Відновлення старих графіків руху та зниження вартості проїзду для школярів: як вирішуватимуть проблеми в роботі приміського громадського транспорту

26 Вересня 15:53

Відбулась нарада за участі старост та перевізників щодо питань, які турбують сьогодні мешканців сіл Дрогобицької МТГ. Зокрема – графіків руху громадського транспорту та вартості проїзду для учнів, які навчаються в школах Дрогобича та Стебника.

Організувало зустріч управління інвестицій та економічного розвитку, яке отримало низку звернень та скарг від мешканців сіл громади.

Головною причиною скарг людей є недотримання перевізниками затверджених раніше графіків курсування громадського транспорту на рейсах приміського сполучення. Проблема полягає в тому, що чимало рейсів скоротили ще в час епідемії коронавірусу.

В час воєнного стану, після повномасштабного вторгнення росії на українські землі, перевізники надавали свої автобуси для потреб ЗСУ. Відповідно графіки по селах громади ніхто не відновлював. Такою ситуація залишається досі. Тому чимало мешканців громади скаржаться на незручний графік руху громадського транспорту, відсутність ранкових чи вечірніх рейсів, що створює незручності для мешканців сіл, які працюють у Дрогобичі.

До управління інвестицій та економічного розвитку надійшла низка колективних скарг від мешканців сіл. Підтвердили наявність проблем і старости сіл Дрогобицької МТГ.

«На жаль, ми обмежені в наших можливостях. Однак ми обов’язково проведемо нараду і за можливості відновимо низку рейсів в селах, де цього найбільше потребують мешканці» – наголосив перевізник, керівник ТОВ «Сігма», Михайло Пастушак.

Окрім графіків руху приміського транспорту, на нараді було обговорене ще одне питання, яке турбує мешканців сіл Дрогобицької громади – проїзд дітей шкільного віку, які проживають в селі, але навчаються в Дрогобичі чи Стебнику.

Відповідно до закону, діти шкільного віку повинні сплачувати у приміському транспорті 75% від вартості проїзду. За словами перевізників – у випадку безкоштовного проїзду, вони проситимуть компенсації витрат з місцевого бюджету.

«В селах також є школи. Там створені необхідні умови для того, щоб діти навчалися в них. Потрібно зберігати наповнюваність цих шкіл, а не сприяти відтоку дітей до міських шкіл. Тому в разі наявності школи в селі не може йти мова про компенсацію доїзду дітей до міських закладів освіти» – наголосила начальниця управління інвестицій та економічного розвитку населення Леся Лазунда.

Підтвердив побоювання щодо відтоку учнів з сільських шкіл і начальник відділу освіти.

«Ми зі своєї сторони робимо все можливе, щоб зберегти школи в селах, зберегти їх наповнюваність на належному рівні. Адже недостатня наповнюваність школи учнями викликає необхідність проведення заходів оптимізації. Що ж стосується доїзду – ми вже подали необхідні розрахунки і маємо попереднє погодження на придбання шляхом співфінансування п’яти «школяриків», які весною були вилучені в нас на потреби ЗСУ. Відповідно ми знову зможемо закрити питання доїзду школярів у селах нашої громади» – зазначив начальник відділу освіти Віталій Вовків.

Попередньо між перевізниками та старостами було погоджено зниження вартості проїзду для дітей шкільного віку до 50%. Однак для того, щоб скористатись знижкою, діти повинні мати та пред’являти водієві учнівські квитки, або довідки, завірені адміністрацією навчального закладу, які підтверджують їх навчання в тій чи іншій школі.

«Є діти шкільного віку, однак виглядають вони старше. Щоб не виникало конфліктних ситуацій в громадському транспорті діти повинні пред’являти учнівські квитки. Якщо ж раптом хтось з водіїв порушує правила чи грубить пасажирам – просимо повідомляти адміністрацію фірми-перевізника для з’ясування причин і попередження таких ситуацій в майбутньому» – наголосив перевізник Михайло Пастушак.

Нагадаємо, проблеми з громадськими перевезеннями спричинені також дублюванням рейсів кількома перевізниками. Так як раніше конкурс на здійснення перевезення пасажирів на приміських маршрутах проводила райдержадміністрація.

Після створення територіальних громад проведення конкурсів на перевезення пасажирів належить до повноважень органу місцевого самоврядування, а контроль над дотриманням умов конкурсу тепер здійснюватиме обласна адміністрація.

Чат-бот Гаряча лінія
Перейти до вмісту