Інтегроване навчання – шлях до цілісного сприйняття учнями навколишнього світу

 

20 березня 2019 року в Дрогобицькому ЗЗСО І-ІІІ ступенів  відбувся міський семінар-практикум керівників шкільних м/о вчителів початкових класів мм. Дрогобича і Стебника «Інтегроване навчання – шлях до цілісного сприйняття учнями навколишнього світу».

У вступному слові Наталія Ластов’як, директор школи зазначила, що головна мета НУШ – це створення школи, яка даватиме учням не лише знання, а й уміння застосовувати ці знання у житті. У такій школі мають прислухатися до думки учнів, вчити їх креативно й критично мислити. Важливо, аби основна увага спрямовувалася не на запам’ятовування, а на розвиток життєвих компетентностей.

Олеся Сисин, методист ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради презентувала інтерактивні методи навчання як форма організації роботи в школі. Ідея інтегрованого навчання є однією з провідних ідей сучасної освіти, оскільки модель навчання, побудована на засадах інтеграції, знімає проблему інтелектуального перенавантаження молодших школярів, сприяє цілісному розумінню світу учнями початкової школи, формуванню міжпредметних і ключових компетентностей учнів, стимулює розвиток пізнавальних і творчих здібностей.

Галина Дятко, заступник директора школи з навчально-виховної роботи  презентувала інтегроване навчання як засіб гармонійного розвитку дитини. Основною новацією початкової школи є інтегративний підхід, у процесі якого навчальний матеріал інтегрується у зміст споріднених предметів (на прикладі одного об’єкту чи явища дається поняття з різних навчальних предметів). Під час проведення інтегрованих уроків учні комплексно засвоюють і накопичують знання й уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей учня та становленні його особистості. Водночас інтеграція навчального матеріалу є одним із способів пристосування дитини до шкільного життя.
Ідея реалізації інтегративного підходу до навчання – важливий фактор, що сприяє підвищенню якості навчально-виховного процесу у початкових класах.

Кожного ранку діти обирають так звану «кнопку настрою» і вітаються з вчителем. Тетяна Копча зустрічала учасників заходу які мали можливість обрати цю кнопку і отримати хороший настрій протягом семінару.

Наталія Панасюк і Оксана Білик  провели ранкову зустріч з учасниками семінару , оскільки   ранкова зустріч є важливою для позитивного настрою дітей.

Майстер-клас провела  з колегами Галина Дятко  «Берегти воду-значить берегти життя» з метою ознайомити з власним педагогічним досвідом застосування критичного мислення. Особливістю даної педагогічної технології є те, що учень у процесі навчання сам конструює цей процес, виходячи з реальних і конкретних цілей, сам відстежує напрямки свого розвитку, сам визначає кінцевий результат.

Олександра Кузик і Наталія Івасів презентували досвід своєї роботи через проведення майстер-класу « Симфонія квітучої весни » , продемонстрували практичне втілення у навчальний процес інтеграції предметів за допомогою технології  «Кубування» ,яке додало учасникам семінару весняного настрою.
Під час обговорення учасники семінару-практикуму дійшли висновку, що під час проведення інтегрованих уроків учні комплексно засвоюють і накопичують знання й уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей учня та становленні його особистості. Водночас, як вказано у концепції Нової української школи, інтеграція навчального матеріалу в змісті споріднених предметів є одним зі способів пристосування дитини до шкільного життя.
Не бійтесь змін, адже новим дітям потрібен новий учитель, а навчатися завжди цікаво – і справжньому педагогові, і його вихованцям.

Галина Дятко, заступник директора школи

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зацікавленість статтею
[Всього: 0 Середня оцінка: 0]
Рекомендуємо також прочитати:
Теги відсутні