Володимир Білоган: «У нашому готелі про вчорашні проблеми забули. Господарюємо з плюсом»

14:21 17 Січня 2020

КП «Дрогобицький ринок» – одне з тих небагатьох підприємств у Дрогобичі, яке, успішно працюючи, постійно збільшує платежі до бюджету. Це, на думку вітчизняних економістів, і є найбільшим патріотизмом. Надто в наші дні. Підприємство бере участь і в соціальних проектах. Тут часто відгукуються на прохання про допомогу, не залишаються в стороні, коли твого плеча потребує ближній. Про традиції колективу, підсумки минулого року та Різдвяну коляду на ринку говоримо з генеральним директором підприємства Володимиром Білоганом.

У ВСІХ СФЕРАХ ВІДБУЛИСЬ ПОКРАЩЕННЯ

– Якось непомітно, дуже швидко промайнула перша половина цьогорічного січня. Почалась завершальна «фаза» Різдвяних свят. Не всім, звісно, цього хочеться, зовсім мало залишилось часу до того дня, коли, засукавши рукави, до роботи слід братися. Чи готовий ринок до буднів, які ось-ось настануть. Що можете сказати про минулий рік? З яким доробком завершив його колектив підприємства? Які маєте плани на цей рік?

– Минулий рік виявився для нас вдалим. У всіх сферах, які мають стосунок до роботи ринку, відбулись гарні зміни. На місці не стоїмо: це наше кредо. Дбаючи про розвиток підприємства, кожного року добиваємось позитивних змін. Можливо, не таких швидких і масштабних, як того хотілося, але ринок міняється в кращу сторону. Цього не сховаєш, всі бачать, що рухаємось вперед. Для мене минулий рік найперше особливий тими змінами, які нарешті почались у розташованому на вулиці Пилипа Орлика підрозділі. І тут дійшло до заміни старих контейнерів на нових, більш сучасних та приємних для ока торгових приміщень. Як кажуть у таких випадках, процес пішов. Роботи тривають. Дуже радий, що підприємці, повіривши у ініціативу адміністрації, почали нас підтримувати, вкладають кошти у розвиток власного робочого місця. Від цього вже є результат. Вони пересвідчились, що роблять гарну для себе та потенційних покупців справу, тому маю надію, що вона буде продовжена. Бо ж ніхто не хоче йти туди, де засмічено й непривітно. Всіх тягне до світлого та комфортного. Маю надію, що в недалекому майбутньому підрозділ на Пилипа Орлика помітно зміниться на краще, і це належним чином оцінять покупці. Подбали ми й про центральну частину ринку. Крім суто косметичних робіт, які не дуже помічаються та запам’ятовуються, провели брукування, замінили брами. Довели до пуття, до кінця реалізували інші гарні задуми. Маю відверте задоволення від змін, які відбулись у готелі. Нам вдалося збільшити кількість відремонтованих, доведених до сервісних вимог сьогоднішнього дня номерів до 40 апартаментів. Йдеться як про звичайний стандарт, так і про люкси та напівлюкси. Зайве, мабуть, вже говорити, що всі вони обладнані вхідними та міжкімнатними металопластиковими дверима та вікнами. Що постояльці цілодобово мають холодну та гарячу воду. Маю повне право стверджувати, що наша сьогоднішня готельня пропозиція за вимогами, яка створює вільна конкуренція, ні в чому не поступається містам, в яких постійно працюють над удосконаленням готельного сервісу.

КОЛИ КОЛЕКТИВ У ВЛАСНІ СИЛИ ПОВІРИВ …

-Чи означає це, що готель вийшов на той рівень прибутку, який незалежно від сезону дозволяє господарювати з плюсом і що назавжди забуті проблеми вчорашнього дня – наявність недоїмки, затримка зарплатні, загроза банкрутству?

