Неформальна освіта для молоді в дії

Сучасний освітній заклад пропонує учнівській молоді не лише знання, які передбачають навчальні програми. Все активніше заявляє про себе неформальна освіта, яка передбачає озброєння дуже важливими життєвими знаннями, уміннями, навичками. Дуже важливо, щоб ці знання діти отримували за активного застосування вже набутих  під час навчання. Неформальна освіта є доповненням та альтернативою формальної освіти в навчанні протягом усього життя людини.

19 березня старшокласники закладів освіти Дрогобича і Стебника мали можливість зустрітися на дискусійній учнівській платформі “Виклики сучасної молоді. Конфлікти в сім’ї”. Такий формат видався цікавим вчителям християнської етики. До заходу долучили й практичних психологів, адже тему можна розглядати як в контексті Святого Письма, так і з точки зору психології. Успіх заходу готувала ціла команда однодумців вчителів християнської етики: Леся Гамкало, Наталія Паньків, Оксана Добош, Оксана Криваль, Надія Ільницька, Роман Кабацький, Галина Борецька.

Дискусія відбувалась в реколекційному домі «Самарянин» СДЄ УГКЦ. Учасників заходу гостинно прийняв та поблагословив о. Олег Турків.

Учнівській платформі передував моніторинг «Які виклики переживає сучасна молодь». Однією з проблем діти визначили одвічну тему: «Батьки та діти». Вчителі християнської етики поставили завдання перед учнями – проаналізувати біблійні історії, які висвітлюють конфлікти між батьками і дітьми, між братами, сестрами тощо.

Олександра Дешева, вчитель християнської етики СШ№2 координувала дискусію учнів – представників закладів освіти. Практичні психологи Наталія Свойкіна (ЗОШ №4) та Тетяна Фем’як (ЗОШ№10) здійснювали роботу в групах, підготували основну інформацію про конфлікт, їх причини, алгоритм дій в ситуації конфлікту та шляхи виходу з конфліктів. Форум-театр підготували учні ЗОШ №4 під керівництвом Іванни Жуковської, вчителя християнської етики.

Цікавим та новим як для учнів так і педагогів була інсценізація «Притчі про  блудного сина» засобами форум-театру. Тож присутні стали одночасно і режисерами, і сценаристами, і навіть акторами. Вони розіграли притчу, намагаючись подивитися на біблійний конфлікт з різних сторін. Учні пригадували схожі історії, з’ясовували, які моральні хиби за ними стоять, і як все це повторюється в сучасності. Спільно з практичним психологом побудували «Міст» між стародавніми часами та сьогоденням, дійшли спільного висновку щодо незмінності людських хиб, які призводять до конфліктів. Від часів Едемського саду і до наших часів люди конфліктують через заздрість, непослух, безвідповідальність, байдужість, ненависть. Учні активно обговорювали різні аспекти пов’язані з темою конфліктів. Зрештою, сама дискусія – це також своєрідний досвід розмови з людьми різних позицій, крок до цивілізованого спілкування.

Проговорили і причини, і наслідки, і алгоритми виходу з конфліктних ситуацій. Адже непорозуміння між поколіннями все ще існують. І якщо не вирішити їх, конфлікти не просто неминучі – вони приносять з собою непоправні речі, як-от втрату довіри, зраду, навіть злочин.

З найголовнішим меседжем до молоді  звернувся Роман Кабацький, вчитель християнської етики гімназії. «Любов – довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається,  не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла;  не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить. Любов ніколи не переминає» (Перше послання апостола Павла до Корінтян 13:4-14:5).

Отримавши мікрофон, учні підвели підсумки дискусії. До «життєвого наплічника» вони обрали: відкритість у спілкуванні з близькими, відповідальність за власні вчинки та чесність батьків перед дітьми, мудрість поколінь та уміння слухати, вгамовувати гнів і не давати волю емоціям. Та найважливіше правило, яке має бути у життєвому наплічнику – Любов.

Сучасна молодь швидка на думання, спритна на дію, креативна в прийнятті рішень. Про це наголосив о. Олег Турків у своєму заключному слові. Духовний наставник звернувся до учасників з проханням шанобливого ставлення до батьків та дотриманні двох Заповідей Любові, як головного шляху у подоланні будь-яких конфліктів.  Сподіваємося, для всіх присутніх така зустріч була вчасною і потрібною.

                                  Наталія Свойкіна, практичний психолог ЗОШ №4,

                                  Людмила Разумна, методист ММК

 

 

Зацікавленість статтею
[Всього: 1 Середня оцінка: 4]
Рекомендуємо також прочитати:
Теги відсутні