Дрогобицька СШ №2 торує шлях Нової української школи

0:00 30 Квітня 2018

Сьогодні в суспільстві існує запит на зміни в освіті. Як свідчать соціологічні дослідження ідею реформування української школи підтримують майже 76 % замовників освітніх послуг. Саме проблемі «Оновлення змісту освітнього процесу в контексті Нової української школи в умовах викликів сучасності» був присвячений  семінар  директорів закладів загальної середньої освіти міст Дрогобича та Стебника, який відбувся 26 квітня 2018 року на базі Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2. Участь у заході взяли також керівники шкіл міста Трускавця.

Дрогобицька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 – одна зі ста пілотних шкіл України, яка впроваджує Державний стандарт початкової загальної освіти з 1 вересня 2017 року та бере участь у дослідно-експериментальній роботі за темою «Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті в контексті Концепції Нової української школи».

Відкрила семінар Лариса Панькевич, директор Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2. Вона провела із керівниками закладів освіти  «ранкове коло», адже саме з нього розпочинатимуться уроки в Новій українській школі.  Ранкова зустріч налаштувала всіх присутніх на позитивну роботу та створили доброзичливу атмосферу спілкування.  Учасники семінару взяли участь у експрес-опитуванні і висловили своє ставлення до змін, які сьогодні декларуються в освіті, склали пам’ятки «Правила спільної роботи». В ході семінару директори шкіл змогли поставити  запитання щодо окресленої проблеми та отримати на них відповіді  у «Паркінгу запитань».

Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради, виступила з доповіддю «Концептуальні засади Нової української школи». Вона, зокрема, наголосила на тому, що в основі суспільного розвитку лежать цінності.  Про це свідчать численні спеціальні дослідження, які ведуться по всьому світі. Тому треба змінювати підходи в освітньому процесі та зорієнтовуватися на  здійснення освіти заради цінностей, а не заради тестів, як сьогодні практикується у шкільній освіті.«Серце змін – вчитель. Якщо вчитель не зміниться, нової української школи не буде»,  –  наголосила Галина Марчук. Наразі викладачі початкової школи проходять курси підвищення кваліфікації та ознайомлюються із новими методиками. Роль керівника закладу освіти в умовах реформування середньої освіти мотивувати педагогів, інформувати та створювати середовище для змін.

Одним із кроків побудови Нової української школи є впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти.  Про особливості нового Державного стандарту та освітніх програм для 1-2 класів доповіла Тетяна Хлопик, заступник директора з навчально-виховної роботи Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2. Керівники шкіл мали можливість порівняти Типову освітню програму, розроблену під керівництвом О.Я. Савченко, та Tипову освітню програму, розроблену під керівництвом Р. Б. Шияна. Про індикатори Нової української школи (НУШ) говорила Лариса Панькевич, директор Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2. «Особливістю Нової української школи є, поміж іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвиткові творчої особистості»,-  підкреслила директор. Новітній освітній простір навчального кабінету передбачає створення восьми осередків: осередок навчально-пізнавальної діяльності, змінні тематичні осередки, осередок гри, осередок художньо-творчої діяльності, куточок живої природи для проведення дослідів, осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям, дитяча класна бібліотечка та осередок вчителя.

Про методику проведення ранкових зустрічей розповіла Ольга Чайківська, учитель початкових класів Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2, тренер Нової української школи.  Вона в ході заняття з учнями продемонструвала калейдоскоп вправ «ранкового кола». Ранкові зустрічі містять чотири основні компоненти: вітання, групове заняття, обмін інформацією, щоденні новини. Такі вправи дають дітям змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний та інтелектуальний розвиток кожного учня. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії та інклюзії, а також дає результати як у спільноті класу, так і поза його межами.

Кульмінацією семінару стали відкриті інтегровані заняття «Я досліджую світ» за темою «Світрослин», які майстерно провели Уляна Ільчишин, учитель експериментального 1-Б класу СШ №2, та Ореста Флюнт, учитель експериментального 1-В класу СШ №2. Саме між дисциплінарне навчання лежить в основі нових підходів до освіти, хоча сама ідея інтеграції зовсім не нова. За допомогою багатосторонніх міжпредметних зв’язків закладається фундамент для формування в учнів умінь комплексного бачення проблем реальної дійсності, різнопланових підходів до їх розв’язання.

Ореста Флюнт, учитель експериментального 1-В класу СШ №2, розповіла учасникам семінару про модельні навчальні програми,  особливості інтеграції предметів, організаційно-методичну структуру планування на тиждень.

Досвідом створення лепбуків ділилася Олександра Петрюк, учитель експериментального 1-А класу СШ №2. Виготовлення лепбуку – це новітній спосіб організації навчальної діяльності з молодшими школярами, який є одночасно грою, творчістю, пізнанням і дослідженням нового, повторенням і закріпленням вивченого, систематизацією знань і просто цікавою формою спільної діяльності дорослого і дитини.

Як відомо, у Новій українській школі дітей навчатимуть за методикою LEGO. Уляна Ільчишин, учитель експериментального 1-Б класу СШ №2, продемонстувала дидактичні можливості спеціального набору “Шість цеглинок”. Це технологія навчання, як пояснила педагог, що допоможе учням тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися, наприклад, таким умінням як вирішення проблемних завдань.

 В ході виконання інтерактивної вправи «Коло вражень» учасники заходу  відзначили високий рівень організації та проведення семінару та дійшли висновку, що Нова українська школа – це школа, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті. НУШ – це школа, де прислухаються до думки учнів, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.

З 1 вересня 2018 року в усіх школах країни розпочнеться навчання за моделлю Нової української школи. Сподіваємося, що із якісних змін в шкільній освіті розпочнуться позитивні зміни і в розвитку нашої держави.

Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету

відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

Перейти до вмісту