– Безперечно. Страхіття вчорашнього дня забуті. Сподіваюсь, що назавжди. Колектив повірив у свої сили, у власну спроможність давати собі раду як з буденними питаннями, так і з викликами, і навіть «вибриками» конкурентів. Тепер наш номерний фонд завжди заселений. Стараємось діяти наввипередки. Успішно співпрацюємо з партнерами, які забезпечують нас туристами. Йдеться про підприємство, яке працює з пропозиціями для готелів, приватних помешкань, надає інші послуги, які мають стосунок до нашого бізнесу. Завдяки Booking.com отримали доступ до готельного ринку багатьох країн світу. Крім сусідів-поляків, у нас почали зупинятися німці, канадійці, французи, ізраїльтяни… Ця співпраця багато, що нам дає, вона збагачує досвідом. Обслуговування закордонних туристів, серед яких зустрічаються доволі примхливі та претензійні, як, зрештою, і серед вітчизняних постояльців, – це дуже гарна школа для готельного персоналу. Вона багато чому вчить. Кілька слів про ще один показник нашої готельної роботи – надання в оренду приміщень для підприємницької діяльності. Якщо раніше, коли ми лише прийняли готель на свій баланс, підприємці-орендарі в основному втікали з готелю, то тепер спостерігається зворотній процес. Попит на наші орендні послуги зріс. Як наслідок, зросла і кількість орендарів. Близько 40 розташованих в готелі приміщень використовуються для підприємницької діяльності.

ЩОРАЗ ЗРОСТАЄ ЧИСЕЛЬНІСТЬ ТИХ, ХТО ХОЧЕ НАВІДАТИСЬ ДО МІСТА КОТЕРМАКА

– Зрослий попит на готельні послуги в Дрогобичі має ще одне пояснення: місто впевнено додає у своїй туристичній привабливості. Щораз зростає чисельність тих, хто хоче навідатись до міста Котермака на вихідні дні, щоб погуляти його вулицями, поринути в нашу історію, подихати повітрям, яке надихало всесвітньо відомих людей, які колись тут народились та жили. Йдеться не лише про Франка. Знайдеться ще немало інших осіб, яких, звісно, не поставити на один щабель із Франком за масштабом величі. Але вони також цікаві і востребувані для тих, хто приїжджає до нас, щоб відпочити, а також, щоб почути та побачити щось з того, що немає в них вдома. Як даний контингент впливає на готельну роботу?

– Будь –яка людина, яка потребує готельних послуг – бажаний для нас відвідувач. Зрозуміло, що між постояльцями, які зупиняються в готелі, є різниця. І ми стараємось це врахувати. Всі хочуть гарних умов для проживання, розраховують на нашу увагу та теплий прийом. І вони отримують це. Але є й такі, які небайдужі до того, що визначає ідентичність Дрогобича. Вони хочуть сувенірів, прагнуть почути гарного екскурсовода, не проти пообідати в якомусь із стилізованих ресторанів… Ми, звісно, стараємось задовольнити попит і на такого роду інформацію. Наразі обходимось порадами. Не виключено, що з часом, якщо туристичний бум наростатиме, і екскурсійних послуг в себе започаткуємо. Подивіться, який інтерес, який межує із правдивим захопленням, викликала реконструкція Площі Ринок. Щодня до Дрогобича хтось приїжджає, щоб на власні очі побачити нову площу. Цим їхнє перебування в місті не обмежується. Хтось, як і належить правдивим домашнім господарям, обов’язково ринок відвідує. Другі поспішають до книжкових крамниць. Треті не можуть собі відмовити у бажанні скуштувати дрогобицької кави. Одне тягне інше. Упевнений, що вслід за відреконструйованою Площею Ринок, яка оголошена пішохідною зоною, аналогічні зміни відбудуться у прилеглих до площі місцях. Наразі помалу, але Дрогобич починає виходити на новий простір у здійсненні перетворень, на яких так зачекалися люди, які цінують чистоту, оригінальність та красу.

І ЗАРУБІЖНИМ ГОСТЯМ У НАС ЦІКАВО

– Кажуть, що не лише туристи зупиняються у готелі, який перебуває на балансі КП «Дрогобицький ринок»? Довелось чути, що серед тих, хто віддає перевагу готельному Дрогобичу перед іншими сусідніми містами, і спортсменів вистачає. Чим це пояснити?

