Спростування публікації, оприлюдненої на «Львівському порталі» щодо виділення 13 учасникам АТО земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлових будинків у Дрогобичі

0:00 3 Серпня 2018

Щодо публікації розміщеної на офіційному сайті «Львівський портал» 01.08.2018 за посиланням «https://portal.lviv.ua/news/2018/08/01/budivelna-afera-pid-prikrittyam-atovtsiv-do-reyderskih-shem-u-drogobichi-prichetniy-mer-kuchma» повідомляємо наступне.

Дана публікація стосується виділення 13 учасникам АТО земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд на вул. Самбірській, 3 в м. Дрогобичі, нібито порушуючи права ТзОВ “Люксор Центр Торг”, яке згідно з рішенням Дрогобицької міської ради від 19.02.2009 № 814 отримало в користування на умовах оренди земельну ділянку площею 52731 кв. м. за цією адресою для обслуговування викуплених будівель і споруд строком на 3 роки, однак такого договору взагалі не уклало, скоріш за все з метою ухилення від сплати оренди за землю. А навіть, якщо б припустити, що уклало, то такий договір би закінчився ще в 2012 році. Вказані обставини чітко підтверджують факт відсутності як в минулому, так і тепер у ТзОВ “Люксор Центр Торг” належних правовстановлюючих документів на вказану вище земельну ділянку.

Рішення Дрогобицької міської ради щодо виділення учасникам АТО землі приймалося в межах повноважень та у відповідності до чинного законодавства, адже відповідно до п. 34 ч.1, ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень міської ради відноситься вирішення, відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Статтею 83 Земельного кодексу України обумовлено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. Згідно зі статтею 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, у тому числі й надання їх у користування. Підставами набуття громадянами та юридичними особами права користування земельними ділянками із земель комунальної власності відповідно до статті 116 Земельного кодексу України є рішення органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або результати аукціону. Статтею 124 Земельного кодексу України встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки ( у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Варто зазначити, що питання можливого порушення прав ТзОВ “Люксор Центр Торг” на користування земельною ділянкою за адресою м. Дрогобич вул. Самбірська, 3 досліджувалося Господарськими судами всіх інстанцій.

Зокрема, відповідно до постанови Вищого Господарського суду України від 30.11.2016 №914/656/16 встановлено що суди вірно дійшли висновку про недоведеність ТзОВ “Люксор Центр Торг” факту порушення його прав на земельну ділянку. Судові рішення мотивовані тим, що позивачем не доведено факту порушення його прав на спірну земельну ділянку. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суди попередніх інстанцій виходили із того, що позивачем не надані правовстановлюючі документи на земельну ділянку і на момент прийняття оспорюваного рішення органу місцевого самоврядування у ТзОВ “Люксор Центр Торг” не виникло права користування земельною ділянкою на умовах оренди, тобто відсутнє наявне право, яке би підлягало захисту в судовому порядку. Таке право відсутнє у товариства і станом на сьогоднішній день.

Товариство з обмеженою відповідальністю “Люксор Центр Торг” посилався на те, що на виконання пункту 1.4. рішення Дрогобицької міської ради між ТзОВ “Люксор Центр Торг” та Дрогобицькою міською радою було укладено договір оренди. Проте, вказані твердження позивача не знайшли свого підтвердження та спростовані судами попередніх інстанцій з огляду на те, що згідно з поясненнями органу місцевого самоврядування, відділу Держгеокадастру у м. Дрогобичі Львівської області та наявними матеріалами за ним не зареєстровано будь-якої земельної ділянки.

Виходячи із змісту позовних вимог, судами вірно зроблено висновок, що право ТзОВ “ЛюксорЦентрТорг” не порушується і в такий спосіб ним обрано неефективний спосіб захисту порушеного права.

Судами встановлено, що договір оренд на виконання пункту 1.4. рішення Дрогобицької міської ради ХХУІІ сесії п’ятого скликання “Про надання в оренду та продовження терміну оренди земельних ділянок” №814 від 19.02.2009, на який посилається позивач, в матеріалах справи відсутній. Одночасно судами і не встановлено, що проведена державна реєстрація договору оренди, отже даний договір не укладався у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини 2 статті 125 Земельного кодексу України (в редакції від 03.02.2009, чинній на момент прийняття рішення Дрогобицької міської ради №814 від 19.02.2009), право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Відомості про заборону розгляду будь-яких питань, які стосуються колишньої території ВАТ «Дрогобицьке АТП-14607» по вул. Самбірська,3, у Дрогобицької міської ради відсутні.

Крім цього, наведені нами факти встановлені рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 10.05.2018 №813/596/18 в якому зазначено: «Судові рішення мотивовані тим, що ТзОВ “Люксор Центр Торг” не доведено факту порушення його прав на спірну земельну ділянку. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суди попередніх інстанцій виходили із того, що ТзОВ “Люксор Центр Торг” не надані правовстановлюючі документи на земельну ділянку і у ТзОВ “ЛюксорЦентрТорг” не виникло права користування земельною ділянкою на умовах оренди, тобто відсутнє наявне право, яке би підлягало захисту в судовому порядку».

Статтею 129-1 Конституції України передбачено, що судове рішення є обов’язковим до виконання.

В ст. 19 Конституції України вказано, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вимога ТзОВ “ЛюксорЦентрТорг” про недопустимість розгляду будь-яких питань, що стосуються території колишнього АТП 14607 по вул. Самбірській, 3 в м. Дрогобич та нежитлових будівель і споруд, що там знаходяться, окрім як за зверненнями ТзОВ “Люксор Центр Торг” та необхідність інформувати позивача та прокуратуру Львівської області про надходження будь-яких звернень від фізичних чи юридичних осіб стосовно території колишнього АТП 14607 в м. Дрогобич не базуються на Законі.»

Відомості про оскарження даного рішення суду в Дрогобицької міської ради відсутні.

Варто зазначити, що твердження пана Євгена Гнатува, на які посилається «Львівський портал», жодним чином не підтверджуються будь-якими доказами, є безпідставними та голослівними. Крім цього, сам пан Гнатув був притягнений до кримінальної відповідальності та відбував покарання у місцях позбавлення волі, нещодавно звільнився, що свідчить про те, що він злочинець. Наскільки нам відомо засуджений він був за злочини пов’язані з аферою щодо нерухомого майна по вул. Самбірській, 3. Фірма ТзОВ “Люксор Центр Торг», яку він очолював збанкрутіла та перебуває у стадії ліквідації, а спірне нерухоме майно перезаставлене у багатьох банках.

Враховуючи все вище наведене вважаємо, що дії Дрогобицької міської ради та її виконавчого комітету є такими, що вчиняються в межах компетенції та у відповідності до чинного законодавства.

Крім цього, нагадуємо, що з’ясувавши позицію щодо земельних ділянок для учасників АТО на вул. Самбірській, 3 в м. Дрогобичі та майна ТзОВ “Люксор Центр Торг”, Львівський портал зобов’язувався опублікувати її, а тому, розраховуємо на чесність та об’єктивність редакції.

За інформацією відділу правового забезпечення ДМР

Перейти до вмісту