розвитку вихованців.

Часто  традиційні, стандартизовані методи корекційної роботи не завжди дають очікуваного результату. Для підвищення ефективності  освітнього процесу педагогами спец групи №3 «Дзвіночки» був організований інформаційний, пізнавально-творчий проект « В очікуванні Світлого Христового Воскресіння» Актуальність  проекту обумовлена ​​необхідністю вирішення питань спрямованих на підвищення ефективності корекційно – розвивальної  роботи з дітьми дошкільного віку в умовах спец групи для дітей з особливими освітніми потребами. Керівником та автором проекту стала вчитель –дефектолог Соловйова Ірина Сергіївна, досвідчений спеціаліст, компетентний педагог, який має особливий підхід до кожного виховання. Спільно з вихователями Марків Русланою Ігорівною та Унинець Юліаною Михайлівною до проекту було залучено  батьків дітей.

Проектна діяльність –це, з одного боку, планомірна, продумана, систематизована діяльність, з другого –безмежне поле для дитячої творчості, фантазії, реалізації задумів. А також необмежена кількість учасників: педагоги, батьки, брати, сестри, дідусь та бабуся, і всі бажаючі.

Тема проекту не випадкова. Чудове весняне свято — Великдень! Це свято Воскресіння Христового, свято перемоги життя над смертю. Відзначають його навесні, коли після тривалої зими день стає довшим за ніч, і на зігріту сонячним промінням землю повертається життя.

Пріоритетним завданням проекту є –  ознайомлення дітей з традиціями християнського свята Великодня, символікою свята, розширення знань про особливості  виникнення,традиції підготовки та святкування, показати красу і значущість одного з найвеличніших християнських свят;  виховання любові до української народних традицій, національної культури.

Паралельно проводилася корекційно-розвивальна робота:  збагачення і активізація мовлення; формування у дітей сенсорної, інтелектуальної та емоційно-вольової сфери, засвоєння абстрактних понять, узагальнень; продуктивність запам’ятовування, збільшення стійкості уваги, смислової, логічної пам’яті, здатності до прийому та переробки сприйнятої інформації, розвиток здібностей засвоєння матеріалу.

Під час реалізації проекту педагогами було частково замінено традиційні заняття на інші види діяльності. Цей експеримент дав позитивний результат. Всі вихованці залюбки долучалися до дидактичний ігор на розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, вчили вірші за допомогою мнемотехніки, складали маленькі оповідання про  традиції святкування Великодня, переглядали навчальні презентації та мультфільми, грали у рухливі ігри, прикрашали писанки в техніці «декупаж» , разом із батьками   підготували вироби до виставки « Котилася писанка»

За підсумками  проект став  значним  для всіх його учасників:

― діти отримали нові знання, проявили  активність під час виконання навчальних вправ та завдань, із радістю виконували практичні завдання;

― педагоги  продовжили  засвоєння методу проектування – метод організації насиченої дитячої діяльності, який дає можливість розширювати освітній простір, надати йому нові форми, ефективно розвивати творче та пізнавальне мислення дошкільнят;

 ― батьки отримали  нові знання по темі проекту, розширення можливості співпраці зі своїми дітьми, застосовуючи отримані знання, закріплюючи їх спільно з дітьми в ході виконання запропонованих педагогом завдань.

Проектна діяльність, як інноваційний підхід до навчання дітей з особливими освітніми потребами, вирішує значну частину освітніх завдань при підготовці дошкільників до подальшого навчання у Новій українській школі.

                           Завідувач Гелій Ю.І.,

вчитель –дефектолог Соловйова І. С.

Зацікавленість статтею
[Всього: 3 Середня оцінка: 1.7]
Рекомендуємо також прочитати:
Теги відсутні