– Не знаю… У них самих про це слід запитати. Гадаю, що на вибір гостей найперше впливає рівень послуг та ціна. Так, у нашому готелі частенько зупиняються спортсмени, які перебувають на зборах у Трускавці або приїжджають до нашого регіону на якісь змагання. Доволі часто перевагу нам віддають і представники будівельних компаній, які, здобувши підряд, працюють на будовах краю. Завдяки згаданому вже Booking.com і зарубіжні гості не оминають готель. Така співпраця багато до чого зобов’язує. У подібних випадках бізнесовий партнер, вивчаючи запропонований тобою сервіс, не обмежується лише інформацією з сайту. Можуть приїхати лише для того, щоб пересвідчитись, що в готелі не ігноруються вимоги пожежної безпеки. Це також школа. Знаєте, всяке в житті буває. Але на подібних речах ми не економимо. Кладучи руку на серці, можу сказати, що вже вийшли на такий рівень водозабезпечення в готелі, який не тільки дозволяє цілодобово забезпечувати водою всі номери, а й подавати воду у разі виникнення якогось, постукаємо по дереву, форс-мажору туди, де вона знадобиться найперше. Дбаючи про готель, модернізуючи господарство, ніколи не забуваємо й про соціальну функцію закладу. Всяке в житті трапляється. Минулого літа страхітлива біда сталась на вулиці Грушевського, де обвалився один із під’їздів старого п’ятиповерхового будинку. Загинули люди. Усі, хто проживав у будинку, втратили дах над головою. Один із перших, до кого вночі, коли сталась трагедія, зателефонував міський голова Дрогобича Тарас Кучма, був я. Тоді до нас доставили перших постраждалих. Всі отримали те, що найбільше потребували – увагу, тепле ліжко, затишну кімнату. Про інші речі вже не говорю. Знайшли в нас притулок і дехто з тих, хто проживає у будинку на вулиці Трускавецькій, який загорівся на саме Різдво. Не хлібом єдиним живе людина. Про такі речі, як співчуття та підтримка, не забуваємо ніколи. І це, до речі, колектив ринку продемонстрував тоді, коли стався згадуваний вже обвал на вулиці Грушевського. Близько 100 тис. грн. зібрали наші підприємці упродовж першого тижня на допомогу потерпілим. Мене тішить, маю велике задоволення від вчинків та дій людей, з якими працюю разом. Адмінінстрація ринку лише раз, відразу ж після обвалу, до них звернулась по допомогу. Усе, що сталось потім – і поїздки до львівських лікарень, куди були доставлені травмовані, і новий збір коштів – усе це їхня власна ініціатива. Зробили самостійно, за велінням власного серця.

ДОТРИМУЮЧИСЬ ТРАДИЦІЙ, РОБЛЯЧИ ДОБРІ СПРАВИ

– КП «Дрогобицький ринок» – успішнє комунальне підприємство, яке щороку збільшує товарообіг, покращує показники роботи. Не дивно, що до Вас частенько звертаються по допомогу. Кому найперше підставляєте плече, хто завжди знаходить на ринку розуміння?

-Хотілося допомогти всім, хто того потребує. На жаль, так не виходить, хоча стараємось не відмовляти нікому. Гадаю, що не повинні мати до нас претензій спортсмени, вихованці різних шкіл та товариств, в яких тренується здібна молодь. Їхні поїздки на престижні турніри часто спонсоруємо ми. Ніколи не відмовляємо пластунам. Часто підставляємо плече малозабезпеченим сім’ям, одиноким стареньким. Недавно відгукнулись на прохання членів дитячого парламенту, який створений та діє при міському голові Дрогобича. У них виник задум придбати продукти, щоб підготувати Різдвяні подарунки для українських воїнів, які дають відсіч російському агресору у Донецькій та Луганській областях. Ми звернулись до підприємців. Нас почули. Все, що потрібно було хлопцям і дівчатам для реалізації благородного задуму, вони отримали. Напередодні Різдва на ринок завітали пластуни, яких, як і представників дитячого парламенту, свого часу ми вислухали та почули. У знак вдячності принесли Вифлеємський вогонь. Пролунала коляда, сфотографувались на пам’ять. Так, дотримуючись своїх традицій та прагнучи не бути в стороні від добрих справ, і живемо.

Олексій ДОРОФТЕЙ

Перейти до вмісту