Як правильно оформити повернення працівників до роботи після карантину?

14:13 9 Червня 2020

Для відновлення звичного ритму роботи, роботодавцям трібно подбати про те, як повертати працівників до роботи. Зокрема, визначити, які працівники необхідні на своїх робочих місцях, а які можуть продовжити працювати віддалено або в умовах гнучкого робочого часу.

Щодо повернення працівників з «карантинних відпусток», то варто зазначити, що автоматичного виходу працівників з таких відпусток законом не передбачено. Крім випадків, коли працівник одразу в заяві на відпустку без збереження заробітної плати вказав дату виходу на роботу.

Переривання відпустки (основної або додаткової) можливе лише в випадках, передбачених ст. 79 КзпП. У решті випадків вихід з відпустки має відбуватися зі згоди самого працівника. У такому випадку роботодавець може вчинити так:
1) зв’язатися з працівниками та поінформувати їх про можливість виходу на роботу у зв’язку із закінченням карантину;
2) працівник має написати заяву з проханням перервати відпустку та стати до роботи;
3) на підставі заяви працівника видати наказ про переривання відпустки без збереження заробітної плати, яку було надано на час карантину;
4) у наказі вказати дату, коли працівнику потрібно стати до роботи.

У разі запровадження роботодавцем дистанційної роботи під час карантину, то до виходу працівників на свої робочі місця потрібно підготуватись. Для цього треба:
1) визначитися з датою повернення працівників;
2) з’ясувати, чи всі працівники мають можливість працювати ;
3) підготувати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи.

Необхідно видати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи, в якому зазначити: причину зміни режиму роботи з дистанційного на звичайний, а саме – у зв’язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, відновленням роботи транспорту; дату припинення дистанційної форми роботи; дату виходу працівника на робоче місце; перелік працівників, які повертаються до звичного режиму, та їхні посади; порядок ознайомлення працівників з наказом та зміною режиму роботи.

Якщо частина працівників залишається вдома, то про це потрібно вказати в наказі або окремим наказом продовжити режим дистанційної роботи для певних працівників, але для цього такі працівники мають написати відповідні заяви.

Повертаючи працівників до робочих місць , варто подбати про дотримання санітарних та епідеміологічних вимог,визначених, у першу чергу, Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Обов’язковим є: проведення дезінфекції приміщень, забезпечення працівників антисептиками для обробки рук, дотримання відстані між столами працівників тощо. Обов’язком роботодавця є створення належних та безпечних умови праці (ст. 141, 153 КЗпП).

Сектор з питань праці ДМР

Перейти до вмісту