Освіта: В центрі уваги керівників шкіл міста – особистісне та професійне самовизначення учнів
23 лютого 2017 року відбувся семінар-практикум керівників ЗНЗ міст Дрогобича та Стебника на тему «Управлінське забезпечення допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів». Участь у роботі семінару взяв Василь Качмар, заступник міського голови з гуманітарних питань.
Розпочала роботу семінару Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету, яка у своєму виступі наголосила: «Ідея про те, що старша школа повинна бути профільною вже не викликає сумніву ні серед батьків, ні серед педагогів. Але її реалізація передбачає попереднє самовизначення підлітка, здійснення відносно відповідального для нього кроку – вибору спрямування профілю власної навчальної діяльності. Отже, етап допрофільної підготовки, не менш важливий для дитини, ніж етап профільної підготовки».
Про професійну освіту та її актуальність на сучасному етапі розповіла Леся Савченко, директор Стебницького професійного ліцею. Досвідом роботи зі здійснення допрофільної підготовки у школі поділилася Зеновія Левицька, директор ЗОШ №11. Алла Якуц, практичний психолог ЗОШ №11, розповіла про основні аспекти психолого-педагогічного супроводу допрофільної підготовки в школі.
Участь у семінарі взяла Леся Качмар, директор Стебницького міського центу зайнятості, яка проаналізував стан ринку праці та його вплив на вибір професії.
Василь Качмар, заступник міського голови з гуманітарних питань, наголосив на важливості обговорюваної теми, та акцентував увагу, що сьогодні відчувається брак спеціалістів робітничих професій.
Учасники семінару мали можливість ознайомитися із матеріально-технічною базою Стебницького професійного ліцею, зокрема, вони оглянули майстерні та лабораторії цього навчального закладу.
Підводячи підсумки роботи присутні дійшли висновку, що допрофільна підготовка – це початковий етап особистісного та професійного самовизначення учнів. На цьому етапі особливо важливий системний підхід, взаємодія всіх учасників освітнього процесу, чіткість і узгодженість педагогічної, психолого-педагогічної, інформаційної та організаційної діяльності.