Екологічне виховання на уроках фізики

Бурий А., Шаромова В.  Екологічне виховання на уроках фізики : з досвіду роботи. Посібник для вчителів / Андрій Бурий, Віра Шаромова. – Дрогобич – Львів : ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради; КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», 2018. – 90 с. ; іл.

Вийшов друком методичний посібник для учителів «Екологічне виховання на уроках фізики: з досвіду роботи», авторами якого є учитель-методист Дрогобицької спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів №2, кандидат філософських наук, доцент Андрій Бурий і доцент кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», заслужений працівник освіти УкраїниВіра Шаромова.

Пропонований посібник укладено відповідно до нової програми з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів,  затвердженої Наказом МОН України № 804 від 07.06.2017 р.

Видання містить стислу інформацію про екологічні проблеми сучасності, виклад основних напрямів екологічної освіти під час вивчення фізики в новій українській школі, розробки уроків, презентації учнівських проектів тощо.

Наголошено, що, відповідно до навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів,  затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України № 804 від 07.06.2017, фізика разом з іншими предметами робить свій внесок у формування ключових компетентностей. Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» налаштована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, готовності брати участь у збереженні довкілля та розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Ця змістова лінія реалізується тим, що під час навчання фізики учні можуть: використовувати знання, отримані на уроках фізики, для розв’язання проблем довкілля;визначати причиново-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля;критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, усвідомлювати важливість ощадного природокористування;прогнозувати екологічні та соціальні наслідки використання надбань фізики та сучасних технологій у природному й соціальному середовищі, оцінювати їхнє значення для сталого розвитку;бути готовим брати участь у природоохоронних заходах, грамотній утилізації побутових відходів;ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією екологічних проектів, розв’язувати проблеми довкілля, залучаючи членів родини та ширшу спільноту до природоохоронних заходів.

Посібник адресований учителям загальноосвітніх навчальних закладів, слухачам курсів підвищення кваліфікації, а також усім, хто цікавиться екологічною проблематикою в контексті викладання фізики у школі.

Рецензенти посібника:Леонід Мазур – кандидат філософських наук, доцент кафедри педагогіки КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»; Галина Марчук – учитель Дрогобицької гімназії ім. Б. Лепкого, учитель-методист, завідувач методичного кабінету відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради.

Зацікавленість статтею
[Всього: 1 Середня оцінка: 5]
Рекомендуємо також прочитати:
Теги відсутні